de zogenaamde gevaarlijke hond

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie89

noukie89 Niet meer actief

hallo dames

ik heb een hele lieve bull terrier
    ik ga vaak met hem fietsen:D en ga dan altijd even langs de winkel en maak ik hem vast aan een paal ;)
    allemaal leuk en aardig
    nu kwam ik de winkel uit en komt er een vrouw met een kindje aan
    kindje rent op bikkel af en die geeft hem een aai over de bol en die vrouw die sjort dat arme kind aan de arm of dat mijn hond een of ander monster is dus ik zeg tegen die vrouw waarom zij haar kind op deze manier bang maakt voor honden :x

zegt die vrouw ja dat zijn hele gevaarlijke honden
    dus ik vraag netjes aan dr van waarom denkt u dat dit ras gevaarlijk is ja je hoort heel vaak van dat ze volwassenen en kinderen bijten dus ik zeg tegen die vrouw dat er over een hele jaar over de hele wereld 9 incidenten zijn die gemeld zijn
    en vraag haar wat voor hond zij heeft dus ze zegt ik heb een mechelaar

dus ik zeg tegen haar kijk eens op www.understand-a-bull.com
    hoeveel melding er al staan voor alleen dit jaar voor de hond die zij heeft

ze werd kwaat en zij dus ja je mag je hond hier ook niet meer vast maken
    waarop ik antwoord als u kan aantonen dat het ras gevaarlijk is en niet kind vriendelijk dan breng ik mijn hond ingevolg eerst naar huis maar kijk eerst of de bull terrier ook kindvriendelijk is alles wat u vind zal zijn dat de bull terrier kindvriendelijk is en mischien een paar kleine incidenten van mensen die hun hond zelf heeft verne*kt

wat is jullie mening wie heeft er gelijk zij of ik

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Alle honden kunnen onvoorspelbaar zijn. Hoe lief ze ook zijn!

Ik werk zelf op een BSO en als we een uitje hebben, en lopen toevallig ergens waar een hond is, dan wordt er ook altijd gezegd; niet direct de hond aaien!! Eerst netjes vragen aan de mevrouw/meneer!

Dus de reactie van die vrouw dat ze haar kindje wegtrok snap ik wel, want ik zou het ook niet accepteren als mn kind (in de toekomst ) ineens op een onbekende hond zou afrennen, ongeacht het ras.
    De reactie van haar, vind ik daar in tegen wel kort door de bocht!
    Persoonlijk had ik er verder niet op gereagereerd en haar gewoon als een debiel aankeken en door gelopen haha!

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    in mijn ogen kan ik jullie beide standpunt begrijpen.. jij omdat het jou hond is en jij weet hoe je hond is maar dat kan deze mevrouw van de buitenkant niet zien dat jij n lieve hond hebt! ik zou me dochter ook echt niet zomaar bij n bullterrier laten en waarom niet? omdat het grote indrukwekkende honden zijn 1 hap en het gezicht van me kind is weg! liever het zekere voor het onzekere dan hou ik me kind weg van deze beesten! honden zijn nooit te vertrouwen geen een hond maar er is een groot verschil als een chihuahua bijt of een amerikaanse stafford ;) dus ja ik begrijp deze vrouw wel

4. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zou ook mijn kind wegtrekken bij een vreemde hond, wat voor ras dan ook! Ikzelf heb ook een mechelaar en weet hoe lief ze voor ons is, maar een onverwachte beweging van een vreemde is niet aan haar besteed!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vertrouw geen enkele hond, geen goldenretriever of een bull terier.
    Zou me hier echt niet zo druk over maken.

