kinderautostoeltje wanneer kun je dat gebruiken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demy, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.863
    3.374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Vanaf 8 maanden hebben wij ook niet meer met de maxicosi gesleept hoor. Ze heeft er hier tot 15 maanden in gezeten, maar ik haalde haar zelf uit de stoel en liet de maxicosi gewoon staan. Nu gaat dit met een easybase wel gemakkelijker misschien, maar zonder, had ik dit ook gedaan, voor m'n eigen rug ;) .

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    4,5 maand vind ik ook wel erg vroeg om naar een volgende autostoel over te stappen.
    Mijn zoontje vind de maxi cosi ook niks, maar hij moet er toch in.
    Nu word hij dinsdag 9 maanden, dus gaan we vanmiddag de andere autostoel er in zetten.
    Hij kan nog wel in de maxi cosi, maar zit er best krap in en het duurt ook niet lang meer voordat hij er met zijn hoofd boven uit groeit.

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn zoontje gaat nog gewoon in de cosi, ik moet zeggen, hij heeft er ook totaal geen problemen mee. maar niet meer met jas ofzo, een vest heeft ie dan aan.
    hij weegt 9,5 kilo en is 75 cm.
    het sjouwen ermee wordt wel zwaar, dus ik laat de cosi ook meestal in de auto staan.
    we moeten zelfs nog een autostoel kopen ;)
    twijfel nog tussen de maxi cosi priori, romer king en kiddy infinity pro. welke moet ik nemen?!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ze zijn alle drie veilig, dus dat is oke. Je moet echt met je kind gaan passen, kijken waar hij/zij het lekkerst in zit. Ik wilde in eerste instantie de Romer, maar dochter zat veel fijner in de kiddy. Terwijl anderen kinderen dat weer helemaal niet prettig vinden en lekkerder zitten in de priori.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Achterstevoren rijden is het veiligst en dan kun je dus beide zitjes gebruiken. Met 68 cm kan hij trouwens absoluut nog niet uit de maxicosi gegroeid zijn...

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes zijn ongeveer zo lang en die liggen bij lange na niet met hun hoofd boven de rand, dus nog lekker lang in de maxicosi.
    En als het in de breedte te krap wordt dan gewoon even de jas uittrekken en indien nodig een dekentje over het kindje leggen.

7. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    het gaat erom dat de kleine tegen de rijrichting meerijd.. dit omdat hun nekje nog niet sterk genoeg is om een eventuele botsing te kunnen hebben.. dus zou de baby zeker nog neit eruit halen!! echt pas vanaf 9 maanden..
    en heb je de verkleiner er al uitgehaald?? Misschien vind hij dat niet lekker zitten..
    Ze zijn pas te groot wanneer de hoofd boven de rand begint uit te groeien en wanneer de benen erbuiten vallen maakt het ook niet uit..

ik liet hier ook vaak de mc in de auto staan en tilde de kleine op de arm.. maar nu met de 2de (die iets ouder is dan die van jou) heb ik er zeker nog geen last van.. en gaat lekker in de mc mee..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Hier ook een grote jongen, maar die laat ik gewoon lekker in de maxicosi, tot zijn hoofd er bovenuit gaat groeien.
    De voetenzak heb ik er al een maand of twee geleden uitgehaald, anders paste het niet, nu heeft hij gewoon een vestje aan en doe ik er een dun dekentje overheen.
    Verder laat ik de maxicosi (heb zo'n easybase) vaak in de auto staan, dan zet ik hem gewoon in zijn wagentje, scheelt een hoop gesleep.

Deel Deze Pagina