kinder tablet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moesje1, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en vroeger deden ze dit met de tv. En daarvoor met de radio.

    Dan kun je alle vooruitgang en technologie beter bannen en als amish gaan leven.

    Beetje overdreven i know ;) Maar punt is duidelijk denk ik :D
     
  2. Danoek

    Danoek Bekend lid

    30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Onze school wordt vanaf volgend jaar ook een digitale school. Ze zitten nu noch te twijfelen tussen 2 methodes. Eentje met tablet voor erbij, dus lesgeven met ondersteuning van tablet of methode die alleen maar met tablet gaat.
    De afgelopen 2 jaren waren de kinderen af en toe al bezig met leren op de tablet. Ook levelwerk of extra begeleiding kan thuis beoefend worden op de tablet.

    We komen er niet meer onderuit..... Kinderen hebben gewoon nu al een tablet nodig.

    Wij hebben zelf een prut tablet gekregen bij een abonnement. Ben zelf ook nog opzoek naar een andere (als mn portemonee iets meer gevuld is). Maar mijn collega zweert bij de asus tab voor zijn 6 jarige dochter
     
  3. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Beetje erg overdreven inderdaad. Want waar zie jij staan dat ik technologie wil bannen or tegen vooruitgang ben? Ik ben tegen technologie gebruiken als oppas, dat is wat anders.

    Ja, dat bedoel ik inderdaad... ;)
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113

    Ik snap wel wat je bedoelt, de kinderen van vrienden van ons kunnen niet zonder dat ding. Als ze hier op visite komen (en hier zijn ook kinderen en speelgoed voor handen) dan moet het ding mee en zitten ze dus hier in een hoekje gekropen erop te spelen.
    Zo ook op verjaardagen want dan zijn ze zo heerlijk rustig. Mijn kinderen vinden er dus ook niet veel meer aan als ze komen (of wij er naar toe gaan) want ze willen toch niet met ons spelen.
     
  5. gusto

    gusto Niet meer actief

    Wij hebben gewoon een ipad. Dochter is net 2 en danst het liefst de hele dag. Op de zappelin-app kan je filmpjes bekijken van liedjes met dansjes erbij, vindt ze geweldig. Dat mag ze een half uurtje per dag, als ik aan het koken ben. Zie het kwaad er niet zo van in. Dat is overigens ook de enige kinderapp die we hebben.

    Mijn neefjes hebben beiden een Samsung tablet. Zo'n grote. Zijn er heel tevreden over, weet niet hoe duur ze zijn maar misschien is dat iets?
     
  6. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze mij met jou verward. Ik was (en ben) degene die mijn vraagtekens zet bij het gebruik van een tablet door kinderen.
    Maar dat is mijn mening, en er werd in dit topic inderdaad niet naar gevraagd.
     
  7. moesje1

    moesje1 Bekend lid

    18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mmm als ik het zo lees gaat iedereen uiteindelijk voor een gewone tablet??
    Wij hebben zelf geen tablet en aangezien wij 2 smartphones en een laptop hebben willen we deze eigenlijk ook niet.
    Vandaar dat wij een kindertablet willen aanschaffen. Is wat goedkoper en kan als het goed is net wat meer hebben dan een gewone tablet.

    Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een kindertablet?
     
  8. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Je kan media niet eromheen. Ik ben ook geen fan tv etc maar als je goed het gebruikt kan dat geen kwaad.
    Ik heb zelf geen ervaring met kindertablets maar ik zou ipad kopen tweedehands niet nieuwe model.
    Ik vind dat als je dat doet ook op school etc moet dat gewoon goed werken. Ikzelf heb hekel aan windows of dergelijk trage dingen. Ben ontwerper en ik zal zelf alleen frustraties krijgen met onding van 100 euro.

    Bovendien ipad kan je voor vr doeleinden gebruiken en tweedehands mis je niets misschien een van vrinden wil dat verkopen aan jullie vaak mensen hebben oudere modellen thuis liggen zonder doen. Je kan oproep op fc zetten;)
     
  9. Storm

    Storm Niet meer actief

    Gaat niet altijd op. Hier 2 dikke buitenspelende kinderen. En 1 normaal modelletje.
    Neefje, broodmager, is 10 jaar ouder en heeft denk ik hetzelfde aantal buitenspeeluren in zijn leven als mijn dochter van 2. Aanleg speelt ook mee.

    Hier geen eigen tablet, wel een storio2. Erg leuk ding, maar een stuk beperkter natuurlijk in wat je ermee kunt. Wel leerzaam, dat dan weer wel :p
     

Deel Deze Pagina