MIjn dochter sliep altijd smiddags meestal 1-2 uurtjes maar nu krijst ze de hele huis bij elkaar wil maar niet slapen, en als ze niet slaapt man dan word ze tegen de avond hangerig en huilt voor iedere ding is dit normaal een peutertje van 2 jaar niet meer wilt slapen?
onze zoon slaapt ook vaak niet meer, wel op het kdv daar slaapt hij nog wel, maar thuis eigenlijk nooit, wij laten hem tussen de middag wel een uurtje rusten, als hij beneden blijft dan blijft hij actief spelen, dus hij moet om half 1 wel even een uurtje naar boven, hij mag dan in zijn met zijn knuffels spelen, maar hij mag ook boekjes lezen ofzo, vaak red hij het dan net tot een uur of 18.00 endan word hij hangerig en sjaggie, en dan doen we hem gewoon lekker onder de douche of in bad, half 7 helemaal klaar en in de pyjama dan mag hij even lekker tv kijken en een toetje eten en om 19.00 uur naar bed.
Hier vanaf 2 jaar thuis niet meer overdag zijn bed in te krijgen! Op het kinderdagverblijf sliep hij nog een uurtje tot bijna 3 jaar. Nu pakt hij nog wel een hazeslaapje van kdv naar huis (in de auto) maar red het nog prima tot een uurtje of 20.00 de hoeveeldheid van zijn nachturen zijn niet verandert nog steeds maar max 10 uurtjes achter elkaar!
Ja gewoon accepteren.. evt. Iets eerder eten, komt vanzelf weer een tijd dat het wel lukt om tot zevenuur wakker te blijven...
Moeilijk he wij zitten ook in de overgangsfase, dwz de ene keer slaapt hij wel en de andere keer niet. Nu is hij zowaar binnen 10 min gaan slapen en soms zingt hij even om vervolgens keihard te gaan schreeuwen en huilen. Dan is hij om 5 uur niet meer te genieten. Ik vraag me af hoelang die overgang gaat duren.
hier eentje die zo af en toe een middag over slaat als hij naar de peuterspeelzaal gaat.. maar dan moet ik wel zeggen dan is hij om 5 uur echt dood en dood op... verder slaapt hij in de middag nog gauw 2 uur.. en in de nacht nog ongeveer 13 uur dus hier nog een grote slaper
Heel herkenbaar, ons dochtertje zit ook in de overgangsfase. Op het KDV slaapt ze nog wel maar thuis weigert ze dat.Prima, geen probleem! We zorgen ervoor dat we wat eerder beginnen met avondeten. Rond 19.00 uur leggen we haar in bed en dan is ze in no time vertrokken naar dromenland
yep...hier met 2 jaar ook niet meer naar bed toe. En ineens met 2,5 weer wel af en toe, en later weer helemaal niet meer. Ze was dan idd niet te genieten in de avond...viel ook vaak in de stoel in slaap en eten ging bijna niet meer. (ben toen ff overgestapt naar warm overdag.....) En die fase ging ook weer over....gewoon niet naar bed brengen, hier vroeg ze er zelf om als ze echt moe was overdag!!
Ze was gisteren om 08.00 uur wakker en heeft tot 19.00 uur niet geslapen ik heb haar in badje gedaan en om 20.00 uur is ze in bed gegaan, viel in slaap na 1 uurtje werd ze wakker en huilde eventjes. Daarna was ze om 00.40 wakker heeft weer gehuilt leek erop dat ze honger had, dus rond 01.30 had ik haar danone gegeven want ze wilde eten en had weinig gegeten over de hele dag. Nadat ze de danone op had is ze gaan slapen tot 07.00 uur en werd ze weer wakker ik heb haar niet uit bed gepakt ze viel weer in slaap tot 09.00 uur en heeft beetje boterham gegeten maar ze was heel erg moe en gapen deed ze dus weer even in bed gestopt ze zit nu al 1 uur aan het huilen wil maar niet slapen... Ze is pas 2 jaar en ze kan van 07.00-08.00 tot 20.00 uur echt volhouden maar ze word toch snachts wakker wat kan de reden zijn de kiezen? Of dat ze een nachtmerrie heeft gehad, of honger maar ik geef haar voldoende eten maar wil niet eten smorgens eet ze 2 boterham maar krijgt het niet op met ranja erbij ze lust absoluut geen melk of pap... Intussen krijgt ze fruit maar dat eet ze ook niet meer zoveel, of een lolly dat duurt 5 min. brengt ze terug wilt ze niet... Smiddags rond 15.00 uur krijgt ze warm soep met brood en intussen eet ze soms koekjes of fruitje en rond 18.00-19.00 uur eet ze warm eten en soms danone erbij. Ik vind dat ze weinig eet als ze nu bijvoorbeeld van pap hielt dan had ik haar smorgens pap gegeven ... Normaal gesproken een kindje van 2 jaar die van 08.00 tot 20.00 uur niet slaapt plus nog in bad dan moet ze toch als een blok tot smorgens door slapen maar nee madam word zeker 2-3 keer wakker..
