Mijn buurkinderen (2, 3 en 5) zijn elke nacht nog wakker als ik naar bed ga. Dat is meestal rond middernacht. Tja....als papa en mama de hele avond muziek willen maken (drummen e.d.) en de tv hard willen zetten moeten ze die kinderen wel zo lang ophouden natuurlijk Kindje van 5 zit bij mijn vriendin haar zoontje in de klas en valt regelmatig in slaap
Mn dochter slaapt meestal wel vroeg, voor 7en. Zoon wisselend is vaak 's avonds ook weer even wakker. Maar je schrijft dreumes; die hoeft morgen niet naar school toch? Mijn dochter ging toen ze 1 was ook mee 's avonds, tot half 10 en dan slapen in de auto en zo in bed. Die sliep nooit vroeg dus ging altijd gewoon mee naar verjaardagen en visite. Zoon is wel een mannetje die een rustige avond wilt dus pas sinds we hem hebben dat we 's avonds thuis blijven.
Tussen 19:00 en 19:30 uur en ze worden tussen 7:00 en 8:00 wakker. Dochter mag de laatste paar weken vaak nog even opblijven. Ze is steeds niet moe genoeg en blijft maar kletsen als ze rond 19:00 in bed ligt Dus nog even een spelletje doen en de volle aandacht van papa en mama en dan daar bed om 20:00 uur.
mijn zoontje gaat tussen 19.00 en 19.30, maar vanavond kon hij niet in slaap komen omdat hij vanmiddag geslapen had dus hij sliep denk ik rond 20.30. hij word s'morgens tussen 7 en 8 wakker.
Voorheen altijd 19:00 Maar nu met mn partner 19:30 omdat hij wat later uit zn werk is en we dus wat later eten.
Hier tussen 19.30 en 20.00 en slaapt dan vaak tot 08.30-09.00 omdat ze snachts nog wel eens wakker is eerder is niet haalbaar ivm samen eten Vind ik ook niet heel erg want ik ben echt geen ochtendpersoon, als ze om 07.00 wakker is ben ik chagerijnig
Mijn kindjes moeten om 20.30 uur naar bed. Mijn zoontje van 5 valt gelijk in slaap. Maar mijn dochter van 2.5 jaar sliep pas om 22.15 uur. Maar zij slaapt (moet in de creche) ook in de middag van 1200 tot 1400 uu r.. En daardoor heeft ze geen slaap denk ik.
Mijn stiefzoon (12) en schoonbroertje (bijna 11) waren in de vakantie tot half 3 's nachts nog wakker ik was echt niet blij! Was het 21 of 22:15? Zit hier in de UK, vind het beide laat al kan het een keertje in de vakantie. al ben ik van mening dat als jonge kids gewoon rond 8-9 toch wel te bed horen te liggen. Mijn nichtje hier ging altijd ook pas rond tienen slapen en dan gaan ze er hier er rond 6'n alweer uit! (en dan snappen die Engelse niet waarom die kinders zo vervelend kunnen zijn!!)
Wij proberen 19.30 uur aan te houden maar soms wordt het ook wel eens 19.45 uur en wordt ze de volgende ochtend rond 7 uur weer wakker. Eerder naar bed betekend z´n gehaast gedoe. Wij eten rond 18 a 18.30 uuur dan nog ff douchen of in bad en dan nog ff spelen. Vooral als ze op het kdv is geweest dan wordt het gauw allemaal wat later en je wilt de kleine natuurlijk ook nog ff voorlezen of samen een puzzeltje maken.
dochter gaat tussen half 7 en 7 uur in bed , soms word het half 8 als we eens ergens zijn geweest en daardoor alles wat later is oid maar dat is zelden. ze heeft het ook nodig, ze slaapt dan ook tot 9.00 in de ochtend door . luxe
Hier geen vaste bedtijden. De ene keer gaat ze om 8 uur naar bed en de andere keer om half 11. Ik kijk gewoon wanneer ik zie dat ze moe is breng ik haar naar bed
Oudste: tussen 20.0 en 20.30 Jongste: tussen 21:30 en 22:00. Hij slaapt nog bijna elke dag tussen 14.00 en 16.00. Als hij niet slaapt overdag, dan gaat hij tussen 19.30 en 20.00 Wij eten overigens pas om 19.00. Enerzijds omdat mijn man laat thuis komt en anderzijds omdat ik tussen 16.00 en 18.00 vaak nog buiten ben met de kinderen. Verder zeg ik: leven en laat leven. En een dreumes gaat nog niet naar school, dus ik snap niet zo goed je opmerking: "en morgen is het weer een schooldag". Misschien heeft het kind overdag geslapen of is er iets speciaals etc etc.
Ligt er een beetje aan. Onze dochter gaat tussen 12-13 u slapen overdag, en als ze 3 uur slaapt, krijg ik haar om 19u niet in haar bedje. Maar probeer haar er wel voor 20u in te hebben. Ze doet het het beste met een regelmatig ritme.
Onze meid van 5 ligt door de week rond een uur of 19.30-19.45 u in bed. Over het algemeen duurt het nog wel even voordat ze slaapt. In het weekend en de vakanties gaat ze meestal om 19.45-20 u naar bed. Als er iets speciaals is, dan mag ze ook best een keer opblijven tot 21.30 u (als ze de volgende ochtend niet naar school hoeft). Wij moesten vroeger extreem vroeg naar bed, ook toen we al wat ouder waren. In de zomer speelden andere kinderen nog buiten en dan zaten wij boven voor het raam te kijken... Vandaar dat wij daar wat makkelijker in zijn.
Om 19:00 naar bed en ze bepalen zelf hoe laat ze gaan slapen. Meestal is dat voor 20:00 Er is veel onderzoek gedaan naar bedtijd en daaruit is gekomen dat het verstandig is in Nederland om kinderen voor 21:00 naar bed te doen ivm met hun bioritme. Een keertje anders is natuurlijk geen issue
Zoon gaat tussen half 7 en 7 uur. Vaak ligt hij dan nog een uur te spelen. Maar zoontje van mijn schoonzus die 1,5 is gaat ook pas tussen 10 en half 11 naar bed want dan slaapt hij tenminste uit..
tja, onze dochter is ruim 2 en gaat rond half 8 naar bed, maar dat kan ook goed soms half 9 worden als ze nog niet moe oogt. nu hoef ik er sochtends ook nooit op een bepaalde tijd uit omdat ik smiddags werk dus ze kan wakker worden wanneer ze wil. maar als ze later naar school gaat dan wordt het toch wel rond 7 uur. wat oudere kindjes en warm weer zorgt denk ik toch wel voor een iets latere bedtijd...