Kinderarts!

Discussie in 'Prematuur' gestart door danili, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi meiden,

Nu we allemaal een kindje hebben gekregen die prematuur en/of dysmatuur geboren is, krijgen we ook voor minimaal een jaar te maken met een Kinder-arts.
    Nu wil ik jullie vragen hoe dit bij jullie allemaal gaat?

Ik heb nl geen goede ervaringen met Kinderartsen!
    het gaat hartstikke goed met ons zoontje, maar iedere keer als de afspraak met de Kinderarts voor controle nadert, dan kan ik er steevast op rekenen dat die afspraak vlak van tevoren door de assistent word afgebeld!
    Dit is nu al 3 keer voorgekomen, de laatste keer ben ik op 22 februari geweest. Op 22 juni moest ik eigenlijk komen, is afgebeld, toen is de afspraak naar 21 mei verzet, kon ook niet doorgaan, en nu mochten we afgelopen vrijdag 1 juni komen, belt die assistent 2 dagen van tevoren op, dat de afspraak weeeeeeeeer niet door kan gaan!

Nu wilde ze me 20 juli laten komen, ja dat vond ik erg laat, zit met nog heel wat vragen die ook belangrijk zijn. Dus ik stemde in met een telefonische controle afspraak voor 4 juni! Dat is tussen 11 en 12 gebeld worden, alles met elkaar bespreken over de telefoon. Ik hou hier niet van, maar ja ik wil toch even wat communicatie met die man.
    Nou wat denk je?
    Het is nu 2 uur geweest, en die man heeft nog steeds niet gebeld.
    Ik terug bellen, maar meneer nog steeds niet hierheen gebeld.

Echt joh ik vind dit zo VERVELEND!

Hoe is dat bij jullie?
    Gaat dat wel goed, en wat zouden jullie nu doen?

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    He wat vervelend joh.

Ik heb juist een hele goede band met mijn ka. Echt ik loop met hem weg.
    Heb ook nooit problemen met de afspraken ofzo ..

Misschien ... als je ooit ng is bij ze komt dat je er over praat, en dat je duidelijk maakt dat je het niet leuk vindt

3. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    tja misschien wel, ik vind hem ook nogal behoorlijk stug en zakelijk overkomen.
    Hij zal het heus wel druk heben hoor, dat gelof ik ook wel, en af en toe komt er vast zo'n spoed "klus" tussen, bijv trauma bij kids, maar ik vind het wel zo netjes dat het niet te vaak moet gebeuren!
    Hij heeft pas om 15:30 gebeld!
    Wel zijn excuses aangeboden, dat wel...gelukkig!
    Nou al mijn vraagjes weer gesteld!

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij hoefden gelukkig na 6 weken niet meer terug te komen bij de ka. Hoewel ik het een hele lieve man vond ben ik toch blij dat we dat gedoe niet meer hebben. Komt ook omdat wij altijd moeten reizen om bij hem te komen!

5. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Toch wel fijn dat je je vragen heb kunnen stellen.

Zit jij misschien in een kleiner ziekenhuis?

Bij ons lopen meerdere artsen rond, en ook artsen in opleiding die dan de ka waarnemen.
    De meeste ken ik wel uit de periode dat ze daar lag.
    Maar 9 van de 10 keer ben ik toch wel bij me eigen ka.
    En ik kom graag bij hem, hij stelt me altijd weer op me gemak. Dat heb ik bij het CB weer wat minder

6. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    het is niet een heel groot ziekenhuis nee, maar er lopen zeker wel 5 kinder artsen rond daar.
    We zopuden ook eigenlijk een ander kiderarts hebben, maar op de eerste afspraak had die een spoedgeval, waardoor alle afspraken van die dag in het 100 liepen.
    Dus vandaar dat we nu deze arts hebben.
    Vind het een beetje laat om nu nog naar een andere kinderarts over te stappen.
    Omdat we waarschijnlijk niet zoveel meer langs hoeven te komen.
    Ben 22 februari voor het laatst geweest.

Bedenk me net wel ineens iets doms van mezelf.
    Ik moest gister zijn gewicht en lengte doorgegeven aan de KA.
    Ik heb 6570 gram gezegd, maar hij weegt al 7560gram.
    OEPS! Lekker dom!
    Zou het een erg grote ramp zijn? Of moet i nog terugbellen om het goed door te geven?!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij en kinderarts...
    Vorige keer hadden ze ons op verkeerde dag ingepland waardoor er een invaller kwam. Bij het maken van onze afspraak voor de komende keer bleek dat onze ka (die ik al 2x had gezien) weg is dus we krijgen weer een nieuwe... (is irritant want tijd om dossier te lezen hebben ze helemaal niet, dus het verhaal is elke keer maar voor de helft bekend)

En ik was in de veronderstelling dat ik as donderdag een afspraak had.... maar die bleek dus afgelopen vrijdag :oops: Volgende is nu 21 juni.

8. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    haha, wat een afsprsaken die mislukken daphne.
    En doordat sam zo vroeg geboren is, moet jij dan nu wat vaker heen dan de 6weken ertussen?

Wij staan 1 jaar onder controle vd kinderarts, zei in het begin dat we om de 6 weken moesten terugkomen. Intussen zijn we 2 keer geweest in het ziekenhuis, 21 december, en 22 februari, daarna 1 keer een telefonische controle gehad, en die van gister dan nog.
    20 juli moet ik pas weer heen.

Deel Deze Pagina