TO: lastig!! Uit ervaring weet ik dat Turken stukken vaker hun stem verheffen dan Nederlanders! Wat dat betreft, zegt het dus niets... En aangezien je ook niet kan verstaan wat ze zegt, is het een beetje 'n netelige kwestie zeg maar.. Wellicht kun je om advies vragen bij de kinderbescherming? En dan zonder gelijk met een vingertje te wijzen? Of advies vragen aan je HA? En wat hier ook al is gezegd: misschien kun je haar eens uitnodigen/ ergens mee helpen, en dan je conclusie trekken? Succes in ieder geval!
Ze weet het niet zeker ze denkt het. Ts: informatie delen kan geen kwaad dus zou gewoon bellen en Het verhaal uitleggen.
Nee denk niet dat langsgaan iets opschiet idd.. Vind het dan ook vreemd dat er dames zijn die dat aan mijn adviseren? Ik heb al meerdere keren in dit topic aangegeven dat deze mevrouw nogal "onaardig" over komt. Ik heb gehoord dat ze psychische problemen heeft. En ik heb sterk het vermoeden dat ze agressief is tegen haar kind. Dan heb ik niet bepaald de behoefte haar mijn hulp aan te bieden eerlijk gezegd. Dat laat ik dan liever over aan professionals (of bijv jeugdzorg) Edit. Verder ben ik momenteel weer zwanger en heb een kleintje van 4 maanden. Dus ik heb me handen vol aan mezelf momenteel. Maar als je iedere dag een hoop geschreeuw en gekrijs hoort van beneden dan lijkt het me logisch dat je daar wat van gaat denken toch? In ieder geval.. Ik ga een telefoontje plegen mocht het weer voor komen. Thanks voor het meedenken allemaal. Er mag wel een slotje op dit topic
Het AMK en steunpunt huiselijk bestaan niet meer. Die zijn opgegaan in Veilig thuis. Veilig Thuis Wilt u advies of hulp? Bel met Veilig Thuis op 0800-2000 (gratis en 24/7 bereikbaar) Goed dat je gaat bellen. Beter 1x te veel dan 1x te weinig.
Nou, ik geef je helemaal gelijk hoor, en de tip van niets doen vind ik al helemaal tenenkrommend. Dat is nou juist het probleem, mensen die altijd de andere kant opkijken. Het kan echt geen kwaad om eens een belletje te plegen toch? Voor een kind hoor je op te komen en oke, i know that turkse mensen vaak luider praten, maar je hoort echt het verschil wel tussen luid praten en een agressieve toon. En als die vrouw je als lucht behandeld zou ik ook niet op haar afstappen hoor, doei!
Lovely, Aan jouw reacties te zien is er waarschijnlijk wel wat meer ad hand dan ` tukse mensen die hard praten`. Ik vind het heel goed dat je zo alert bent! Toevallig heb ik de laatste tijd veel gelezen over mishandelde kinderen. Een van de opmerkingen was dat ze het op zn zachtst gezegd erg fijn hadden gevonden als iemand had ingegrepen. Vaak ziet de omgeving het wel maar durven.niet in te grijpen omdat ze zich nergens mee willen bemoeien. Vooral dat moeder uit een probleem gezin komt en geen contact maakt met andere mensen baart me ook zorgen. Ik zou het amk zeker bellen. Mocht je gevoel gelijk hebben dan kan dit juist het zetje zijn de goede weg in. Ze zullen insteken op hulp voor moeder en dochter. Ik heb niet alles gelezen, maar is vader buiten beeld? Succes meid! Lijkt me heel moeilijk.
Dit is wel een goede optie dan. Als je niet met haar kan/durft/wil praten dan zou ik hen bellen. Maar ik zou eerst advies vragen en niet meteen een melding doen. Dat kan altijd nog als de situatie niet verbetert of zelfs verslechterd. Succes
Ik had een buurman die vaak dronken was, ook wanneer zijn kinderen het weekend bij hem waren. Toen ik op een gegeven moment hem stom dronken vuurwerk af zag steken met zijn 4 jarige zoontje, en hij letterlijk bij de vuurpijl moest wegkruipen omdat hij niet meer kon lopen. Besloot ik in te grijpen en heb ik de wijkagent gebeld. Deze is langs geweest en toen hebben we de kinderen een paar maanden niet gezien, daarna werd het weer langzaam opgebouwd onder begeleiding van opa en oma. Helaas was er toen al te veel gebeurt om een goede relatie weer op te bouwen en zodra de oudste oud genoeg was besloot die om niet meer te komen, gevolgd door de jongste. Je kunt dus altijd contact opnemen met de wijkagent (gewoon via hun 0800 nummer) en je zorgen daar uiten.