Kinder-apotheek / EHBO

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ma2Be, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens de drogist waar ik was, is er niks (weinig in elk geval, zij hadden niks...) voor de hele kleintjes wat je veilig kunt gebruiken... Ik heb een flesje Citronella olie meegenomen met het advoes erbij om dit dan op een doekje te doen en dit bv op de commode te leggen... Wederom nog niet nodig gehad, dus ik weet niet hoe goed het werkt.. :)

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Betadine moet je niet gebruiken als je kindje jonger is dan een half jaar. 'Bij pasgeborenen is er kans op een snelle werkende schildklier ten gevolge van een verhoogde huiddoorlaatbaarheid, indien het gedesinfecteerd oppervlak van meer dan 40% bedraagt'.

Bron: mijn apotheek en http://www.betadine-jodium.nl

Sterilon mag wel!

Bepanthen-crème voor schrale plekjes.

4. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
  5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    inderdaad ook de druppeltjes van vsm: chamodent bij tandjes en oorpijn, cinababy bij krampjes, kindicol bij verstopping (was zelf erg blij dat ik dit in huis had), hot & coldpack, brandwonden zalfgaas of bepanthen brandwondengel, zal nog eens even denken..

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek heropend.
    Elmo

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb dit lijstje een tijdje in de gaten gehouden en ik ben ook van alles aan het verzamelen geweest ondertussen. Ik vind het ook erg fijn om alles alvast in huis te hebben 'voor het geval dat...'

Nu was ik laatst bij de Kwantum en daar liep ik per ongeluk tegen een hele leuke EHBO koffer aan. Misschien een tip voor andere moeders :)
    Hij is van metaal. Voldoet helemaal aan mijn eisen. Ruim, ehbo koffer uiterlijk en afsluitbaar! Ze hebben ze in 3 verschillende maten. Ik heb de grootste genomen en deze is eigenlijk wel érg ruim. Een slag kleiner had hier makkelijk gekund.

Ik heb bijna alles van het lijstje er in zitten. Verder heb ik alle medicijnen die ik hier in huis kon vinden er ook in gedaan, zodat ze niet 'per ongeluk' in handen van mijn zoontje kunnen komen (en ik heb toch ruimte zat in de koffer).

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Waar koop je een gifwijzer. Of vraag ik nu iets heel doms?

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hai
    Bij de apotheek, kost 2 of 3 euro ofzo, en daar hebben ze ook de EHBO wijzer voor kinderen!
    Succes!

Deel Deze Pagina