Splinter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 00Wendy00, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Ik heb even jullie hulp nodig. Mijn zoontje heeft een splinter in zijn vinger. Hij zit alleen erg diep en ik mag niet eens naar zijn vinger kijken.....wat kan ik nu doen???

Groetjes,
    Wendy

2. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Je kan weinig anders doen dan of door zetten, of dokter bezoeken....
    Mandy heeft alles bij elkaar geschreeuwd, ooit es voor een splinter, maar met goed vast houden is het gelukt!
    *dopjes in je oren*:D
    Succes

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    aah wat sneu... zit idd niks anders op dan door te zetten... pincet erbij... en proberen het eruit te krijgen... anders kan hij een ontsteking krijgen en ben je nog verder van huis! als het je echt niet lukt zou ik ffe langs een huisartsenpost gaan hoor... die doen dat vaak wat emotieloos en heel snel....

4. kili

kili Niet meer actief

Even in bad of een bak met water laten gaan. Dan word de huid wat week, en kun je makkerlijker de splinter eruit halen. ( is ook iets minder pijnlijk.)
    Succes ermee.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Water met een beetje soda als je dat hebt ook :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een pleister met groene zeep er op. Dat werkt als trekzalf en haalt de splinter al een eind omhoog + de huid wordt weker, waardoor je hem ook gemakkelijker kan verwijderen.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dit is ook mijn tip!

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Met zijn 2en doen ;)

Wij hebben ooit op de camping op een stacaravan gezeten.
    ons mannetje was toen 9 maanden en zat onder de splinters echt heel zielig!!!
    Dit was na de eerste dag.
    Ik heb hemtoen in de buggy gezet, manlief hield hem vast ( arm of been) en ik ben ze gaan verwijderen...
    GEen pretje maar het moet toch gebeuren anders krijg je zweren, en wordt het nog erger.

Daarna hebben we alles afgedekt met kleden en kon hij vrij op de veranda spelen zonder splinters ;)

Deel Deze Pagina