Kinder camera - vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wij willen een leuk cadeautje voor onze zoon kopen.
    Hij is helemaal gek van foto's en pakt dus steeds onze niet al te goedkope camera en wil dan foto's maken.
    Nu kwam ik op t idee om voor hem een eigen kinder camera te kopen maar kan dit wel voor een 3jarige? Ze hebben op zijn psz van die camera's liggen die kapot zijn en waar kids dus mee mogen spelen, en hij loopt hele godganze dag met die dingen rond en maakt dus 'foto's' van alles.

Is een kinder camera een geschikt cadeautje voor een 3jarige?

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Onze dochter heeft een Vtech camera voor haar vierde verjaardag gekregen. Er zitten ook spelletjes op en die zijn denk ik voor een drie jarige echt nog te lastig. Ook het fotobewerken is misschien nog wat lastig, maar dat kan je hem altijd later uitleggen. De camera zelf lijkt me prima geschikt voor een driejarige. Je kan ze overigens voor weinig van MP afhalen. Die van ons hebben we voor minder dan de helft van MP met tasje, digitaal fotolijstje en koptelefoon en hij ziet er nog perfect uit. Niks mis mee!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja zag op mp inderdaad wel wat staan. allemaal verschillende. vind die van vtech wel mooi maar ook erg duur. zag ook wat simpele dingetjes. en die spelletjes en opties dat leert ie inderdaad later wel een keer.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier eentje van v-tech, de cars variant.. Hij heeft hem gekregen voor zijn 3e verjaardag eigenlijk met de zelfde reden als wat jij geeft. Hij vind hem helemaal super, en natuurlijk is de kwaliteit niet denderend en zijn de extra opties die erop zitten nog wel lastig, maar er worden hier heel veel foto's meegemaakt! Hier een groot suc6 dus

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als hij met de jouwe overweg kan... Dan kan hij het zeker met een kindercamera...

Alleen kun je dan misschien beter een echte maar wel goedkope camera nemen.... Ik vind de kwaliteit van de meeste kindercameras niet echt bijzonder.
    Het is vooral dat ze niet stuk gaan bij wild gedrag maar echt mooie foto's vind ik het niet worden...

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik vind het eerlijk gezegd best meevallen. Kindjes moeten alleen wel leren dat ze de camera stil moeten houden als ze op de knop drukken en dat vergt wat oefening.
    Natuurlijk moet je niet verwachten dat je haarscherpe foto's krijgt die het uitvergroten waard zijn, maar volgens mij is dat ook niet je doel. ;)

De camera van onze dochter is al een paar keer gevallen (en hard ook) en doet het nog steeds prima. Het is hem zelfs niet aan te zien. Met een (goedkope) echte camera kan je dat echt vergeten. En daar zitten ook de extra opties niet op. Onze dochter vindt het super leuk om de foto's te bewerken. Ook luistert ze muziek of speelt ze spelletjes als we in de auto zitten.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier vindt zoonlief de camera van dochter helemaal geweldig en speelt er graag mee. Ding is niet stuk te krijgen. dochter heeft er 1 van fisher price die heel erg was afgeprijsd. zou geen gewone geven, want die kunnen lsng niet zo goed tegen vallen en mijn dochter is wel voorzichtig, maar heeft hem ook al weleens laten vallen.

Deel Deze Pagina