Wat zou jij doen in dit geval / uitnodigen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ik zit even in dubio en ben benieuwd wat jij zou doen in dit geval. Ik probeer 't kort te houden.

Ons contact met de overburen is prima. We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar als er iets is kunnen we wel bij elkaar terecht. Onze oudste is ook van dezelfde leeftijd als hun kindje, dus die spelen ook af en toe samen, zowel binnen als buiten.

Tot nu toe zijn we ieder jaar bij elkaars kind op verjaardagvisite geweest. Zij hebben voor zover wij weten/denken weinig familie/vrienden. Dus op de verjaardag waren alleen de opa's en oma's en wij dan. De laatste 2 jaar ook hun andere naasten buren (zijn inmiddels weer verhuisd. Nu was hun zoon in januari jarig en onze zoon kreeg uitnodiging voor partijtje. Hartstikke leuk en ik vroeg nog doe je er naast het partijtje nog iets aan. Ze dacht van niet hooguit misschien voor opa's en oma's of ze dacht hun ook uit te nodigen tijdens partijtje....prima mag iedereen zelf bepalen.

Totdat ze die zaterdag wel een slingers binnen hadden hangen en een ballon buiten en hun zoontje bij ons speelde en de ochtend en zij dat hij s middags spiderman taart ging eten met opa en oma (later bleek dat die oude buren er ook waren). Wij zijn dus niet gevraagd wat ik toch een beetje raar vindt gezien het feit we voorgaande jaren wel altijd zijn uitgenodigd en ze nog eigenlijk zei het waarschijnlijk niet te vieren. Leuk vond ik het niet.

Maar nu vieren wij volgende maand de verjaardag van onze kids wel wat groter met wat familie/vrienden maar zouden jullie hun dan wel of niet uitnodigen? En wat vinden jullie er überhaupt van?

Dank alvast

gr vruchtje

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou ze gewoon uitnodigen en zien hoe ze daarop reageren. Ik zou er zeker geen halszaak van maken... Misschien hebben ze er verder helemaal niet over nagedacht?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja daarom dacht ik andere meningen vragen... of ik niet te negatief denk

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou ze gewoon uitnodigen, misschien dat ze het niet wilde vieren maar last minute wel deden, misschien was het even niet zo breed om groter te vieren en is het enkel even klein vanwege het kindje gedaan.

Er zijn tig redenen voor te verzinnen, en misschien vinden ze het gezelliger om jullie dan op het grotere feest te ontvangen, met meer kids en mensen.

Omdat je de reden niet kent zou ik het voor nu even zo laten, wellicht dat je later kan zeggen ik zag dat jullie het alsnog een beetje gevierd hebben, en kijken wat daarop terug kwam (zelfde geld konden de oude buren niet op de andere datum)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als ik ze erbij zou hebben, zou ik ze uitnodigen - zo niet, dan niet. Tja, ik ben daar heel makkelijk in. Ik heb er zelf namelijk een gruwelijke hekel aan om verjaardagen af te lopen (nee, echt waar, ik vind er geen snars aan) en doe mensen ook gewoon het plezier om niet uit te nodigen. Het is lawaaierig, de jarige is degene die het meest in de keuken staat en zich de benen onder het lijf vandaan rent om de halve huisslaaf uit te hangen zodat tante Corrie een kop thee krijgt, John een glas cola en Mieke koffie én er tegelijkertijd een schaal met kaas/worst/zilveruitjes voorbij komt sjezen - terwijl je dan als buitenstaander binnen komt en dan de hele godganselijke 'dutch circle party' af moet door een handje te geven (en/of drie kussen) en zegt: gefeliciteerd met Els, gefeliciteerd met Els, hee hoe gaat het? Gefeliciteerd met Els! En verder zit je daar maar een beetje mooi te wezen. Een zinnig gesprek voeren lukt toch niet vanwege al het lawaai.

BAH! Ik haat dat :D Ik zou mijn buren v/d week een cadeautje brengen en bedanken dat ze me niet hebben uitgenodigd :)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je er zo mee zit, zou ik vragen waarom je niet uitgenodigd bent door hen. Grote kans dat het dan om een misverstand blijkt te gaan. Daar zou ik van laten afhangen of je ze uitnodigt of niet.

Maar als je die confrontatie niet wilt aangaan, zou ik ze wel uitnodigen, als ze dan wel of niet komen, dan weet je ook genoeg.