Moet eerlijk zeggen dat ik je eetschema een beetje vreemd vind qua tijden. ze krijgt als ontbijt 2 boterhammen en die krijgt ze niet op (heel normaal mijn zoon van 5 krijgt er 's morgens ook niet 2 boterhammen weg, als ik mazzel heb dan eet hij er eentje) Tussendoor krijgt ze fruit of iets anders en dan op 15 uur soep met brood, fruit en koekjes en tussen 18 en 19 uur eten jullie warm en dan het avondritueel. Als ik dat zo bekijken (even vanuitgaande dat zo elke dag is ingedeelt) zou ik haar gewoon tegen 12 uur brood aanbieden en dan daarna naar bed brengen. Je geeft aan dat je vind dat je kleintje te weinig eet maar in mijn ogen krijgt ze echt genoeg hoor. Hier ons schema - ontbijt - boterham met drinken 10 uur tussendoortje fruit met drinken 12 uur boterham met drinken of de warme maaltijd (man werk onregelmatig) 15.30 uur tussendoortje drinken met een koekje of snoepje 17 uur warm eten of brood met drinken voor het naar bed gaan nog wat drinken en wat lekkers. Mijn kinderen waren ook rond de 2 jaar van hun middagslaapjes af, het werd zo'n strijd om ze naar bed te krijgen dat ik die niet aan ben gegaan. Mijn kleine meid ligt er nu door de week rond 18.45 in bed (en 's morgens om 7.15 uur begint de dag weer) In het weekend en vakantie's is dit rond 19.30 uur maar dan slapen we tot 8 uur 's morgens.
Waarom krijgt ze zo laat soep met brood? Ik zou haar gewoon 's morgens als ze wakker wordt om 8 uur, boterhammetje geven, tussendoor wat fruit en drinken en dan rond 12 uur weer een boterham en dan lekker even naar bed. Doet ze dat niet, eet dan vroeg met haar en zorgt dat ze uiterlijk 19 uur op bed ligt, want best kans, dat ze overprikkeld is van vermoeidheid.
ben t wel met stoopie en pluk eens Als ik A laat slapen tot 9 uur, dan wil ze ook geen middagdutje doen, dus A. wordt niet later dan 8 uur wakker gemaakt A. krijgt hier s ochtends 1 boterham en krijgt die soms niet eens op, rond 12 uur nog een of 2 boterhammen en dan gaat ze rond half 1 naar bed tot 3 uur ongeveer. Dan krijgt ze fruit en we gaan om 18.00-18.30 eten en om 19.00-19.15 gaat ze naar boven om te slapen. Als ze geen middagdutje heeft gedaan, dan gaat ze gelijk na t eten naar bed en eten we wat vroeger. Avondeten doet ze ook niet altijd even goed, maar ze krijgt s nachts geen eten, had ze maar met avondeten moeten eten. Maar ze wordt eigenlijk zelden wakker en slaapt dus 12,5 uur achter elkaar ongeveer
meestal is ze rond 07.00-08.00 uur wakker ( alleen als ze in bad is geweest staat ze 1/2 uur later) dan geef ik haar twee boterham (korstje eraf) en drinken erbij en eet bijna alles op. 10.00-11.00 uur bied ik haar appeltje maar dat lust ze ook niet meer dus dan geef ik haar koekje. rond 13.00-14.00 uur doe ik haar in bedje maar nu wilt ze niet meer slapen ze slaapt nu al 2 dagen geen middag dutje dus rond 15.00 uur krijgt ze meestal soep met brood en als ze daar geen zin in heeft boterham smeren. En daarna gaat ze weer spelen als tussendoor krijgt ze chips of koekje of lolly, en om 18.00-18.30 krijgt ze warm maaltijd ze gaat altijd om 20.00 uur naar bed voor het slapen krijgt ze soms van mij danune boekje lezen en hup bedje in het word vechten want ze wilt niet slapen en na 10 min. huilen valt ze in slaap. Ik vind zelf dat ze weinig krijgt ik weet het niet mischien dat ik gewend ben omdat ze altijd boterham en warm maaltijd alles deed opeten en nu niet meer... En als ze overdag weinig heeft gegeten en staat snachts op omdat ze honger heeft ik geef haar dan yoghurt of danune want mijn man moet om 04.00 opstaan en om 5.00 uur begint hij met werken. Als ik haar laat huilen omdat ze honger heeft nou dat kan ze 3 uur lang blijven huilen....
