Nee, eigenlijk zonder specifieke reden. Het is tot nu toe nog niet op mn pad gekomen en zelf heb ik nog geen kinderen dus ook daar was nog geen noodzaak. Ik zou het wel graag willen leren in de toekomst.
ik heb wel een ehbo AED en een bhv diploma ivm met me werk. maar je leert er veel van en het is ook handig voor thuis natuurlijk
wel kinderehbo diploma, in december gehaald. Vond het belangrijk om te weten wat je in bepaalde situaties moet doen, zoals als hij gif binnen heeft gekregen of zich verbrand is. Ik denk namelijk dat je dan zo in de stress raakt, dat je niet meer logisch kan denken en dan is zo'n cursus wel handig.
hier: Ehbo- diploma KinderEhbo- diploma Bhv-diploma werk ook op een kdv dus dan is dat ook verplicht.
Ik heb EHBO en BHV diploma, maar eigenlijk is beide het zelfde... Alles wat ik bij de BHV curcus gehad heb, dan heb ik ook bij EHBO gehad.... Waarom? Omdat ik in de kinderopvang werk.
iK had vroeger op de basischool een kleine cursus EHBO waarbij je een certificaat kon halen (die had ik joepie) maar weet er niks meer van verder hahaha. Ik heb wel een CD speciaal kinder EHBO hier thuis liggen voor het geval als er iets gebeurt en ik niet beschik over het internet of iets dergelijks.
Nou... hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik heb ook mijn hbv-diploma. (Meest nutteloze diploma in mijn map, wat mij betreft!) Maar ik vind dat je het inhoudelijk niet kunt vergelijken met EHBO. Als je alleen al kijkt naar de basiscursus BHV: maximaal 2 dagen ehbo en daarna per jaar een halve dag herhaling. Dan weet je wel dat het minder is dan 'echt' EHBO. Bij BHV is er (tijdens de herhaling) bijna alleen maar aandacht voor reanimatie en grote verbanden. EHBO is echt wel meer dan dat! (Warmte- en koudeletsel, vergiftiging, tand eruit etc.)
Ik heb ook mijn EHBO diploma, inclusief AED. Vind het toch wel belangrijk om te weten wat je moet doen mocht er iets gebeuren. Kinder EHBO heb ik niet, dit heeft mijn man wel !
Ik heb het niet en zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik het zou moeten hebben. Werk in het onderwijs, maar niet elke docent hoeft dat te hebben. Ik heb andere kwaliteiten. Met mijn dochter al wel de nodige ongelukjes gehad, maar dat hebben wij elke keer weer keurig opgelost. Op gevoel handelen lukt altijd nog prima. Mijn man heeft overigens wel EHBO en kan iets rustiger blijven in dat soort situaties, maar nogmaals, ik heb weer andere kwaliteiten...