Zwarte (stretch) broek wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik hou van die zwarte dunne , nette, stretch broeken. Ik koop ze meestal bij C&A.

Alleen, heb ik het probleem als ik ze gewassen heb, komen ze eruit met allemaal pluisjes. Die zitten vast aan de broek dus kan ze niet zo makkelijk eraf halen. Dat probleem heb ik trouwens ook met van die joggingbroeken. Herkent iemand dit probleem? Ook vervaagd de zwarte kleur na een tijdje.

Weet iemand hoe je die zwarte broeken moet wassen zonder dat er pluisjes op komen aan het stof? Ik heb er net weer 2 nieuwe gekocht, maar durf ze nog niet te wassen. Ik vraag het eerst even aan jullie. haha.

Groetjes, Mandy 8)

2. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Je wast zo ook al binnenstebuiten? Zo ja, kan het zijn dat 'm in de stof zit. Als er katoen in is verwerkt gaat het snel pluizen. Je kan misschien eens kijken voor 100% polyester?

3. wolly

wolly Niet meer actief

Zelf heb ik ook ongeveer die broeken en was ze altijd binnenste buiten.
    En wassen met soort gelijke was dus was die niet pluist.
    En wasmiddel gebruiken voor donkere was.

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Voor de pluisjes heb ik helaas geen oplossing, maar voor het verkleuren wel: ik was alle zwarte en donkerblauwe was al jaren met een bolletje schoonmaakazijn ipv wasmiddel. Het gaat niet stinken, wordt wel schoon en de kleur blijft wel mooi! En het is veel voordeliger dan die speciale donkere-was-wasmiddelen.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb ook vaak dat soort broeken en nooit las van verkleuring of pluisjes. Ik was mijn broeken binnenstebuiten, op een fijnwasprogramma op 30 graden. Ik gebruik hiervoor Ariël vloeibaar voor de bonte was (let op dat je niet teveel doseert, teveel wasmiddel maakt je was ook niet mooier). Om het nog veiliger te maken kun je kiezen voor een wasmiddel speciaal voor zwarte kleding. Denk dat het erg belangrijk is welk wasprogramma je kiest voor wat betreft de pluisjes. Als ik op mijn machine voor fijnwas/kreukherstellend kies, dan centrifugeerd hij op maximaal 800 toeren en dat is hoog zat voor dit soort kleding.

Verder niet in de droger (krijg je ook pluisjes en kleurverschil van). Hier gaan de broeken, nog steeds binnenstebuiten, op een hangertje..

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

OK erg bedankt voor jullie tips!

Ik zal mn broeken voortaan op 30 graden wassen, ik deed dat eerst 40 of 60 graden. Binnenstebuiten goed idee.

Bedankt voor de tips, hopelijk werkt het nu beter.

Heb wel een erg oude wasmachine, we zijn van plan om een nieuwe aan te schaffen. Wellicht helpt dat ook wat beter.. Meer programma's enzo.

Bedankt!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Graag gedaan hoor :D

Het is sowieso handig om al je kleding binnenstebuiten te wassen, blijft het vele malen mooier van. Denk door dit te doen, dat je het probleem van de pluisjes al overwonnen hebt.

Deel Deze Pagina