6. noukie89

oke maar als ik een kind heb zou ik het nooit zo abrubt doen want zo leren ze van honden zijn gevaarlijk

ik zou dan nog altijd zeggen
    van niet zomaar een hond aaien want je weet nooit of het een lieve of een stoute hond is
    maar niet bijna je kindweg sleuren ja gevaarlijke hond geef dan in iedergeval beetje tekst en uitleg en waarom je niet zomaar een hond mag aaien

dan was ik er ook nooit op in gegaan

7. Seth

Seth Niet meer actief

mijn kinderen mogen geen enkele vreemde hond aaien, zonder daarvoor het aan het baasje gevraagd te hebben....
    ik leer ze trouwens ook om niet OVER de kop te aaien....
    (dit kan voor een hond dominant en bedreigend over komen)

En tuurlijk bull terriers zijn echt levensgevaarlijke honden.... ;)

De fout die mensen vaak maken is de hond te beroordelen op het uiterlijk of ras.....
    labradors zijn dan lief, nou loopt hier een vals pokke beest rond......

ik hoorde trouwens laats ook een kindje tegen de moeder zeggen:
    grote honden zijn stout en kleine zijn lief he??!!
    moeder beaamde het ook nog:$
    hoe dom kun je zijn als ouder om zoiets je kind aan te leren!!!!
    Er zijn valse grote, maar ook kleine hondjes...en veelal zijn die vaak nog dominanter.....;)

tja.... maarja leg dat maar eens uit.....;) als stafford eigenaar....

:D

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik leer ons kind ook dat ze niet elke hond moet gaan aaien maar het altijd eerst moet vragen! Maar dat is niet afhankelijk van het ras.

Niet het ras maakt een hond tenslotte gevaarlijk maar de opvoeding (of het gebrek eraan) van de hond door de baas...

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    heb liever dat me dochter bang is voor honden dan dat ze op elke hond afrent en gaat aaienmet het gevolg dat ze binnen no time n vinger mist of erger ;)

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik snap de reaktie van die vrouw wel hoor, ik laat mijn kinderen ook geen honden aaien... vind ze onvoorspelbaar die honden... waarom risico lopen met je kind om een hond te aaien... nee hoor mij niet gezien.... maarja die vrouw heeft zelf de verantwoordelijkheid om op haar kind te letten als iemand hun hond even vastlegt ergens.... dat is dus niet jouwn fout....

11. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou mijn dochter ook hebben weggetrokken hoor!!
    idd eerst vragen...

12. Seth

Seth Niet meer actief

foute gedachte hoor...
    want wat doet een kind die bang is voor honden.....??

juist gillen en wegrennen... met de handen wuiven etc. etc.

mocht je kind dan juist een verkeerde hond (los) tegenkomen,want je hebt ook mensen die valse honden gewoon los laten,
    is dit voor de hond juist heel aanlokkelijk om te bijten.....

beter leren dat je kind juist rustig blijft...

(maar dat is mijn mening)

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ben ik wel met je eens maar mensen zijn gewoon voor dat ras bang omdat deze honden vaak geen opvoeding hebben gehad doordat ze vaak (zeg niet altijd) door de "aso" mensen werden aangeschaft toen het een hype was en ja als je zo'n hond aaschaft zonder er tijd in te willen steken worden ze vals en maken ze de kachel met je aan en zoals ik al zeg als deze honden bijten blijft het vaak niet bij een schrammetje

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het lijkt me voor die honden ook niet erg prettig als ze vastliggen om dat van achter benaderd te worden door een wildvreemd kindje of een aai over de bol krijgt... moet je altijd mee oppassen vind ik... ik leer mijn oudste dochter nu al dat hondjes heel lief zijn maar dat ze ze niet zomaar mag aaien.... als ze dus een hondje ziet zegt ze altijd aaaah lief... mag niet aankomen he mama... hahah

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik vertrouw ook geen enkele hond. Inderdaad, zelf een nare ervaring mee gehad. Mijn dochter wil ook elke hond aaien die ze tegenkomt en ik trek haar dan ook weg als ze er op af rent. Je weet zo 1,2,3 nooit wat voor een beestje het is. Alleen als ik de persoon ken en die geeft toestemming mag ze hem voorzichtig aaien. Maar liever nog hou ik haar er helemaal bij weg. Ze is nog zo klein en soms zijn die honden zo groot! ;)

Die laatste reactie van haar is wel wat overbodig en onzin.

