Tot wanneer in autostoeltje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama1978, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag een hele goede aanbieding van de Maxi Cosi Priori, echt wel de moeite waard om alvast aan te schaffen: van 180 euro voor 95 euro. Ons manneke is nu nog maar 5 maanden, maar over 4 maandjes mag hij er dus al in.
    Voor onze dochter van 2,5 hebben we er ook een, dus dan hebben we mooi twee dezelfde. Maar tot wanneer moet zij eigenlijk in een autostoeltje? Ze is dan bijna 3 als hij erin gaat, is het voor haar dan geen tijd voor wat anders?
    De Priori is van 9 mnd tot 4 jaar, maar ik zie ook stoeltjes van 15-36 kilo. Is dat weer anders ofzo?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier zit de oudste (3 1/2) al een tijdje in de opvolgstoel van de priory. maar dit heeft wel te maken met het feit dat hij lang en zwaar genoeg is. je kindje moet minimaal 15 kg wegen voor hij/zij overkan.

dus hier hebben we ipv een 2e priory een nieuwe rodi xp gekocht. wat aanzienlijk in de kosten scheelde uiteindelijk.

je zou dus eerst even naar het gewicht van je meisje moeten kijken.

3. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ze weegt nu al 16 of 17 kilo, dus dat zou wel kunnen dan, we hebben zelfs nog een maand of 4.
    Maar hoe werkt zo'n systeem, zit ze nog wel stevig in de gordels dan? Want ze kan zich er nu al vrij makkelijk uit wurmen, ik wil natuurlijk niet dat ze de auto doorgaat straks, luisteren is niet haar sterkste kant... ;)

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn zoontje van 2 jr en 8 mnd zit al sinds dat hij 2 is in de Tobi. De opvolger van de Priori dus. Als ze met het hoofd boven de bovenrand uitgaan of als de gordel niet meer rechtdoor over de schouder gaat, maar eerst wat omhoog komt, dan moeten ze over. Dat was bij ons al vlak voor zijn 2e, we hebben dan ook een reus. Ik zou zelf geen 2e Priori aanschaffen.

5. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik gek vind trouwens, ik zit op de site van Baby-Dump te lezen, maar zo'n stoeltje wat we nu hebben is van 9 mnd tot 4 jaar of van 9-18 kilo. En die opvolgstoeltjes zijn vanaf 4 jaar of van 15-36 kilo. Ik heb het net even opgezocht en 4 maanden terug woog mijn dochter 13,4 kilo. Ik weet niet zeker wat ze nu weegt, maar ik denk toch wel 15 of 16 kilo? Dan kan ze toch nooit tot haar 4e in deze stoel?
    Ik zag ook dat die opvolgstoeltjes met de driepuntsgordel gaan, maar kan dat wel al met een kind van net 3?

6. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Suzanne75: de tobi is toch niet de opvolger van de Priori? Als ik op Tobi zoek zie ik alleen maar zo'n zelfde stoeltje als die ik heb, alleen een ander model. Bedoel je niet de Rodi?

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik zat ook te twijfelen wat ik moest kopen. Als de jongste uit de maxi-cosi gegroeid is is de oudste nl nog te jong en te licht (waarschijnlijk) voor een stoel 3.

Wij hebben daarom nu een 1-2-3 stoel gekocht van Nania. Die is dus van 9 mnd tot 12 jr. Ideaal en hij was maar 50 euro!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#8 Cygnet2, 28 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2010
    Ik hou mijn dochtertje zolang mogelijk in de maxicosi maar ik denk dat we over een half jaar toch naar een stoeltje zullen moeten. Wij hebben voor mijn zoontje een Maxicosi Tobi en hij zal dan overmoeten naar een groep 2 stoeltje. Gelukkig weeg hij nu al 15 kilo dus ik verwacht dat dat wel goed zal gaan (hij is 2 weken geleden 2 geworden). Dit scheelt toch aanzienlijk in de aanschaf van verschillende stoeltjes etc.

9. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dus ook al is ze nog lang geen 4, toch zou ze al wel in een stoeltje 3 mogen?

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Onze dochter is nu 2,5 en ze is in de afgelopen paar maanden misschien een paar honderd gram aangekomen... ze groeien niet zo snel meer nu... dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat je dochter in 4 mnd tijd 2 a 3 kilo is aangekomen.
    Sommige kindjes wegen op hun 4de nog geen 18 kilo, is helemaal niet gek... dus vandaar denk ik de richtlijnen 9 - 18 kg.
    Maar als de andere stoel vanaf 15 kg kan dan kun je dus al wel eerder overstappen. Ik zou gewoon even wachten tot je jongste uit de maxicosi gaat, een autostoel is zo gekocht toch? En er is altijd wel een leuke aanbieding...

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Als ze 15 kg weegt dan kan ze over.
    Mijn dochter weegt nu ongeveer 13,5 kg... ik heb geen idee of ze binnen 6 mnd 1,5 kg gaat aankomen, denk het eigenlijk niet... wij gaan over als ze zwaar genoeg is...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan over niet al te lange tijd voor Lisa een Priori kopen, dezelfde die Eva al heeft. Eva weegt nog geen 13 kilo en groeit nog geen 2 kilo per jaar, dus ze zal over ruim 1 jaar (als ze 4 is) misschien net 15 kilo wegen. En Lisa is erg groot en groeit tot nu toe erg hard, dus het wordt nog een Priori erbij.
    Volgens mij is het laagste gewicht waarmee ze over mogen naar een volgende stoel 15 kg, maar is het veiliger om het vanaf 18 kilo te doen.

13. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Onze oudste is in z'n 10 maanden tijd 2.5 kg aangekomen maar ook 10 cm gegroeid, dus zo hard gaat het niet meer nee.

Hier zit ze sinds een paar maanden in de opvolgstoel omdat ze in de tobi met haar hoofd boven de stoel uit ging komen dus vond ik het niet veilig meer.
    Vind het wel beter zitten in de opvolgstoel.
    Enig nadeel eraan vind ik dat ze er nu wel makelijk uit kan ( doet ze nog niet), ook kan ze makelijker naar voren leunen om wat te pakken omdat de gordel mee gaat nu natuurlijk.

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja sorry, die bedoel ik ook. Lijkt ook allemaal zoveel op elkaar...

15. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

mijn zoontje is nu 1,5 en weegt denk ik al wel 15 kilo,
    het is een beer van een jongen.

wij hebben de maxi cosi stoel, maar ik vind het er o krap in zitten, op zich past het wel, maar zit zo stijfjes.

denk er ook aan om een opvolger te gaan kopen, maar wel 1 met een 5 punts gordel erin, zo staat de stoel vast in de auto en it hij vast in de 5 punts gordel

mijn dochter heeft een stoel van de karwei, bevalt prima maar daar vind ik mijn zoontje te klein voor ( te klein voor zonder de 5 punts gordel)

Deel Deze Pagina