Heb hier jammer genoeg geen ruimte voor een speelhoek. overal staat wat en dat maakt het erg rommelig. in de ene hoek staat een speelgoed kast, in de andere hoek 2 bakken op elkaar met dublo/en zoef zoef dieren, in de andere hoek een tafeltje met stoeltjes en een poppenwagen en in hoek 4 een keukentje..
We hebben ook een rechthoekige woonkamer. En wij hebben ook een speelgoedprobleem. We hebben een grote speelgoedkist. Daaruit wissel ik het speelgoed om. We hebben van steigerhout zelf een langwerpige tafeltje voor d'r gemaakt. Maar ze zit er liever op, dan aan tafel... Mand eronder met d'r speelgoed.. Dat gaat nog wel.. Maar ja.. Dan heb je nog een hobbelpaard, een poppenwagen, loopvarkentje; d'r bakfietsje.. Enz.. Pff kortom ons huis is eigenlijk te klein voor de hoeveelheid spullen. Ach..ik bedenk maar zo.. Over 10 jaar, is het een heel stuk minder.
Grappig ik wilde hier ook een topic over starten voor wat inspiratie maar inmiddels is het hier opgelost. Met een dochter van 6 en een zoontje van 1 jaar zit er nogal wat verschil in het soort speelgoed. Onze dochter heeft op haar kamer een expedit met daarin het meeste speelgoed en boekjes. In de woonkamer hebben we een kast met knutselspullen, puzzels en spelletjes. Ook staat er een tafeltje met twee stoeltjes maar hier zit ze bijna nooit meer aan maar is straks wel weer leuk voor ons zoontje. Verder hebben we nu een nieuw tvmeubel waar we ook nog een hoop speelgoed in kwijt kunnen. Daarnaast staat nog een mand met wat speelgoed. Blokkenkar en fietsje kan hier mooi naast de bank en is dus niet in het zicht. Ideaal want ik wil dat ze alles binnen handbereik hebben maar wil ook nog een beetje woonkamer overhouden. Op zolder hebben we ook nog een speelhoekje met keukentje zodat ze daar kunnen spelen als ik bv de was ophang. Ik zal er morgen eens een foto van maken.
Hier een aanbouw waarin onze eet hoek staat. Rechthoekige woonkamer. Voorkant zithoek, stukje na het dressoir een Kallax kast als roomvider (4x4 vakken) In de bovenste rij hebben we accessoires, andere rijen manden met speelgoed gesorteerd. Achter de kast ligt een vloerkleed en staat een tafeltje met 2 stoeltjes. In het verlengde van de kast een keukentje.
Wij hebben een iniminie hoekje met wat speelgoed in de kamer. Ongeveer een jaar geleden kwam de oudste ( nu 8 jaar ) met idee om zijn kamer op te offeren en daar een speelkamer van te maken. Nu slapen de knullen ( 8 en 4 ) samen op het '' kleine '' kamertje en hebben we de grote kamer om gebouwd tot speelkamer. Heb daar een kleding kast in gezet waarin ik alle verkleed kleren heb opgehangen en wat losse spullen in heb gezet. Dan heb ik ook nog een buffet kastje omgetoverd tot boekenkastje, er staat een klein TV'tje met de playstation op aangesloten dus dat is het paradijs daar voor de kids Hier beneden liggen eigenlijk alleen nog de knutsel spullen en wat leesboekjes en een paar losse speelgoedjes maar over het algemeen houden we alles boven. Heerlijk opgeruimd dus
Boven heeft dochter van bijna 9 het meeste speelgoed op haar kamer, ze heeft ook een behoorlijk ruime kamer, en speelt daar graag. Beneden staat alleen nog wat Playmobil: een poppenhuis en daarnaast een laag Trofast kastje van 1 meter breed met daarin een paar bakken en wat losse Playmobil zoals de camper, rotsen, hangbrug etc. Op het kastje maakt ze dan speelopstellingen, momenteel is het een pizzeria. Dit geheel staat achter de bank in de uitbouw (waarin verder een boekenwand en mijn bureau staan). Tussen de banken in staan al haar Donald Ducks op de onderste plank van een tafel. Uit het zicht vanaf de zithoek. Spelletjes en wat groter (buiten) speelgoed en de overtollige Playmobil staan allemaal in de schuifkast in de bijkeuken. Verf etc staat hier ook, maar het meeste knutselspul staat ook boven in 2 ladenkastjes onder haar bureau. En dit zou het enige geweest zijn nadat het hier jaren een waar speelgoedparadijs is geweest, maar nummer 2 kan ieder moment geboren worden! Dus in een hoekje naast de tv staat nu een box en een Stuvabankje voor speelgoed. Tzt wordt de box wel vervangen voor een tafeltje met stoeltjes. De Playmobil van dochter zal dan ook wel verdwijnen en plaatsmaken voor peuterjongensspeelgoed, een groot verschil in leeftijd en geslacht hier De kleine heeft nu al een roomdivider met 9 mandjes op zijn kamer staan (zelfde als dochter, wel handig, konden we alle roze en paarse mandjes omruilen ) en daar past erg veel speelgoed in. Een aparte speelkamer boven hebben we trouwens ruim een jaar gehad, gevolg was dat er gewoon helemaal niet gespeeld werd, dat werkte gewoon niet. Nu dus beneden Playmobil en op haar kamer de rest (Lego, Petshop, My Little Pony's etc) en er wordt op beide plekken gespeeld als nooit tevoren!
