Kinder EHBO cursus, ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Micera, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    #1 Micera, 29 sep 2014
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014
    Ik ben van plan binnenkort te starten met een ehbo cursus voor kinderen. Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden, en ik vind het een prettig idee als ik in noodgevallen weet wat ik moet doen.

Volgens mijn verzekering krijg ik een mooie bedrag van 150 euro vergoed. Ik zie dat ik daarvoor een ruime keuze kan maken, in verschillende cursussen, zonder zelf iets bij te hoeven betalen.

Maar nu de vraag: welke cursus is het beste om te doen? Hebben jullie al ervaring met cursussen? Welke was nuttig, en welke niet? Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een cursusaanbieder? Wat is handiger, 1 volledige cursusdag, of bijvoorbeeld 3 avonden?

Oja, ik woon in Eindhoven. Dus het is handig als de cursus in de buurt wordt gegeven. ;)

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb Kinder EHBO gedaan via iedereenehbo.nl waarbij je online de theorie doet en vervolgens 1 dag praktijk bij jou in de buurt. Ik vond dit erg prettig! Het was een kleine groep, waardoor je ook genoeg ruimte kreeg om te oefenen en om vragen te stellen.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb het bij het oranje kruis gedaan. 1 dagje was dat. Denk dat online theorie en een dag praktijk fijner is, dan hebben ze meer tijd. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb! Veel plezier :)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Ik heb kinder ehbo gevolgd bij het oranje kruis. Waren 4 avonden en een examen. In de praktijk volgde de cursusleider je al gedurende de cursus dus het examen stelde niks voor. Hij haalde de laatste avond iedereen in kleine groepjes buiten het lokaal en stelde wat theorievragen.
    Ik vond het wel prettig dat het verdeeld was over meerdere momenten omdat je dan ook een stuk herhaling hebt. Voor een aantal zaken is dat wel handig om de procedures goed onder de knie te krijgen (reanimeren, stabiele zijligging, etc.)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb het gedaan via iedereenehbo.nl ook. Hier online cursus ook en 1 avond praktijk. Voor mij ideaal, omdat ik dan geen oppas hoefde te regelen voor de kinderen :)
    Ik kan online ook steeds terug in de cursusmap, dus kan zo alles terugzoeken indien nodig. Enige nadeel is dat ik de inhoudsopgave van de cursus niet zo duidelijk vind, dus terugzoeken is een beetje bewerkelijk wel.
    Maar ik kon zo met de theorie gewoon in m'n eigen tempo werken, en dat was erg fijn :)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bedankt voor de reacties :) Ik ga ook voor "iedereenehbo.nl". Zij bieden namelijk nog op korte termijn een cursus aan, en de andere opties zijn allemaal pas later. Bovendien lees ik goede ervaringen van andere dames, dat is prettig om te weten.

Mocht deze cursus toch niet uitgebreid genoeg zijn, dan kan ik in 2015 natuurlijk altijd nog gaan voor een extra ehbo cursus. Ik ben benieuwd :)

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Yep hier ook via iedereenehbo.nl zeker tevreden over en geen spijt van! Hopelijk hebben we het allemaal niet nodig, maar wel fijn om de kennis in huis te hebben ;)

Deel Deze Pagina