Mijn buurvrouw wilt perse haar auto letterlijk voor de deur zetten en parkeert haar auto dan zo dat voor haar net geen andere auto past... Ik vind dat zo schijt irritant dat ik 100x steek om m'n auto er toch voor te krijgen en haar zo inparkeer dat ze er niet meer uit kan Ze kwam dus laatst aan de deur om te vragen of ik m'n auto wilde weg halen want ze kwam er niet uit. Waarop ik heb geantwoord dat als zij haar auto in het vervolg gewoon netjes parkeert ze alle ruimte van de wereld zou hebben. (heb hem wel weggehaald overigens) Zo is diezelfde buurvrouw de hele God ganze dag piano aan het spelen, en sindskort zingt ze er (zo vals als een kraai) bij. Mijn man vond het heel irritant en is haar keihard na gaan zingen, sindsdien speelt ze maar weer alleen piano
Ik ben al bijna een week geen was gedraait. Mijn man vertikt het. Hoe vaak ik het ook vraag. Niemand! In huis gebruikt hu wasmand. Had gewaarschuwd. Niks in de mand, geen was dus blijkbaar. De kinderen beginnen nu te klagen dat hun lieveling kleding niet schoon is en hij is door zijn werk truien heen. En ik negeer het allemaal. De wasmanden zijn leeg. Dus geen de was is klaar.
Voor je man vind ik het wel lachen, maar je kinderen zijn toch qua leeftijd jong (bijna 8 en 5) om zo te "straffen"? Ik vind het anders als ze 10 jaar of ouder zijn. Bij deze leeftijd had ik gewoon bij elke kleding wissel gezegd, was in de wasmand.
Ben het hier deels mee eens maar vind ook dat ze het gewoon moeten doen. Ik zeg tegen mijn oudste (4) ook dat de was in de wasmand moet als hij wil dat ik z’n kleding was. Hij weet heel goed de consequentie als hij zijn was laat slingeren. Ik heb het hem uitgelegd waarom ik daar streng in ben en hij snapt en accepteert het ook gewoon.
Hier ook hoor, kleding uit en in de wasmachine. Dat snappen die van mij ook en doen dat trouwens ook vrij netjes. Mijn vriend daarentegen...
De oudste zijn 5 en 6. Snap je punt. Maar ik zie het niet als straffen. Ze hebben zat kleding en lopen er elke dag verzorgt bij. Echter door overal hun kleding neer te gooien ipv in de wasmand kunnen ze nu even die lievelingstrui etc niet aan. En natuurlijk benoem ik het bij elk verkleed moment. Was in de wasmand. Als ze het dan niet doen hebben ze nu inzichtelijk wat dat betekent.
Zou je geen drumstel kopen voor een van je kinderen voor sinterklaas? En dan de afspraak maken dat ze alleen mogen spelen als de buurvrouw piano speelt... Wie weet gaat er dan ook wel een lampje bij dr branden?
Zelfs mijn zoontje van 3 gooit zijn kleding in de wasmand als we 's avonds uitkleden om te gaan douchen. Soms vergeet ie het of beland het ernaast. Maar hij weet wel dat het daar hoort. Net als dat vuilnis in de prullebak hoort. Zolang ze niet in hun ondergoed of zonder sokken naar school gaan snap ik de actie van @Dagda wel Hou je nu ook zoveel tijd over? Of valt dat weer tegen
Nee joh. Op die leeftijd moeten ze dat echt wel weten. Net als rotzooi opruimen wanneer je er niet meer mee speelt. Handen wassen na het toiletbezoek ect. ect.
Ik las dit artikel en moest gelijk denken aan dit topic: https://nieuwspaal.nl/bas-werd-vernederd-met-toiletborstel/
Die kinderen snappen dat echt wel, ze weten ook hoe de ipad werkt dus ook dat was in de wasmand moet... Goede actie, mijn man heeft een stapel sokken naast het bed. Ik doe er niets mee, stofzuig er omheen en als zijn sokken op zijn, dan gooit hij ze pas in de wasmand, maar ja ik was natuurlijk niet elke dag...
oooo dit herken ik zo. Wij maken er ook een sport van om dan de auto in te sluiten. Ze parkeren hier soms zo scheef of op de lijn.
Oorzaak en gevolg is volgens mij iets wat bij kinderen pas op een latere leeftijd echt ontwikkelt. Wil niet zeggen dat ik er niet mee bezig zou gaan om ze te leren de was in de wasmand te doen, maar als ze dit niet doen zou ik het doen of vragen of ze met hun kleding even meelopen richting wasmand.
Al hoewel ik het helemaal snap en momenteel hetzelfde doe bij mijn oudste (zijn kamer ligt vol met vieze was), heb je waarschijnlijk uiteindelijk jezelf ermee. Mag je straks in 1 keer alles doen helaas.