hai dames, gisteren heb ik eindelijk eens zelf ganache gemaakt om een choco taart mee te decoreren. Braaf t recept opgezocht en voor t eerst een precies gedaan wat er in t recept stond \Ik heb nu enkel t probleem dat er een soort *schilfertjes* van de choco in de ganache zitten....t lijkt alsof de choco niet goed opgelost is in de hete slagroom, maar dat is het niet de stukjes zijn nl niet echte stukjes. Heb braaf 78% choco gebruikt, en gewone slagroom. Iemand een tip om t de volgende keer te voorkomen? Bedankt alvast
heb je de slagroom laten koken? want dan kan ie wel eens in de schift gaan. mijn tip is dus se slagroom niet laten koken maar tegen het kookpunt aan opwarmen. succes!!!
ik heb inderdaad de slagroom net over de kook laten gaan, dat moest van mn recept... Zal hem de volgende keer tegen t kookpunt aanhouden. Bedankt voor de tip
Ik maak het altijd met kookroom light en daar mik ik de chocoladestukjes bij, dus niet met slagroom en ik heb nooit last van stukjes/schilfertjes. Al ben ik altijd wel even een tijdje zoet met roeren. Oh ja, ik verwarm het ook net tegen de kook.
hmzz.. ik heb gewoon normale slagroom in de pan gemikt.. even over de kook laten gaan en toen over de choco gegooid ( die ik in erg kleine stukjes had gesneden), t smolt allemaal erg snel dat wel Ik zal de volgende keer eens de slagroom niet over de kook laten gaan ,.... als dat niet llukt dan eens met kookroom light...lijkt me ook beter voor de relatie met de weegschaal Bedankt