Je geeft haar om 8 uur ontbijt en dan tussen door een koekje en om 15 uur krijgt ze soep. Daar zit dus 7 uur tussen En dan krijgt ze in een tijdsbestek van 5 uurtjes soep met brood (wat al een warme maaltijd is), dan chips/koekje of een lolly en een warme maaltijd En dan 's nachts nog een keer yoghurt of een danoontje. Lijkt erop dat ze haar dag-nacht ritme qua eten aan het omdraaien is.
Wat een vreemd eet schema en ze lust geen appel meer DUS geef ik een koekje? Ook vreemd 8:00 ontbijt: 2 boterhammen met beker melk tussendoor: fruit + water, thee, sterk aangelengd sap rond 12:00 lunch: 1-2 boterhammen met beker melk tussendoor: rijstwafel, cracker, koekje + drinken (zie tussendoor) 18:00 - 18:30 warme maaltijd + pure yoghurt / kwark toe 19:30 naar bed (met bekertje warme thee met melk bijvoorbeeld of niets) Geen Danoontje geven midden in de nacht, bevat barstensveel suikers en daar slaapt niemand beter op. 's middags een uurtje laten rusten? Niet slapen dan blijf je maar lekker spelen op je kamer en / of in je bed. Dit kan je ook op de bank doen afhankelijk van je kind
Melk lust ze absoluut niet dus smorgens krijgt ze meestal ranja of yoghi als drinken, appels deed ze tot 2 jaar wel eten maar de laatst tijd niet meer lust ze niet meer. Zij krijgt soms koekjes niet altijd maar als ze bij oma opa is nou dan word ze heel erg verwent.... En snachts danune geef ik haar pas als ze overdag weinig heeft gegeten dus zelden komt het voor niet iedere nacht, gisteren had ze goed gegeten en werd rond 00.40 uur weer wakker ik ben niet naar haar toe gelopen na 10 minuten huilen was ze weer in slaap gevallen...
nou mijn dochter van 2,5 wil af en toe niet gaan slapen s middags. Maar omdat papa ook altijd s middags slaapt (nachtdiensten) is het voor ons wel wenselijk dat ze nog blijft slapen. Ze hoeft niet perse te slapen van mij, ze mag ook een boekje lezen ofzo zolang ze maar in haar kamer blijft. Soms komt ze er 3 keer uit en gilt 5 minuten de boel bij elkaar maar daarna slaapt ze zo weer 2 uur. Dit is trouwens 2 keer per maand ofzo dat ze niet wilt. De rest van de tijd slaapt ze wel lief. Wij hebben ook een vrij druk programma. Doen veel met de kids. Ze gaat 2 dagen naar de psz, ze zwemt 1 keer met papa en zit ook op peuterdansen en gaat 1 dag en nacht in de week naar opa en oma. Ik vind dat rustmomentje s middags nog wel even een must. Anders is er rond 4 uur geen land met haar te bezeilen...
veel meiden merken goeie dingen op, aparte eet-tijden enzo. Mijn tip: broodje zodra ze beneden is smorgens met een beker drinken. middag uur ook weer broodje met beker drinken. eind middag krijgt mijn zoon nog wel iets van koekje/snoepje/whatever. en om 19.00 ligt hij toch echt languit op bed of ie nou wilt of niet. Zoals iemand hier al zei: waarschijnlijk is ze dan gewoon te moe, of over haar moeheid heen en slaapt snachts dus slecht hierdoor. Snachts géén eten meer geven, dat is wel t laatste dat je moet doen. Als je denk dat ze snachts zo'n honger heeft, bied haar nog een stuk fruit of iets aan vlak voor ze naar bed gaat. Laat haar veel drinken als ze slecht eet, dit vult ook. Al iets van rijstepap geprobeerd? bordje pap, beker met rijstebloem?