Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen. Ik ben vandaag 5 weken zwanger nog maar net dus. Symptomen had ik niet. sinds vanochtend heb ik iets wat gevoelige tepels en ben soms een beetje moe (maar ja komt dat door het weer of door de zwangerschap) Ook heb ik van zaterdag tot en met dinsdag licht roze bloedverlies gehad(het bloedverlies is dus nu gestopt). Dit is mijn 2de zwangerschap en bij de eerste heb ik deze dingen helemaal niet gehad ik was juist mega misselijk en mega moe. Ik voel me dit keer dus ook helemaal niet zwanger en dat maakt mij nou juist zo onzeker. Is dit normaal? Ik heb al contact gehad met de gynaecoloog en het enigste wat hun kunnen doen is met 9 weken echo maken. Opzich heel fijn maar aan de andere kant ben ik ook bang dat je nog niets kan zien. Bij onze dochter was de eerste echo pas met 13 weken.
In principe hoort bloedverlies niet tijdens een zwangerschap maar schrik niet! De oorzaak is vaak niet ernstig. Het kan een innestelingsbloeding zijn of een bloedvaatje dat geknapt is. Helaas moet ik wel zeggen dat het in 50% van de gevallen met bloedverlies niet goed gaat.... Ik heb zelf dagelijks roze/bruine afscheiding gehad van week 6 tm 10... Een erg onzekere tijd en ik heb wel met 6 weken een echo gehad bij de vk en ik ben morgen toch echt 31 weken zwanger dus van mijn kant wel een positief verhaal. Het was waarschijnlijk oud bloed van de innesteling want ze zag op de echo een holte naast het vruchtje gevuld met vocht/bloed. Na 10 weken was dat weg en had toen ook geen rare afscheiding meer. Als je geen helder rood bloed verliest met stosels en/of veel buikkrampen is er hoogst waarschijnlijk niets aan de hand en kan je helaas alleen maar afwachten tot die eeste echo Succes!
Als er iemand antwoord zou kunnen geven is het de gyn, en die zegt afwachten. Zit dus helaas geen andere optie op. Sterkte.
Nou met 9 weken kan je alles al zien op de echo hoor, hier krijgt bijna iedereen zijn 1ste echo rond de 8 weken, heb ik ook gehad en alles was prima te zien. Alleen jammer dat je zo lang moet wachten terwijl je tussen de 6 en 7 weken ook al van alles kan zien, nu blijf je lang in spanning zitten
ik weet dat er niets anders op zit als wachten. Maar toch maakt het me erg onzeker terwijl ik normaal helemaal niet zo ben. Het was echt alleen maar licht roze sliertjes en het meest zag ik bij het afvegen met wc papier. (sorry voor de details). dus geen stolsels of buikkrampen of wat dan ook. Hopelijk gaat het allemaal goed. Bedankt.
hej meid, ik herken je verhaal helemaal! Hier begon het bloedverlies zo'n 1,5 week geleden. Eest een klein beetje roze slijm, daarna lichtbruin en daarna weer roze en meer dan de vorige keer. Ik heb vandaag een echo gehad en er was al een vruchtje te zien met een kloppend hartje! Volgens de dokter kan het bloed komen doordat de baarmoeder groeit, hij kon op de echo niks vreemds ontdekken. Het blijft spannend he als je nog zo pril zwanger bent... maar ik wil hiermee zeggen dat het dus niet persé fout hoeft te zijn! Bij ons dochtertje heb ik nooit bloedverlies gehad, dus dit is ook nieuw voor mij en voel me ook onzeker. Mag je niet al iets eerder een echo? Ik mag altijd bellen als ik weer bloed ga verliezen en het niet vertrouw, dan wil hij een extra echo doen zegt onze dokter. Ben daar heel blij mee. En om even antwoord te geven op je vraag of je met 9 weken al iets kan zien.. bij onze dochter kreeg ik mijn eerste echo met 9 weken en toen zag je alles heel duidelijk! Echt al een klein poppetje. Ik voel me trouwens ook nog heel goed hoor, weinig symptomen, al ben ik sinds vandaag toch ineens echt misselijk aan het worden. Sterkte meid, het is en blijft ontzettend spannend.
Heb je bewust contact op genomen met een gyneacoloog? Want als je een Vk zou bellen heb je kans dat je wel veel sneller langs mag komen. Dat was bij mij wel het geval. Hier heb ik volgende week al een echo staan
ja de vorige keer ben ik ook bevallen onderleiding van een gynaecoloog. omdat ik extreem veel last heb van mij astma. Dat heb ik dus nu ook alweer en daarom moet ik ook nu weer onder de gynaecoloog staan. beauty2012: wat ontzettend fijn om te horen. Ik ben normaal nooit echt onzeker maar nu. wat jij zegt klopt eerst licht roze toen klein beetje bruin en nu is het bij mij opgehouden. Hopelijk blijft het zo. Oke ik had echt niet verwacht dat je al zoveel kon zien met 9 weken.
Herkenbaar, ik had/heb dezelfde sympomen maar wel met buikpijn. En nog steeds geen zekerheid dat alles goed gaat met mijn zwangerschap. Ik heb pas volgend week donderdag een afspraak voor mijn eerst afspraak. Sterkte meid.
Bij mij was het ook een paar dagen gestopt en toen begon het weer... Nu is het ook weer gestopt en ik hoop dat dat zo blijft maar ben wel meer gerust gesteld na de echo van vanochtend. Ik denk dat zolang het niet helder rood is en niet heel veel, je je geen zorgen hoeft te maken. Hoe moeilijk het ook is om je geen zorgen te maken...
Hoi, Ik snap je helemaal. Bij mij begon dat rond de 7 weken. Ik ben nu 4 maand zwanger en heb het nog steeds af en toe. Minder... Maar het is er nog wel. En wat het is..?? Geen idee. Wat ik heb gehoord is dat het aan de placenta kan liggen, maar veel verstand heb ik er ook niet van. Maak je niet al te druk... Is ook tegen mij gezegd en dat is erg moeilijk...
Ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap bloedverlies, maar ook echt rood gehad, dan weer bruin dan weer roze... niet constant maar om de paar dagen heb ik het wel en uiteindelijk 3 goede echo's verder
Ook hier helaas. En ik heb er al last van sinds eind oktober. Waarschijnlijk na mijn vruchtbare dagen. Ben nu als het goed is vijf weken en vier dagen maar het stopt niet. Het is niet veel maar goed, ik begin nu toch wel nerveus te worden. 24 nov een vroege echo. Suc6 allemaal
Ik had bruinverlies en geen krampen. Pas paar dagen later ging het over in helder bloed. Heb geen krampen gehad en volgens de verloskundige hoefde ik me dan ook geen zorgen te maken omdat het niet klonk als een miskraam. Maar helaas, zonder krampen toch het vruchtje verloren. Er valt vaak niets over te zeggen helaas en het blijft spannend. Bij de helft van de vrouwen blijft het bij bloedverlies gelukkig goed gaan.