kinderasperine

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloempje22, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Ik heb ergens gelezen dat kinderasperines kunnen helpen bij het bevorderen van de innesteling. Weet iemand of dit waar ? En hoevaak moet je dat gebruiken dan? :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat aspirine het bloed wat verdund. De theorie is dat de doorbloeding van de baarmoeder dan ook beter is. Als daar het probleem zit, dan kan het natuurlijk helpen, maar er zijn ook genoeg andere redenen waarom het niet zo vlot lukt..
    Dosering weet ik zo niet..

3. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Oke dan, ja heb al een paar keer een heel licht streepje gehad op een test maar wordt daarna toch weer ongesteld. Ik denk dat het niet goed kan innestelen? Ben al begonnen met tarwekiemolie. Ik las het dan ook van kinderasperine. Ik dacht kan altijd proberen als je dat mag gebruiken

4. Logan

Logan Niet meer actief

Een streepje krijg je pas na instelling dus dat is het probleem niet denk ik.
    Kinderasprine werkt bloedverdunnend en helpt bij een innesteling als je een stollingsafwijking hebt. Het lastige is als je hiermee begint, wanneer stop je?
    Ik zou dit niet doen zonder begeleiding van een gynaecoloog.

5. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Oke anders vraag ik het nog eens na bij me fertiliteitenarts. Ik heb wel een verhoogde bloeddruk maar daar heb ik medicijnen voor.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je al medicijnen slikt voor je bloeddruk, dan zou ik niet zonder overleg met kinderaspirine aan de slag gaan.

In kinderaspirine zit hetzelfde als bijvoorbeeld in ascal wat mensen als bloedverdunner slikken.

Het werkt, zoals Logan al zei, als je een stollingsprobleem hebt. Maar als je dat niet hebt, dan heeft het dus ook geen toegevoegde waarde.

Waarvan men zegt dat het de innesteling bevordert:
    - granaatappelsap na de punctie/ovulatie
    - de kern van een ananas, verdeeld over 5 dagen, starten een dag voor de terugplaatsing/2 dagen na je ovulatie.
    - voeten niet koud laten worden (koude voeten=koude baarmoeder)
    - wandelen (is niet intensief, maar zorgt wel voor doorbloeding van je buikgebied/baarmoeder)

Maar inderdaad, een streepje krijg je pas na een innesteling, dus het kan ook zijn dat je de kwaliteit van je eitjes (en het sperma) wilt verbeteren? In dat geval zou ik zoeken in het Engels, dan vind je een wagonlading aan informatie over hoe je dat zou kunnen proberen. Zelf heb ik bijvoorbeeld om die reden CoQ10 geslikt. Hiervan wordt ook gezegd dat het gezondere eicellen oplevert.

Verder is mijn man gestopt met roken en we zijn allebei veel gezonder gaan leven, veel meer sporten (minstens 3x per week naar de sportschool) en allebei flink wat gewicht verloren. Ook heb ik mijn voedingspatroon aangepast naar meer eiwitten/proteine en minder koolhydraten. Ook dat schijnt invloed te hebben.

Daarnaast heb ik insulineresistentie en slik ik in verband daarmee metformine. Dat deed ik de eerste vier pogingen niet en ik denk echt dat dat ermee te maken heeft dat het nu beter lijkt te gaan (ik ben nog steeds voorzichtig, heb nog geen hartje zien kloppen ;) ).

Maar nogmaals, als je in het Engels zoekt op dit soort informatie, dan vind je echt megaveel.

Succes!

7. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja meiden

Nooit zomaar kinderaspirine slikken... Is niet voor niets dat het niet veel meer gebruikt word. Het is bloedverdunnend en kan niet voor iedereen zomaar van toepassing zijn!
    Zou hoervoor echt eerst even de huisarts bellen.

Goed alternatief als je betere doorbloeding van baarmoeder bekleding wilt zijn tarwekiemolie capsules met vit E

Succes

Deel Deze Pagina