Kinder fietszitje Yepp of Bobike

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door ZoWelkom84, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Graag hoor ik jullie ervaringen over waarom je voor de Yepp of bobike hebt gekozen?
    Ik vind het echt lastig..
    Yepp lijkt mij niet zo stevig maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben.
    En hoe is de ervaring met de zitjes?

Bedankt alvast!

2. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Niemand?

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik lees ff mee!

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had een Yepp achterzitje met zadelbuisbevestiging. Superding!

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    En de schouderbandjes zakken die snel af?

We neigen nu naar bobike one mini of bobike mini exclusive..

Ik vind het echt lastig!

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Wij hadden eerst een bobike stoeltje, de riempjes gaat dicht bij de rug van je kindje, dit vonden we beide heel irritant. Dit was 1 van de redenen waarom we hem verkocht hebben.
    Nu een yepp stoeltje, ideaal! Wat een super fijn stoeltje.
    ik zou echt iedereen een yepp stoeltje aanraden, dochter zit heerlijk in haar roze prinsessen fietsstoeltje..

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geen last gehad van afzakkende bandjes. Mijn dochter heeft er ook heel lang in kunnen zitten. Ik vond het een fijn stoeltje.

8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Was dat de exclusive?

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Als je bandjes afzakken, zitten ze te los. Op elk zitje...

Wij hadden yepp, de keus voor yepp was de 5-puntsgordel.ik vond de yepp verder ook ideaal, maar ik denk dat de meeste stoeltjes om het even zijn qua hoe goed en hoe veilig ze zijn.
    Als de keus yepp of bobike is, kan je de gene die je het mooist vibdt kiezen.

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wij hebben een Bobike. Gewoon een prima stoel. De gordel sluit hier gewoon op dezelfde plek als bij een kinderwagen. Ik ben er blij mee :)

11. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Welke bobike heb jij? Mini exclusive of one mini?

12. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ik heb de bobike mini exclusive denim. Vandaag is mijn zoontje voor het eerst meegeweest op de fiets. Hij is 1 jaar oud. Heb het zitje toen ik thuiskwam op marktplaats gezet. De schouderbeugels zijn veel te stug en drukken in zijn schouders. Je klikt de beugels boven zijn schouders los, maar na een paar keer in en uit zit het al niet meer goed vast. Kan het zo los trekken. Wij gaan kijken naar de Yepp!

13. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wij vonden de bobike ook minder fijn. Ik kan met mijn reumatische handen niet goed overweg met de sluiting. De yepp vind ik fijner. En ze kunnen er langer in. Qua gewicht maakt het geloof ik niet uit. Maar het voorstoeltje van de bobike is echt kleiner dan de yepp. Dus bobike moet je sneller over naar achter.
    Dat kan belangrijk zijn als je 2 kindjes hebt die mee moeten. Yepp is stevig, em zit prettiger zeggen mijn kindjes.
    En we hebben zo'n nijntje slaaprol, vinden ze ook erg leuk

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben voor onze jongste een bobike mini one klaar liggen, je yepp vond ik eigenlijk mooier maar deze bleek niet op beide fietsen te passen. De gordeltjes sluiten overigens gewoon zoals bij de maxi cosi zegmaar op de buik/tussen de beentjes. Kwa gebruik nog geen idee, we hebben hem nog niet gebruikt.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wij hebben de bobike one mini.
    erg tevreden over. dochter zit er goed in.
    gordeltjes kan je gemakkelijk strakker/losser maken.

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ja dit was de bobike city mini exclusive..

17. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    wij hebben de bobike. de best geteste van afgelopen jaar.
    Maar ik heb er spijt van. Ik vind het irritant dat de bandjes op de rug vastzitten en ze laten ook gauw los!!! ik heb nu al paar keer meegemaakt dat tijdens het fietsen een band was losgeraakt. terwijl hij echt muurvast zat bij wegfietsen.
    Verder vind ik dat hij er beroerd in zit. hangt gauw naar voren en dan prikken die rubber banden weer in zijn vel. hij heeft in ieder geval een hekel aan fietsen.

voor mij nooit meer de bobike. achterzitje wordt zeker de yepp.

18. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Is dat de bobike one mini of exclusive?

19. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Als het aankomt op een voorkeur voor een bepaald merk, doen wij zelf nooit uitspraak. VeiligheidNL kijkt naar de veiligheid van (kinder)producten. In dit geval voldoen beide merken fietsstoeltjes aan de Europese veiligheidsnorm (NEN-EN 14344), de fietsstoeltjes van beide merken kunnen dus veilig gebruikt worden. Het komt echt neer op persoonlijke voorkeur. Toch willen we je het volgende niet onthouden:

Tijdens de Baby Innovation Award 2017 zijn de meest innovatieve babyproducten van dit moment geselecteerd. VeiligheidNL heeft als adviserend jurylid meegekeken. Een greep uit de producten: de eerste modulaire en universele trapleuning voor kids tot vier jaar om veilig te leren traplopen én het nieuwe Yepp fietszitje met een innovatieve veiligheidsgordel.

Hier lees je meer over het Thule Yepp Nexxt Maxi fietszitje.

Wie weet helpt het je in je keuze? :)
    Groet, Angela
    VeiligheidNL

20. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36

Deel Deze Pagina