Kinder tablet of ipad/Samsung etc

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sulley, 6 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    Hoooi,

    Even een vraag. Ik kwam een hele leuke kinder tablet tegen niet duur. Een kurio tablet van Nicklodeon. Dacht leuk voor mijn dochter die bijna naar school gaat en dan voor Sint of Kerst. Nu heb ik gewoon geen verstand van deze dingen en lees zoveel verschilde verhalen waarom wel of niet te doen. Ik wil graag dat de wat filmpjes, spelletjes en bijv scula of Efteling kids enz erop kan doen. Zijn er mensen die zo'n kurio nicklodeon of telekids tablet hebben? Of moet ik toch voor de gewone tablets gaan. Die vind ik dam vaak weer zo duur
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Mijn man (die er wel verstand van heeft ;)) zegt altijd dat die kinderdingen zonde van je geld zijn. Ze hebben te weinig geheugen ed om er echt wat mee te doen. Een spelletje oid kan wel, maar er kunnen er niet veel op door het kleine geheugen. Filmpjes ed zijn daardoor ook snel lastig.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    Dank je wel :D weet hij dan ook hoe misschien hoe het zit met al die apps die er al op zitten, kunnen ze die filmpjes en spelletjes wel wat makkelijker doen? Heeft hij anders tips of adviezen voor welke dan te nemen :oops::)
     
  4. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik zou inderdaad ook voor een goede tablet gaan. We hebben ook ooit zo’n kindertablet gehad, maar was eigenlijk drie keer nix ;) Werd heel snel traag, batterij snel leeg en hij reageerde niet echt fijn. Dus die belandde al heel snel in de kast en gebruikte ze toch weer onze iPad. Maar het is misschien ook wat je zelf gewend bent.
    Dus die iPad is nu vooral voor de kinderen en we hebben voor ons zelf een nieuwe gekocht.
     
    GossipGirlxoxo en Sulley vinden dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Wij hebben wel een kindertablet maar dan een vtech storio via marktplaats.

    Hij kreeg gem toen hij 3 was. Voor spelletjes, tekenen, foto maken.

    Hij speelt er af en toe nog mee. Je kan er geen apps op zetten.

    Hoe oud is ze? Als ik nu zou zoeken zou ik kijken voor een samsung omdat ze heel betaalbaar zijn.

    Hij krijgt van ons nog geen eigen normale tablet omdat we dat onnodig vinden (6)
    Voor leerzame spelletjes vinden we schermtijd prima maar niet voor youtube rotzooi uitpakken

    Dus ook een beetje wat je er zelf van verwacht dat ze mag doen. Hebben jullie geen eigen tablet om af en toe wat op te doen?

    Kurio etc zou ik niet voor gaan.mijn man had er ook al naar gekejen en zei al dat het rotzooi is. Te traag en kort plezier. Zou hij alleen maar sneller onze tablet pakken:roflmao:
     
    Sulley vindt dit leuk.
  6. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Heb je niet (een vriend of familielid) met een oude ipad ergens in een la die niet meer wordt gebruikt? Of via marktplaats?
     
    Vero0504, GossipGirlxoxo en Sulley vinden dit leuk.
  7. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    @Klaartje863 dat had ik idd ook al gelezen wat jij zegt. We gaan idd kijken voor een gewone tablet.

    @owly ze wordt 4. Ze gebruikt hem vooral voor de apps die ik op mijn werklaptop heb (onderwijs) maar wil haar daar niet steeds op laten. Het gaat vooral om scula, filmpje erop, Efteling kids etc. Nee we hebben geen eigen tablet omdat we hem zelf niet "nodig" hebben. We hadden idd voor kurio gekeken maar recensies waren echt heel slecht.

    @Marre1985 nee hebben we al gekeken maar helaas. Op mp hebben we ook gekeken maar gaan dan toch liever voor nieuw. En gaat echt geen hele dure worden. Hebben gister bij media markt gekeken en willen voor de sint of kerst een lenovo tablet 8 inch geven. Die kwam met een hoes op 90 euro
     
  8. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ik zou inderdaad voor de Tab A-serie van Samsung kijken. Die zijn prima betaalbaar en echt snel genoeg voor alle dagelijkse dingen als spelletjes, filmpjes etc.
     
    GossipGirlxoxo en Sulley vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Je hebt toch helemaal zelf in de hand wat hij doet op zo een tablet. Je hoeft de YouTube app er niet op te zetten.[/QUOTE]
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn ervaring met de tablets die niet van iPad en Samsung zijn is dat de schermen niet zo gevoelig zijn en je echt hard moet duwen en tikken willen die schermen op je aanraking reageren. Niet fijn in gebruik dus.
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    [/QUOTE]

    Daar heb je zeker gelijk in maar hij heeft nog niet de behoefte om dingen op te zoeken. Als hij wel wat wil weten zoals hoe schrijf je de eerste 10 Chinese cijfers of hoe teken je kawaii fruit dan pakt hij onze tablet.
    Daar heeft hij niet speciaal een eigen tablet nodig:)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Wij hebben tot nog toe ook een Samsung gehad, die kwamen toen het beste uit qua prijs-kwaliteitverhouding.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    lenovo tab a10 is rond de 100 euro, gaat hier prima en is mn dochter er klaar mee kan ik weer verder. Zit een kidsprofiel op, niet de handigste spelletjes daar, dus ze heeft een normaal profiel met spelletjes uit de playstore en dan vliegtuigstand.

    Ze begon op een oude ipad 4 retina met zo'n schuimrand. Ging ook goed maar dat scherm reageert in het centrum niet goed, is al eens gerepareerd maar blijft terug komen.
     

Deel Deze Pagina