haaaai ya'all. wij zitten er aan te denken om dit jaar nog een weekendje naar een waddeneiland te gaan. nou vinden wij een weekendje texel te kort. (en is voor ons toch al gauw 2 uur rijden) terschelling vinden wij qua boottocht wat aan de prijzige kant, want wij willen wel graag de auto mee, en dan duurt de tocht al gauw bijna 2 uur. dus kwamen we uit bij ameland. is ameland leuk voor een weekendje? met een jongentje van 2 jaar? alvast bedankt voor de reacties.
Ben er afgelopen weekend geweest. Hoe het is met een kind weet ik niet maar wij vonden het erg leuk. Stadje is gezellig, we hebben een stuk gefietst en aan het strand gezeten. De boot is met auto wel prijzig hoor, maar wij hadden een tent bij dus dan moet de auto wel echt mee. Veel plezier.
Dat is fijn om te horen. Ja, ik zag dat de boottochten inderdaad ook bij Ameland vrij prijzig zijn. Maar ja, de auto moét mee
Wij komen er elk jaar Dochter is al 2 jaar verliefd op het eiland. Lekker op het strand in het zand/voeten in de zee, beestjes zoeken... Hartstikke leuk
Ameland is super leuk! Met kindje denk ik ook! Lekker t strand op, pannenkoeken eten, beetje wandelen, fietsen, paardjes kijken, noem maar op
Wij zijn afgelopen week geweest en oh wat missen we het! Dusdanig dat we zaten te kijken naar een huis daar.haha Onze kinderen van 4 en 2 hebben zich ook prima vermaakt! Lekker veel fietsen enz. Boot naar Ameland is ook best duur maar daar zit wel de toeristen belasting al in werd ons verteld. Althans wij hebben het op het park njet meer hoeven te.betalen en was ook niet in de huur verwerkt dit vertelde ze bij roompot.
oh wat fijn om te horen dat het zo goed is bevallen bij iedereen! ik twijfelde enorm omdat ik al had gegoogled naar wat leuk is voor kinderen en iedereen zweert bij terschelling en texel. maar ameland is dus ook hartstikke leuk blijkt. gelukkig.. nog tips? wat we kunnen doen, waar we echt heen moéten!
Weet iemand nog een leuk huisje, voor onze lieve viervoeter ook mee naar toe kan? Het mooist zou een omheinde tuin zijn..
Wij zijn een tijdje geleden een aantal dagen naar Ameland geweest en hebben toen ook de auto meegenomen. We hadden namelijk uitgerekend dat voor die dagen de auto parkeren en fietsen huren precies E 10 goedkoper was dan de auto meenemen. Best bizar eigenlijk, je zou verwachten dat men het laten staan van de auto zou aanmoedigen. Met het oog op slecht weer hebben we toen al vroeg besloten om toch voor de auto te reserveren (was met hemelvaart dus de boot was ook echt VOL). Gelukkig maar want toen we aankwamen was het echt ontzettend slecht weer! Wij hebben het er leuk gehad, heb het nu ook wel gezien maar voor een paar dagen was het een leuk eiland. Wij zijn met een zeehondenboot geweest, vonden onze kinderen erg leuk maar die zijn wel iets ouder. Gewoon een beetje langs het strand lopen en de plaatsjes ingaan is ook prima als je er maar een paar dagen bent natuurlijk.