Helaas een paar dagen terug een miskraam gehad, was nog maar heel pril zwanger en gezien de hoeveelheid bloed, krampen en stolsels ga ik ervan uit dat er echt niks meer zit. Ik wil heel graag weer zwanger worden, maar om praktische redenen wil mijn vriend alsnog liever wachten met een 2e kindje (we hebben al een zoontje van 15 mnd). Ik weet dat hij gelijk heeft, maar vind het zooo lastig, vooral nu ik weer (heel even) zwanger geweest ben. We hebben net te horen gekregen dat de bouwvergunning voor ons nieuwe huis bijna rond is; dat betekend eind van het jaar beginnen en dit huis z.s.m te koop zetten. We kunnen bij hoge nood (als dit snel verkocht zou zijn) bij mijn schoonmoeder intrekken. Niet de meest fijne optie als je zwanger bent (en moet bevallen) natuurlijk... Daarnaast werk ik in de psychiatrie. Naast veel agressie ook verschillende besmettelijke ziektebeelden (denk aan; hepatitis C etc). Ook niet echt de ideale omstandigheden om zwanger rond te wandelen.. en ben sowieso al aan het rondkijken naar ander werk maar dat is in deze tijd lastig. Uitstellen is denk ik de beste optie, maar mijn gevoel schreeuwt om zwanger te worden. Mijn vriend wil dat ik er goed over nadenk en niet enkel van m'n gevoel uit ga. (niet mijn sterkste kant overigens) We willen ook beide graag trouwen, dus misschien is dat een betere eerste optie... Bij mijn eerste zwangerschap heb ik veel stress gehad en vervolgens een PND, dit wil ik absoluut nooit meer, maar toen was de situatie ook wat anders... Kan iemand mij praktisch advies geven hierin? Want ik vind het zo lastig om weer de pil te gaan slikken. Ook bang dat het straks misschien erg lang duurt...
Tsja, ik zou het niet willen.. Loop je de kans dat je weer opnieuw helemaal moet gaan ontpillen enzo.. Hier duurt het ook nog een behoorlijk aantal maanden voor we er weer (bewust) voor gaan, maar aan de pil ga ik pas als we 'klaar' zijn..
Lijkt me lastig; als je voor je gevoel ervoor wilt gaan maar het gewoon niet praktisch is. Het moet allemaal natuurlijk wel te behappen zijn; echter voordat je alles hebt afgevinkt wat op je lijstje staat (huis, baan, trouwen) ben je wel zo twee jaar verder. En wie weet wat er in de tussentijd nog weer bij komt kijken. Als het verder emotioneel en financieel te doen is voor je/jullie om een tweede kindje te krijgen, zou ik toch samen bespreken waar jullie echte prioriteiten liggen en daar dan ook vol voor gaan. Wat de pil betreft: daar zou ik zelf nooit meer aan beginnen, dan maar iets anders