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik snap jou reactie heel goed. Als je hond wel iets had gedaan was dat waarschijnlijk eerder een schrikreactie op het kind dat op hem af kwam rennen of op die vrouw die het kind opeens wegtrekt. Ze moet haar kind beter opvoeden en net zoals G89 al schreef, eerst vragen of je een hond mag aaien. Ik heb zelf ook een hond(je) en heb ook al afgeleerd om elke hond zomaar te aaien. Ben een keer in mijn hand gebeten omdat ik die hond voor zijn gezicht over zijn hoofd aaide, bleek hij heel vaak geopereerd te zijn en als er een hand voor zijn ogen kwam bang werd. Ook eigen schuld dus.
    En gevaarlijke hond, ik heb lang in de horeca gewerkt, waar ik werkte kwam altijd een man met een pitbull, dat was echt een super lieve hond. Dus opvoeding idd doet heel erg veel.

17. noukie89

ik zag ooit een bull terrier en was gelijk verliefd gewoon puur door zijn karakter

hij kwam me gedag zeggen en gaf hem een aai over zijn bol ik was toen 13 jaar en heb vanaf toen gezegt als ik opmezelf ga wonen wil ik een bull teriier ben opzoek gegaan vorig jaar wat precies de karakter is van een bull terrier deze sprak me erg aan toen wist ik het zekker ik neem een bull

18. Seth

Seth Niet meer actief

De media blijft ook een grote rol houden in de rasvoordelen....
    de vrouw die laats zgn aangevallen was door 3 pitbulls... bleken helemaal geen pitbulls te zijn.....(doggen)

en laatst las ik een stuk over een stafordachtige die een vrouw had aangevallen...
    stukje verder stond
    de bernen Sennerhond, een staffordachtige.....
    (die lijken in de vertste verte nog niet eens op elkaar)

zucht..., dubbel zucht ....

19. noukie89

pitbull zijn ook erg lieve honden een kennis van me heeft er ook een en echt tis net een schoot hond en hij is erg lief en trouw
    ze hebben keer een inbrekker gehad die kwam via de raam van hun kind binnen en hadden het deur van kindje openstana ze waren op dat moment erg blij want die inbreker is niet gebeten maar puur in het nou gedreven tot dat zijn baasjes er aan kwamen en vervolgens de politie gebeld en hebben ze inbrekker gelijk in de boeien kunnen slaan en het kindje zegt alzijd bo is mijn grote vriend hoor en zegt ja hij heb zelfs een inbreker in de boeien geslagen haha

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ook de honden die als 'lief en sociaal' staan beschreven zitten rotte peren tussen..
    Gisteren nog een valse labrador meegemaakt..
    Ik wist even niet wat ik mee maakte..
    Liep met mn pup *blonde labrador* door het park en ineens komt die labrador uit het niets op hem afrennen, blaffen, grommen en bijten in zn strot.. sorry hoor:S
    Dit was geen geval van 'ik ben dominanter dan jij' dat is anders dan dit..
    Mn pup (bijna 6 maanden) schrok er van, kroop achter me met zn kop laag staart tussen zn poten en liet spontaan zn plas lopen..
    'Dit doettie normaal nooit hoor!!' nee mn neus.. buren van me hadden precies hetzelfde met die labrador meegemaakt.. als je dat weet hou hem dan aan de lijn.. desnoods looplijn als je hem toch wel wat vrijheid wilt geven.
    *Zucht*...
    Ik voed mn kind wel zo op dat hij/zij eerst netjes vraagt aan het baasje of hij/zij de hond mag aaien.
    Niet dat het kind op de hond afvliegt, niet elke hond vindt dat fijn :)

Deel Deze Pagina