De kast is voor zijn speelgoed. Aan de ene kant staat een bureautje en aan de andere kant een poppenhuis. Ik hou noet van troep dus alles is netjes opgeborgen.
Wij hebben een keukenblad van ikea van 2.44m op 2 kastjes geplaatst en daar kan hij alles op en in kwijt. In de bijkeuken hebben we ook nog een grote kast en daar dan hij mee wisselen. Daarnaast staat de vogelkooi op een tafeltje met grote bak eronder (ook die van ikea) en daar zit ook nog heel veel in.
Ik wilde graag een opbergmanier waarbij het speelgoed s'avonds zo veel mogelijk achter deuren zit en we zijn uitgekomen op 2 Stuva kisten. Als je de la eruit rijd kan je het als tafeltje gebruiken! Er komt nog hetzelfde hout overheen/aan de zijkanten als wat op het rek erboven ligt. We hebben nog een losse voetenbank bij onze bank en daar zit alle duplo in Bekijk bijlage 454588
Leuk topic. Wij zijn net verhuisd en moeten het ook nog indelen. Ruimte zat, maar waar plaats je alles? Ik denk dat je een beetje 'out of the box' moet denken. Maak anders eens een plattegrond. Kan je ergens ruimte maken? Ik heb op pinterest echt een scala aan plaatjes verzameld voor speelhoekjes. Google eens op kids workspace of speelhoekjes, dan kom je ook veel tegen.
Haha ja hier net zo.. ik ben ook nog eens gastouder dus er staat altijd wel ergens wat en straks komt er weer een box.. beide jongens hebben ook speelgoed op hun kamer waar ze veel spelen, maar ze moeten beneden ook wel wat hebben maar ik wil dus nu als we de kamer straks hebben gedaan een beetje mn kamer terug haha of er moet een opruimmogelijkheid komen of ik moet de hoeveelheid terugbrengen naar een aantal bakken ..
Wij hebben wel een apart speelhoekje. Anderhalve maand geleden hebben wij echter een grote bestelling ontvangen, in een heeeeel grote doos. Die doos staat nu al anderhalve maand in dat speelhoekje, is helemaal vol met plaksels, stickers, tekeningen en glitters (en toch vindt ze nog plek om er nog meer op te doen) en hij mag ABSOLUUT niet weg. Vandaar dat het speelgoed nu alsnog door de hele kamer ligt.
Hier moet midden in de woonkamer iets komen Ik denk dat dat een speelgoedkist word en misschien een kastje erbij. wij hebben eigenlijk geen ruimte ervoor helaas.
Man heeft deze speeltafel gemaakt en aan de andere kant van de kamer staat nog een speelgoedbankje, keukentje en werkbank
Leuk! Wij zijn ook nog een beetje zoekende in wat we precies willen nu de box officieel weg is, het is nu snel rommelig en het staat nu erg ongezellig. Het staat ongeveer zo alleen staat het keukentje nu op de plek van de box.
Hier de foto bij mijn stukje tekst. Niet echt een vast speelhoekje dus maar meerdere plekken waar het speelgoed is opgeborgen (hou niet van rommel) en een tafeltje met stoeltjes waar ze kunnen zitten. Mijn dochter is gek op knutselen dus die zit meestal aan de eettafel en verder staat haar speelgoed op haar kamer en dan haalt ze soms een bak naar beneden.