Mijn jongste is bijna anderhalf maar die heb ik echt nog wel in de wandelwagen hoor. Vind de buggy een on ding. is alleen makkelijk voor kleine stukjes. Maar het loopt echt nergens naar en ze zitten er zo raar in. Zelfs als ik met mijn oudste weg ben (die is 3) en ik vraag aan haar welke wagen ik mee moet nemen. Kiest ze meestal voor de wandelwagen. Zij loopt dan de meeste stukken maar als ze moe is gaat ze even in de wagen zitten. Gewoon lekker kopen wat je mooi vind. Als je het geld er voor hebt zou ik het gewoon doen.
Wij hebben nog geen 7 maanden onze stokke kinderwagen gebruikt Met 7 maanden overgegaan naar een buggy met ligstand 100x makkelijker te vervoeren (kinderwagen is groot en lomp) en buggy is lekker klein, compact, en degene die wij hebben (quinny senzz) prima te gebruiken voor een kindje van 7 mnd met ligstand Stokke gauw verkocht. Zoon zat met 2 jaar nooit meer in de buggy en loopt alles mee, zelfs in de Efteling Bij de 2e doe ik dat dus nooit meer 1000 uitgeven voor een wagen. Voor ons was dit nr 1 verkwisting achteraf gezien
Ik heb voor onze 3e een nieuwe bugaboo cameleon gekocht. Ondanks dat we hierna geen kindje meer zouden krijgen toch een nieuwe wagen aangeschaft, de ander hadden we niet meer. Ik liep elke dag 4x naar school voor de oudste en ook als we naar de stad gingen namen we hem mee. Het ligt er wel aan hoe vaakje hem gebruikt,anders misschien 2e hands een optie?
Hier hadden we de Stokke gekocht omdat ie hoog is (Joolz was 3 jaar geleden nog niet te koop), merk ook wel dat mijn zoon daar veel liever in zat dan in een buggy, vanwege de hoogte. Ik heb de wagen ongeveer 1 jaar en 9 maanden gebruikt. Mijn zoon loopt sinds die tijd namelijk al hele stukken (ik ben eerder moe dan hij is ) Zelf nooit spijt van gehad. De buggy hebben we in de auto liggen voor als we weggaan, omdat de Stokke niet zo makkelijk in- en uit te klappen is. Maar ik reed veel liever met de Stokke, en mijn zoon zat daar veel liever in. Een hoge wagen vind ik zelf dus ook wel een aanrader. En nu kunnen we de wagen toch weer gebruiken voor ons aankomende kindje. Wat mij betreft geen weggegooid geld!
Ik zou denk ik goed nadenken wat je belangrijk vind en hoeveel je te besteden hebt. Zet je wensen of eisen voor een kinderwagen eens op papier en kijk welke er overeenkomen. Zo vonden wij dit belangrijk: een grote kinderwagenbak Zitje dat beide kanten op kan Zitje moet helemaal plat kunnen Hoge duwstang Makkelijk in te klappen Grote wielen 4 wielen Luchtbanden En vast nog wel meer. We kwamen op de mura 4 of de mutsy 4 rider uit. Het is de eerste geworden en dexe bevalt ng steeds super..! Je kunt ook eens kijken naar tweedehands. Wij gebruiken de wagen trouwens nog steeds erg veel. Ik neem bijna nooit de kleine buggy mee. Ik vind de andere wagen te duur en te fijn om met een buggy te gaan lopen. En daarbij: mijn zoontje van 1,5 kan wel willen lopen, maar dat is dan jammer. Soms mag dat, maar hij luistert daar nog echt te slecht voor. En ik denk dat dat voor velen zo geld!
Wij hadden ook een stokke en ik vond hem wel makkelijk in te klappen en hij paste ook makkelijk in onze auto (citroën picasso). Wij hebben er erg veel plezier van gehad. Onze oudste heeft er 3 jaar in gezeten (op het laatst alleen de langere afstanden) en de jongste 2 jaar. Toen wij hem kochten was die redelijk nieuw en werd het nog niet op marktplaats aangeboden anders had ik wel degelijk een 2de hands overwogen.
