Hoi iedereen, Een 3tal weken geleden ben ik door mijn vriend ten huwelijk gevraagd. We zijn nu een jaar aan het proberen om zwanger te worden van ons 1e kindje maar dat wil maar niet lukken, toch iets (heel) positief, dit! Nu zijn wij neiden Belg, maar in NL een huisje gekocht. Is het dan ook zo dat wij hier in NL moeten trouwen?? We wonen in Zeeland en ik ken helemaal niks van die regelgevingen hier... Zo ja; leuke adresjes, websites of locaties altijd welkom!!! Groetjes
Op de site van Rijksoverheid: Dus je kunt gewoon in Nederland trouwen, normaal gesproken in de gemeente waar je ingeschreven staat. Je kunt ook toestemming vragen om op een andere locatie te trouwen. Wij hadden ook verschillende locaties binnen de gemeente (Terneuzen) waar we uit konden kiezen trouwens, aan elk een andere prijs verbonden, ook afhankelijk van de dag. Een folder daarover kun je volgens mij vragen bij het stadhuis of gemeentebalie.
Thx voor de info, ondertussen even gekeken op de site van de gemeente en dit gevonden: Dag Locatie Kosten Dinsdag om 9:00 of om 9:45 uur Normaal: Trouwzaal (voormalig) stadhuis Terneuzen Gratis Werkdagen (niet di om 9.00 of 9.45 uur in Terneuzen) Normaal:Trouwzaal (voormalig) stadhuis Terneuzen, Sas van Gent of Axel 353,30 Zaterdag / andere dag zijnde geen werkdag Normaal:Trouwzaal (voormalig) stadhuis Terneuzen, Sas van Gent of Axel 791,- Werkdagen Nader aangewezen locatie: Molen, Watertoren, vrije locatie 706,60- Zaterdag / andere dag zijnde geen werkdag Nader aangewezen locatie: Molen, Watertoren, vrije locatie 1.582,- Werkdagen Bijzonder huis (bijv. ziekenhuis, gevangenis, etc.) 353,30- Zaterdag / andere dag zijnde geen werkdag Bijzonder huis (bijv. ziekenhuis, gevangenis, etc.) 791,- MOET je echt hier trouwen?!
jeetje wat een prijzen!! is t niet zo dat je in iedere gemeente waar je wil mag trouwen? nicht van mij is aan het strand getrouwd terwijl ze daar helemaal niet wonen namelijk! en voor een leuke locatie zou ik zeggen aan het strand... maar weet niet in hoeverre je dat leuk vind.... en helaas kan ik je verder niet aan adressen helpen enne gefeliciteerd!! op naar een hele leuke tijd om alles te regelen en uitzoeken
Volgens mij mag je wel in een andere gemeente trouwen, dan moet je de desbetreffende gemeente even bellen. Trouwen is duur zolang jij niet op die gratis dagen gaat, wij betalen voor een vrijdag ook dik 600 euro.. Wij kunnen ook kiezen tussen 6 locaties. En als we een andere locatie willen kost dit iets van 180. Trouwt er een stel binnen 2 jaar weer dan krijgen we het geld weer en wordt het een officiële trouwlocatie. Maar dat is in Steenwijkerland. Een beetje uit de richting vanwaar jij woont
Je mag zelf weten in welke gemeente je trouwt hoor. Wij zijn zelf ook in een andere gemeente getrouwd dan waar we wonen! Gefeliciteerd!
Nee, het moét daar niet hoor! Je mag ook in een andere gemeente, maar dat moet je wel zelf regelen met je eigen gemeente geloof ik (bij het in ondertrouw gaan misschien?). En je kunt ook een eigen locatie kiezen binnen een gemeente -de vrije locatie die vermeld staat-, maar daar moet je volgens mij ook toestemming voor hebben en er zit dus een prijskaartje aan vast.. Wij zijn in het voormalig stadhuis van Axel getrouwd, die van Terneuzen is echt zo'n lelijk blok beton
Op/aan het strand kan ook gewoon hoor! Dan moet je een aanvraag doen in je gemeente zodat het een 'trouwlocatie voor een dag is'. Zover ik mij kan herinneren is dat idd ruim 600,- Volgens mij is dit ook wel de gemiddelde prijs hoor! Dit is inclusief trouwambtenaar. Mogelijk dat er nog iets bijkomt na het kiezen van een bepaalde trouwambtenaar als deze naar de andere kant van het land moet reizen Iets van reiskosten vergoeding.
Ik zag net iets van het fletcher hotel dikke van dale in Sluis. Heb eens gestuurd voor een offerte... Kan iemand mij een raming geven van wat ONGEVEER een etentje voor 20 personen en een feestje voor 120personen zou kosten? Niet daar uiteraard, mag wel , maar in het algemeen... Heb daar totaaaal geen idee van...
Je kan het zo gek maken als je zelf wil! Als je alleen kofiie, thee en cake hebt zonder band/muziek, ben je met een paar honderd euro klaar. Alles wat je meer of anders wil, kost meer. Je gaat iig nog een aantal maal flink schrikken!! hahaha! Wij zaten op zo een 14.000,- inclusief jurk/pak/receptie/avondfeest (zonder ringen, en zonder diner met de fam.) En daarin hebben we heel veel geschrapt van wat we oorspronkelijk wilde! (uuhhhmm... m'n jurk koste wel 2 keer zoveel, haha!)
Ehm tja, ik geloof dat wij tussen de 800 en 1000 euro kwijt waren voor het etentje met rond de 30 personen. Het feest weet ik niet meer zo goed, verschilt ook erg per locatie. Wij hebben de Brouwzaele in Terneuzen gekozen en ik dácht dat we rond de 1200 euro kwijt waren voor het verhuur + hapjes. De zaal was het duurste van de hele dag voor ons, totale kosten tussen de 4000 en 5000 inclusief jurk, cameraman, ringen, fotograaf, trouwvervoer e.d.
Dat zou betekenen dat je zo ongeveer 25,- per persoon inclusief drank kwijt was?!?!?!? HOE DAN?? Daar kan je toch niet voor in een restaurant eten?
Nee, alleen het eten zelf, drank was een aparte rekening bij ons en die hebben we niet zelf hoeven betalen . We hadden een warm & koud buffet bij het restaurant waar mijn man had gewerkt (dus misschien ook nog korting?).
wij trouwen en eten en feest op 1 locatie. hele dag all in 4000 euro dus met eten (koud/warm buffet) drinken ook alcohol en savonds bittergarnituur. voor ongeveer 70 mensen eten en savonds 100. dit viel ons erg mee maar met de rest erbij is het toch wel zeker 10.000 euro waar wij op rekenen.
ondertrouw moet in de gemeente waar je woont geregeld worden maar al trouw je daarna aan de andere kant vh land dat maakt niks uit.