(kinder) winkel openen! Waar aan denken?

Discussie in 'De lounge' gestart door pina123, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoi mede forummers!
    Wij zitten er aan te denken een winkeltje te openen waarin allerlei kinderkamer artikelen worden verkocht maar ook bijvoorbeeld het merk LIEF! kinderkleding.
    Het lijkt me hartstikke gaaf om dit te doen maar waar moet ik aan denken:
    - Is zoiets rendabel? Kun je bovenop de huur nog winst maken?
    (huur is 1000 euro in de maand)
    - Waar kun je dingen inkopen tegen de inkoopsprijs?
    - Zijn er mensen hier op het forum die zelf zo'n winkel hebben? Bevalt het? Of niet?
    - Allerlei praktische zaken zoals waar moet ik aankloppen voor advies/lening etc.
    - Met welk bedrag kun je een winkel opstarten?

Nou er zal nog wel wat meer boven komen borrelen, maar ik hoop dat er hier mensen zijn die me wat adviezen kunnen geven.
    Heb nu ook werk voor anderhalve dag ( +/- 1000 euro in de maand salaris)

Alvast bedankt!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat zijn allemaal vragen die je kunt stellen bij de KvK in jouw woonplaats of provincie.
    Of het rendabel is, tja daar meot je marktonderzoek naar doen, is afhankelijk van je locatie en nog veel meer dingen.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    idd ga naar het kvk, en daarnaast neem contact op met de leveranciers, bij LIEF! op de website kan je daar meer informatie bijvoorbeeld over vinden.
    Het zal best wel rendabel kunnen worden, maar houd er rekening mee dat dit een paar jaar kan duren.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hou er rekening mee dat je inderdaad een paar jaar een klantenkring moet opbouwen,promotie moet maken om bekendheid te krijgen,goed inkopen anders maak je verlies op je marge enz.enz...
    Kamer van Koophandel kan je veel informatie geven,ga naar de bank voor te kijken welke financiering voor jou het beste is en doe een marktonderzoek.
    Marktonderzoek wordt erg onderschat maar is heel belangrijk,stel dat er geen vraag is naar jouw producten,dan heb je een probleem.
    En met betrekking tot inkoop: koop niet alleen in wat jij leuk vind! ;)
    Ik werk in een franchise formule,dus ik zie van kortbij wat een eigen kinderkledingzaak inhoud en vooral hoe veel geld je in het begin erin moet steken om er later de vruchten van te plukken..
    Succes!

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kunt het beste op www.hbd.nl kijken daar kun je ook de cijfers van de omzet van de afgelopen jaren zien en kijken of het haalbaar is.
    Ook is het verstandig een ondernemersplan te maken en marktonderzoek te doen.
    Verder kun je bij de kvk heel veel informatie krijgen!

Succes!

Deel Deze Pagina