Wij hebben n maxicosi mura 4 (ook aardig aan de prijs), maar we zijn idd wel van plan om hem langer te gebruiken... Mn szus heeft n bugaboo en haar dochter is inmiddels 3,5 maar met boodschappen doen of naar de stad gaat hij nog altijd mee (als we lopend gaan)... In andere steden of als ze met de auto gaan, nemen ze wel de buggy... Maar n goede (dus niet perse dure, evt 2ehands?) kinderwagen is dus echt geen miskoop... En je zou m zelf daarna ook kunnen verkopen... Vergeet alleen niet te kijken naar de praktische zaken en niet alleen t uiterlijk....
he dames bedankt voor deze reacties, t maakt mij mij beslissing toch makkerlijker. ondertussen ben ik er bijna van overtuigt een joolz te gaan kopen. ze hebben trouwness hele mooie nieuwe kleuren tegen de tijd dat onze kleine geboren word. over twee de hand misschien klinkt het verwaant wat ik nu ga zeggen. maar t is mijn eerste kindje en ik wil heel graag zelf shoppen, en alles nieuw kopen of zelf maken. ik bedoel dit zeker niet negatief tegen twee de hans spullen zie leuke dingen op marktplaats. thanxxx
snap ik wel hoor, heb toch ook alles nieuw gekocht. 2e zoontje gebruikt nu wel veel van mijn 1e zoontje.
gelukkig maar, als ik een tweede zou nemen na deze dan zal ik ook alles weer gebruiken wat ik over hou.
Zelf bespaar ik echt niet op een kinderwagen. Voor mij is de kinderwagen een noodzakelijk iets, ben er grotendeels afhankelijk van met 2 kids... De oudste is volgende maand 3 jaar en die zit ook gewoon in de wagen, hoor! Buggy heb ik gehad, maar trust me... hou het lekker bij je wandelwagen! Rijdt stukken fijner!!!! En trouwens, ik steek liever mijn geld in mijn eigen kind. Snap niet zo goed dat je je zus wel een dure kinderwagen gunt, maar jezelf niet? Bedoel het niet verkeerd, vind het heel gul van je. Maar jij moet er toch ook fijn bijlopen straks?
Oh ja, ik zou zelf ook nooit meer een kinderwagen 2dehands kopen... Kan veel aan mankeren zonder de mankementen direct op te merken.
Tenzij er nog garantie op zit. Ik heb mijn Joolz verkocht omdat mijn tweede snel kwam en daar zat nog nog ruim twee jaar garantie op. Als je een wagen koopt met garantie dan kan je er geen buil aan vallen. Ik zou nooit een hele oude wagen kopen op MP maar een van een jaar oud daar is niets mis mee. Het is dat de Donkey net uit was en ze op MP nog de hoofdprijs wilde hebben dat ik hem nieuw heb gekocht.
Maar idd ik snap ook niet dat je voor je zus wel een nieuwe koopt en voor jezelf niet. Ik zou lekker een nieuwe kopen
@assi, Misschien heb je mijn vraag niet goed gelezen. Dit is voor mijn mijn eerste kindje, en ik gun mijn kindje alles. Maar omdat mijn moeder en schoonmoeder zeggen dat het kindje er toch niet lang in zou gaan zitten, heb ik deze vraag hier gesteld. Omdat ik door hun aan het twijfelen was. Ik draai mijn hand niet om, voor een kinder wagen van 1000 euro al heb ik er 2 nodig krijgt mijn kind er twee. ik gun mijn zus alles wat ik mijn zelf ook gun en haar kindje wat ik mijn kindje ook gun. wij zijn een tweeling en vind het heerlijk mijn zus en mijn nichtje te verwennen. @mmm74 Na dat velen van zp mijn eigen mening hebben bevestigt, ga ik ook zeker een mooie nieuwe kopen. groetjess
Gewoon lekker een heerlijke nieuwe wagen kopen, meid! Als je het kwijt kunt, lekker doen Je bent maar 1x zwanger. Een kinderwagen is belangrijk (voor mij in ieder geval wel) en mag best wat kosten. Mijn duowagen is ook een dure wagen. En kan je vertellen dat ik er heel erg blij mee ben.
Mijn dochter wordt volgende maand 2 en zit nog heerlijk in de Bugaboo. Ik heb een buggy, maar ik vind dat ding zo vreselijk dat ik hem bij opa en oma heb neergezet. Ik gebruik alleen maar de kinderwagen. Ze loopt prima maar als ik de stad in ga of over de markt vind ik zo.n wagen ideaal! In nov komt nummer 2 en we hebben nu een tweede frame aangeschaft zodat ik snel kan wisselen tussen de reiswieg en de buggyzit. Als ik met beide kinderen op stap ga straks gaat de baby in de draagdoek en dochterlief in de kinderwagen. Dus een fijne kinderwagen vind ik geen overbodige aankoop.
dat had ik ook toen met mijn dochter... nu denk ik wel eens, ik ben gek geweest... spullen worden amper gebruikt en voor een habbekrats staan ze op marktplaats... maar goed, je moet doen waar je je goed bij voelt!