De vakantie is begonnen in het zuiden en er staan voor velen van ons misschien weer leuke uitstapjes op de planning in NL. Misschien kunnen we met elkaar delen waar mensen veel last hebben gehad van de processierups. Ontwijken lukt natuurlijk niet overal, maar misschien wel fijn om het niet per se op te zoeken of wat bedekter gekleed te zijn. Ik start met: • Ouwehands dierenpark. Mijn dochter zat eronder. •Ik hoorde ook van Beekse bergen • recreatieoord de Binnenmaas (Z-H)
Tja ze zitten overal. Ik ga me er niet te druk om maken. Je krijgt er soort van bultjes van, jeukt een dat en blijft een paar dagen weg. Er zitten ook overal muggen, daar heb ik meer last van Rond Tilburg is een grote uitbraak. Dus Beekse bergen en de Efteling. Al moet je maar net de pech hebben dat er een haartje jouw kant opwaait.
Afgelopen zondag in de efteling geweest en niemand hier heeft ergens last van gehad . Daar pakken ze de nesten gelijk aan (zeggen ze) en ik heb idd geen nest gezien.
Oh in de Efteling zal het wel schoon zijn, maar in de omgeving is een grote uitbraak. Dus ga je nog even het bos in of buiten het park ergens wat eten dan kan je ze wel degelijk tegenkomen.
@Huismuisie ik zal er ook niets voor laten maar vergis je niet. Soms zijn klachten flink heftiger dan alleen jeuk. Wij hebben al ondergezeten en helaas kan de allergie opbouwen.. maar je zal er 1 in je oog krijgen..
Ja ik had ook van iemand gehoord die ze in de longen heeft gekregen. Je moet ook niet met je handen in een nest gaan zitten, maar je kan het verder gewoon niet echt tegen gaan.
Nou het jeukt niet wat hoor. Ik heb een allergie voor muggen, dus mega plakkaten en een hele hoop jeuk. Maar dat is niks vergeleken met die processierups. Dat heb ik 2 weken geleden gehad, je vergaat gewoon van de brandende jeuk. Zoiets heb ik nog nooit gehad.
Hier zeker wel last na eind juni naar Efteling te zijn geweest Personeel had het er ook over. Gelukkig jullie geen last
vorige week naar Beekse bergen geweest. Alleen een paar nesten gezien bij de parkeerplaats, in het park niet, maar het waaide die dag: mijn man en oudste zaten onder! (ik gebruik prednison dus dat was mijn redding denk ik). Baby lag in een dekentje in de wagen vanwege de wind (gelukkig!)
Efteling, mijn collega was geweest en die zat vorige week helemaal onder, echt niet best. Ik mijd de bekende plekken hier in de buurt ook, heb er echt geen zin in. Ik haat jeuk
Mijn zoon zat helemaal onder na tripje efteling 2 weken geleden. Half juli vliegen ze uit. Dus wie weet is de overlast daarna minder
Nou ik hoorde gisteren dat de brandharen in de vervelling blijven zitten. Dus dat ze uitvliegen wil niet zeggen dat t gedaan is.
Waterspeelpark Splesj / Bosbad Hoeven heeft ook veel nesten. En aangezien je daar natuurlijk met veel blote huid rondloopt, is de overlast wel meteen groot.
Wij gaan over 2 weken overnachten bij loonsche land en dus 2 dagen efteling... brr als ik jullie reacties lees toch met dubbele gevoelens...
Ik heb in de Efteling geen last gehad vorige week woensdag... Vorige week zaterdag bij Ouwehands dierenpark was ik wel de pineut... Tering wat een jeuk! Doe mij maar 10 muggen in mijn kamer!