dat vroeg ik me zo af, voor de ochtend is het wel lekker, als je kindje om 6 uur voor het flesje wakker wordt dan is dat vanaf zondag dus 7 uur, hoop je iemand hier al ervaring mee? of gedachten erover? ik ben er zelf altijd wel een paar dagen eerder moe van moet ik eerlijk toegeven. zeker als de tijd achteruit gaat dan is die zondag zo lang, gaahaap
Ik denk dat het wel meevalt! Ons zoontje had in ieder geval geen last in oktober toen de klok een uur terug ging. Wij zelf hebben ook nooit last van het verzetten van de klok!
hier ook geen last gehad afgelopen keren man lief heeft hier wel last van, maar ik en de twee kids niet
ja die blijven in hun eigen ritme. dus je bent een uur vroeger/later wakker de volgende dag. langzaamaan lopen ze dat wel weer in. bij mij is de oudste altijd een paar dagen van slag. en ik hou er rekening mee dat de jongste gewoon op zijn eigen tijd wakker wordt. ik hou me ook niet strak aan de nieuwe tijd. geleiderlijk aan schuift gewoon alles op.
In oktober toen de klok terug ging, is het inderdaad geleidelijk gegaan. Steeds een 10 minuten rekken bijvoorbeeld en ik zat weer goed. Komt vanzelf wel goed. Ik heb er zelf denk ik meer last van dan mijn zoontje
Ach, zou wel lekker zijn als ze gewoon een uur later wakker wordt! Dan verschuif ik gewoon haar hele ritme naar een uur later! Nu gaat ze namelijk bets vroeg naar bed en redelijk vroeg weer wakker! Als ze nou zondag zelf al een uur later (voor haar gevoel dus zelfde tijd) wakker wordt, dan kan ze 's avonds ook een uur later naar bed en dan maar hopen dat ze 's morgens niet alsnog vroeg wakker is...............nou ja, weet je wat........................ik zie het wel!
gewoon go with te flow. en niet te strak op de cijfertjes van de klok letten. na een paar dagen is alles weer als vanouds.
Oh! Goed dat je het zegt, was het alweer vergeten. Emma heeft er nog geen enkele keer last van gehad.
Ik dacht ook hetzelfde. Dat ze dan een uur later wakker wordt. De vorige keer heeft ze er eigenlijk geen last van gehad. Ik zie het wel.
Ik zie er wel tegenop, hoor. Ilana gaat nu naar bed als het net donker is. Ze kan niet met daglicht slapen. Als de klok vooruit gaat is het langer licht en ze redt het niet om nog een uurtje langer op te blijven. Donkere gordijnen heeft ze niet in haar kamertje en de luiken dan maar dicht is voor de avond wel OK, maar dan blijft het weer donker als het ochtend wordt, ook zo ongezellig. Ach... misschien valt het wel mee.
zoonlief had met klok vooruit zetten vorig jaar geen last ( was toen anderhalf maand oud ) als hij op oude tijd 10 uur de fles kreeg... kreeg hij toen ook gewoon 10 uur nieuwe tijd de fles. met de klok terug zetten hadden we wel problemen, hij werd altijd 6 uur wakker... toen werd hij 5 uur wakker, nu hebben we hem sinds 2 maandjes weer op 6 uur, maar hij begint nu weer rond 5 uur wakker te worden.... word de klok vooruit gezet word hij dus weer 6 uur wakker.... en zo blijven we op 6 uur zou het wel fijn vinden als het opeens 7 uur werd heeeeerlijk
Meestal zijn ze idd een uurtje later wakker, maar als je verderop de nieuwe tijd aanhoudt, zal dat ook wel weer vervroegen.
Het valt wel mee is mijn ervaring inm. Gewoon in het ritme houden maar dan alles een uur later... Mijn zoon heeft er nooit heftig op gereageerd. Ik moet er wel altijd aan wennen... zie al op tegen maandag, moet ik vroeg uit bed en dan nog een uur vroeger dan mijn biologisch klokje zegt Mijn zoon ligt meestal 19 uur op bed, dus zomertijd wordt dit 20 uur ga dit weer rustig afbouwen naar 19 uur. Persoonlijk vind ik de klok naar wintertijd veel minder leuk
Hier had ik helemaal niet bij stil gestaan, maar maak me er ook niet druk om. Zie het wel hoor. Komt vast wel goed Zat me er wel druk om te maken, om het zwemmen op zondagmorgen wel op de juiste tijd te doen
Ik hoop dat ie net zo lang als normaal slaapt en dat we nu dan om 8 uur beneden staan.. Zelf maar een uur eerder op bed, dan scheelt dat ook weer..
Charlotte heeft er de vorige 2 keren helemaal geen last van gehad en dat verwacht ik nu ook niet. Alles schuift een beetje op, dat halen we met een weekje wel weer in. Wij hebben er zelf ook nooit last van eigenlijk.
Dat is het enige nadeel!!! Elke laatste zaterdag van maart (dus dan gaat de klok ook altijd vooruit) hebben we altijd een concert met na afloop flink doorzakken! Maarja, dan is het 2 uur en eigenlijk al 3 uur 's nachts!! Dat is altijd balen!! Maarja, de kleine slaapt bij oma, dus wij kunnen in ieder geval uitslapen
Hier nooit last mee gehad. Morgen haal ik hem gewoon zijn normale tijd uit bed, is voor hem wel een uurtje eerder, maar de rest van de dag hou je je gewone ritme aan en 's avonds zijn normale tijd naar bed.