Kinder endocrimeloog?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bizzy, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam

Jeetje dat was wel.goed schrikken zeker?
    Hoe is het verloop nu moet je kleine meis elke dag geprikt worden?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Nou ondanks haar kleine lengte heeft ze dus wel voldoende hormonen dus wel hoeven haar. Niet te prikken. Volgend jaar weer een check of ze nog voldoende hormonen heeft

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Okee dat is heel erg fijn, hopen dat het inderdaad zo blijft!

Dan nu is het wachten op een groeispurt?
    Of krijg zij iets anders als ondersteuning om te groeien?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hier krijgen we volgrnde week de uitslag van zijn groei hormonen.

Ondersteuning met de dieetvoeding. Hierdoor is hij wel een kilo aangekomem in de afgelopen vier maanden wat hij normaal niet eens in een jaar haalt.

5. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Mijn zoon loopt ook bij een endocrinoloog.
    Hij heeft een totale hormoon probleem. Heeft de ziekte van addinson. Beginnend bij schildklier, stresshormoon en nu zijn groeihormoon. Wij prikken nu zo'n 1 1/2 jaar. Zijn groei is ook met 6 maanden stil komen te staan. Het is echt niet leuk om te moeten prikken. Hij wordt van de zomer 3 elke dag in houdgreep prikken.

Mocht je vragen dan mag je ze gerust stellen.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Nou die kleine lengte hoort ook wel bij de afwijking dus ze blijft klein. We zijn blij als ze de 1.50 haalt maar wellicht dat we over een aantal jaar toch wel starten met hormonwn als ze zo langzaam blijft gaan als nu

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Oh dat is goed zeg!!!!
    Onze dochter pakt helaas de dieetvoeding niet ... ( drankjes)
    Wel de fantomalt poeder want die is smaakloos door elk drankje maar lijkt nog niks te doen ..

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam

Snap ik ook een heftige beslissing om te moeten nemen!

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113

Heeft ook lang geduurd hoor en hij lust maar 1 smaak. Toen hij jongr was werkte hij ook niet mee maar nu hij 7 is en zelf groter wil zijn snapt hij dat hij het dan moet drinken. Dus sinds hij het begrijpt gaat het beter maar hij lijkt nu weer even stil te staan. Maar we gaan stug door met de flesjes.

10. yaro

yaro Niet meer actief

Bizzy, ik zie dat ze 6 maanden goed groeide. Ben je toen begonnen met bijvoeding? En is er naast allergieën ook naar intoleranties gekeken?

Mijn dochter wijkt ook steeds van haar lijn af en altijd problemen gehad. Ze blijkt lactose intolerant en daarnaast zeer extreem fructose intolerant. Nou had ze ook wel meer klachten hoor zoals chronisch dunne ontlasting, schommelende bloedsuiker enzo. Maar intoleranties kunnen zeker een reden zijn voor afwijkende groeicurven.

Mijn dochter krijgt trouwens vetemulsies. Kan zo ff niet op de naam komen. Fantomalt durfden wij niet aan omdat mijn zoon (die wegens o.a. eetproblemen niet goed groeit) daar heftig op reageerde. Die emulsies zijn ook smaakloos.

Succes met de zoektocht.

Deel Deze Pagina