Kans op bevruchting 3-4 dagen voor ovulatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minimee, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen.. Ml en ik hebben woensdag een gezellige avond gehad en ik vermoed dat zaterdag of zondag mijn ei is gesprongen (in eerste instantie dacht ik dat ie vrijdag al piekte maar bleek niet het geval).
    Nu is dit eitje sowieso even iets eerder dan verwacht en zijn we er eigenlijk (nog) niet zo mee bezig om zwanger te worden (jongste is nu 10 maanden). Wil overigens helemaal niet zeggen dat het niet gewenst is! Kiezen er namelijk ook bewust voor om op bepaalde momenten geen voorbehoedsmiddel te gebruiken (zoals ruim voor eisprong, net na menstruatie e.d.. Periodieke onthouding dus met de kanttekening dat als t gebeurd dat t ok is) nu waren we van de eerste en tweede behoorlijk snel zwanger. Ik vraag me af hoe de kansen liggen op bevruchting met 3/4 dagen voor ovulatie een gezellige avond.. Ervaringsverhalen hierin?

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Geen ervarings verhaal helaas. De kans is misschien niet heel groot maar zaadcellen kunnen 4/5 dagen overleven volgens mijn gyn. Dus een kansje áls je ei op zaterdag of zondag is gesprongen.

Maar je zegt dat je ovulatietest nog niet piekte op vrijdag? Dan kan het zo zijn dat je nog weer later je echte piek hebt gehad en dus ook je eisprong later..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam. Je eisprong komt trouwens 24-48 u na de LH-piek. Als je vrijdag geen positieve ovulatietest had, is je eisprong waarschijnlijk later dan zaterdag-zondag geweest. In dat geval is de kans op een zwangerschap wel heel erg klein.

4. Chiron

Chiron Niet meer actief

Onze vierde is verwekt doordat we op dag 8 van mijn cyclus intiem geweest zijn en ik dag 13/14 mijn eisprong gehad moet hebben.
    Normaal had ik die altijd op dag 17.
    Wij gebruikte dezelfde methode als jullie en nu loopt er een heerlijk meisje rond van bijna 5

5. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Bedankt voor de reacties! Ik dacht vrijdag mijn piek te hebben, maar had m zaterdag. Voelde toen ook mn "ei" zeuren. Zondagochtend was de test weer licht..

6. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik ben deze keer zwanger geraakt van 1x seks 4 of 5 dagen voor mijn ovulatie. Dus het kan!

7. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Same here! Daarna was ik week weg voor werk en heb ik waarschijnlijk m'n eisprong gehad (veel symptomen, geen testje mee)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je eisprong vindt binnen 48 uur na de positieve ovulatietest plaats. Aan een ovulatietest kun je nimmer de eisprong zelf aflezen. Een negatieve test kort na de positieve test zegt er niks over dat je eisprong dan al geweest moet zijn.
    Een zeurend gevoel is de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen je eisprong pas plaatsvindt waar je veelal niks van merkt.

Zaterdag piek is uiterlijk maandag je eisprong. Helaas moet je dus van die maandag uit gaan. Als je woensdag dus voor het laatst sex hebt gehad, heb je dus 5 dagen voor je eisprong seks gehad. Het is mogelijk (soms weet zaad 7 dagen te overleven) maar de kans is vrij klein. Wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Jooooo vindt dit leuk.
  9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Tip: indien mogelijk, volgende keer zeker ook nog na je positieve ovulatietest seks hebben.

10. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    Volgens de gyn vond de bevruchting de 15e plaats. We zijn de 10e, 11 en 12e intiem geweest voor zover ik me kan herinneren. Tegen de 3dgn aan, dus het is wel mogelijk denk ik dan .

11. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Gaat spannend worden.. Ben benieuwd. Wens: ik zie je onderschrift!! Wat leuk! Gefeliciteerd!!

wens09 vindt dit leuk.
  12. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Spannend hoor zou wel leuk zijn ;)

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Als je 3 of 4 dagen voor de eisprong vruchtbaar slijm had, dan kan het zijn dat de zaadcellen het daarin overleefd hebben tot aan de eisprong. Had je geen vruchtbaar slijm, dan is dit een stuk minder waarschijnlijk.

Ik ben benieuwd :)

14. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Het bewijs dat het dus kan is geleverd.. Jeetje dat is even "schrikken"!! Geheel "onverwachts" want waren nog echt niet bewust bezig met een derde. En seks en de kans op zwanger worden enzo.. I know i know ;).

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      51,9 KB
      Weergaven:
      688
    Sherra vindt dit leuk.
  15. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Edit: heel welkom hoor!! Maar even met de kop schudden is dit wel o_O:D

16. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Test is overigens van vanmorgen vroeg, 9 dpo.

17. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik snap niet dat je hier van kan schrikken, je deed ovulatie testen wist precies wanneer je seks had, hebt al eerder een topic geopend. Gebruikten geen condooms en je was al twee keer eerder snel zwanger :roflmao:

Maar gefeliciteerd!

nizzie86 vindt dit leuk.
  18. Sherra

Sherra Actief lid

4 jun 2015
    312
    174
    43
    Kijk eens :D gefeliciteerd hoor :thumup:

minimee vindt dit leuk.
  19. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Wauw! Gefeliciteerd

minimee vindt dit leuk.
  20. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is ;)? Nee we gebruikten idd geen condooms (bewust inderdaad) ei had ik nog lang niet verwacht, pas ergens in de week erna. Ik begin normaliter een week voor mijn vermoedelijke eisprong al met ovu testen om mijn cyclus een beetje in de gaten te houden. Die is al een aantal maanden vrij stabiel. Noem me een control freak maar vind ik gewoon een prettig idee. Gezien t moment van posi ovu test tov de gezellige avond schatte ik idd wel een kans, maar dan kan t evenwel een "verrassing" zijn als je positief test (hoe groot is de kans) schrikken was hier dus niet perse negatief bedoeld, denk dat verrast eerder op zijn plaats is ;). En ja, iets eerder dan gepland maar dat is een bewust risico inderdaad.

Deel Deze Pagina