Ik ben trouwens ook zo'n warhoofd die weleens wil aannemen dat mensen snappen dat ze welkom zijn op een verjaardagsfeestje zonder dat ik ze speciaal gevraagd heb om te komen.

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Serieus?
    Bij mij kan je binnen komen, gillen "iedereen gefeliciteerd" een cola (of what ever, uit de koelkast jassen en ja ok, hapjes zet ik wel op tafel maar hey, das lekker smullen (ook voor moi hihi)
    En dan heb ik het nog niet eens over de hoogstandjes die wij voeren qua gesprekken ;) (zeker na enkele biertjes haha)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja serieus... Bij mij kan en mag dat ook allemaal!!! Maar bij mijn eigen familie en schoonfamilie absoluut niet. Je wordt er ontzettend op aangekeken als je niet iedereen persoonlijk een handje geeft en feliciteert. Laat staan als je niet voor iedereen zelf drinken pakt, etc. Echt zo vervelend. Als het zonder al die poespas zou gaan, zou ik veel vaker op komen dagen :D

Hee pssjjtt, gefeliciteerd met Els!

Dutch Circle Party Guide - Invading Holland

How To Identify A Dutch Circle Party » Invading Holland

Invader Stu: Dutch Circle Party Closed Loop Theory

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Zo blij dat dat hier in Limburg niet gebruikelijk is! Ik vind het ook vreselijk om de hele familie langs te gaan en een handje te geven. De jarige feliciteer ik, de rest niet. Van die verjaardagen waar ik op man na niemand ken, die skip ik.

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik zou de overburen nog wel uitnodigen voor de verjaardag van jouw kind. Mochten ze (zonder goede reden) niet komen kun je denk ik wel je conclusie trekken.

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hmmm...ik doe het overal (binnenlopen, zwaaien en gefeliciteerd allemaal roepen) gooi cadeau naar de jarige en vervolgens duik ik op het vreetbuffet :D

Sorry ts, weer serieus. Ik zou er nu niet te zwaar aan tillen, de uitleg kan heel simpel zijn.

12. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou ze wel uitnodigen. Kijken hoe erop gereageerd wordt.
    Maar dan nog; of hun jullie bewust of onbewust niet uit hebben genodigd, dat maakt mij niet uit; ik kijk naar mijn kinderen of zij hun verjaardagsvisite leuk vinden.
    En in het geval van jouw kind, zal hij dat wel leuk vinden denk ik dat zijn vriendje komt.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik zou ze wel uitnodigen. Sluit me verder aan bij mumija

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja ik nodig ze wel uit inderdaad voor mijn zoontje. Merk dan wel of ze komen of niet. Iedereen mag komen omdat ie t leuk vindt niet omdat t verplichting is.

Bedankt voor jullie reacties tot zover!!

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou ze wel uitnodigen omdat het voor je zoontje is toch, daar gaat het uiteindelijk om, en jou zoontje is toch gewoon uitgenodigd voor het partijtje voor de kinderen, persoonlijk denk ik nooit zo snel dat er iets achter zit, dus ik zou ze uitnodigen omdat het gaat om je zoontje zijn verjaardag, persoonlijk vind ik niet dat je daarop jou "vetes" mag "uitvechten"

16. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Mijn dochter heeft mij verteld wie ze op verjaardag wilde uitnodigen. Dus in de straat liep zij een rondje. (Ik was er uiteraard wel bij) de werd 3, vond dat ze er zelf over mocht beslissen

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit klinkt inderdaad wel heel vreselijk.
    Ik moet zeggen dat ik het voorheen ook altijd deed een hand geven bij binnenkomst(ook een grafhekel aan en ook als mensen je nogeens 3 kussen willen gaan geven,help!!!)
    Ik ben ermee gestopt om handjes te geven.Alleen als er een klein groepje zit wil ik het weleens doen uit beleefdheid maar als er zo'n vreselijk kring van 20 mensen zit dan doe ik dat niet meer.
    Ook zo vreselijk wanneer kinderen verplicht een hand moeten geven.Krijg je zo'n ranzig plakhandje waarmee ze vervolgens weer aan hun kruis staan te krabben.

Op antwoord voor de TS:ik zou ze gewoon uitnodigen en er verder geen issue van maken.

Deel Deze Pagina