Goedemorgen dames, Dochter is al even zindelijk maar krijgt nu steeds vaker ongelukjes 's nachts. Vandaag was het zelfs dag nummer 3 achtereenvolgens dat ze helemaal nat haar bedje uit kwam. Nu lees ik op internet moeders die hun kind nog even extra naar het toilet brengen voor zij zelf gaan slapen maar ook dan wirdeb er nog kindjes nat wakker. Ook lees ik dat sommige kinderen voor de nacht weer luierbroekjes aankrijgen maar helpt dit? Ja, je hebt geen nat bed meer maar kan je je kind hierdoor niet een "vrijbrief" geven? Klinkt onaardig maar zo bedoel ik het niet, weet niet hoe ik het zeggen moet. Maar ik denk dat er dan misschien een knop omgaat zo van "o ik heb nu een broekje aan dus dan maakt het niet uit als ik plas". Herkennen jullie het? Wat deden jullie of was dit gewoon even een fase?
Hier ook gehad toen hij net begon met hele dagen naar shcool gaan, ik heb de keuze bij hem gelegd van wat wil jij, wil je een zekerheidsluier aan, maar ook dan proberen we naar de wc te gaan of gewoon je onderbroek en wat hij koos wisselde per avond, vreemd genoeg, en na 2 weken was het mama de luier kan weer weg ik kan het wel weer zo en ging het weer goed. Dus ik zou met haar overleggen wat ze zelf fijner vind. Hier was het niet ik heb ene luier aan dus laat maar lopen want hij probeerde er toch echt uit te komen om te plassen.
Hier ook al tijdje zindelijk maar geef haar nog wel een nacht luier en doe haar onderbroek in de luier. Als ze dan plast is het niet fijn. Zo blijft het bed droog maar weet ze wel dat in luier plassen niet zo fijn is en ze beter op wc kan plassen.
zoonlief (4) gaat ook op en af, dan een tijd lang droog, dus luier ook snachts af, en dan gaat het een tijd goed, en ineens weer in bed plassen, dus luier weer om, soms zelfs volledig volle luiers, maar daarna ineens weer dagen droog, hij weet dat hij niet in de luier mag plassen. en onze zoon wil ook niet in de luier plassen dus zal het nooit expres doen, hij gaat liever snachts naar de wc als hij het merkt. geloof dat vooral spanningen en veranderingen er invloed op hebben.
Onderbroek in de luier? Dat vind ik persoonlijk ook weer zo wat... Denk dat we toch maar weer luiers aan doen 's nachts.