Niet mijn man, maar ik snurk. In het begin noemde ik het nog schattig knorren, maar ben door ML al uit die droom geholpen, want het blijkt dat ik op z'n minst een regenwoud per nacht door midden zaag. Ik heb hier vroeger nooit last van gehad, het is in de loop van de jaren erger geworden. Maar wat doe je er tegen? Wie weet het?
Oordopjes.... Dit is best een lastig probleem. Volgens mij heb je ook van de klemmetjes voor om je neusvleugels, zodat je neus wat wijder openstaat of zo. Geen idee wat hier de ervaringen mee zijn...
Mijn man heeft een nacht een soort apperaatje met electroden gekregen en daar moest hij mee slapen, hij heeft hiermee een controle gehad bij de KNO arts. Hij snurkt vanwege een tekort nogwattes en de vibraties nogwattus in zijn keel (Uh, wat precies weet ik niet). Het is niet te verhelpen, hij heeft een snurkbeugel die hij in doet (duur, maar het werkt perfect), MRA beugel. Hij heeft geen nacht gesnurkt met dat ding op.
Mijn man snurkt. (helaas ) Wij hebben vanalles geprobeerd (neusklemmetje, neusspray) maar het werd er 's nachts niet gezelliger op. Op een gegeven moment zijn we oordopjes gaan gebruiken. (die je eenmalig kunt gebruiken) Dit hielp enorm! Maar echt lekker zaten die oordopjes niet. Ze drukken nl erg op je oor en ik werd 's ochtends vaak wakker met oorpijn. Wij hebben daarom bij BeterHoren oordopjes op maat laten maken. Het kostte ons eenmalig 90 euro en we kunnen 9 jaar met die dopjes doen. Het is een investering die ons dubbel en dwars uitbetaalde, en ik kan het je echt aanraden! (En je kunt gewoon nog je wekker erdoorheen horen )
Hier is mijn man 5 jaar geleden doorgestuurd door de huisarts naar een slaapkliniek. Wat ik zelf al dacht, is daar toen bevestigd. Hij lijdt aan een zware vorm van slaapapneu. Hij snurkt niet alleen, hij stopt ook héél vaak met ademen. Om dan na 1 à 2 seconden weer "wakker" te schieten met een heel zware snurk. Hij slaapt sindsdien met een CPAP-masker. Een masker dat je op je neus zet en dat zorgt voor extra luchttoevoer. Doordat hij zo slecht sliep, kon hij overdag overigens op elke stoel op elk moment in slaap vallen. Hij heeft het een tijdlang op zijn werk gestoken, maar hij had het nog steeds toen ie maandenlang thuis zat door werkloosheid. Toen was ik het echt wel zat (ikzelf 's nachts nauwelijks slapen door zijn gesnurk en zijn apneus en hij die overdag overal in slaap kon vallen) en heb hem naar de huisarts gestuurd. Ook autorijden was eigenlijk - achteraf gezien - levensgevaarlijk. Ik heb hem bijvoorbeeld op vakantie es letterlijk aan de kant gezet omdat hij zo in slaap was aan 't dommelen achter 't stuur. Lange tijd woonde hij alleen en had alleen hij er last van. En het is echt wel verergert ook met de jaren toen. Het is pas sinds ik bij hem woonde dat ik er echt wel op lette en dat ik het op de duur dus echt wel een probleem begon te vinden.
Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet en wil je niet kwetsen, maar het kan ook aan overgewicht liggen... Nogmaals ik weet natuurlijk niet of dit het geval bij je is, misschien ben je wel een slanke den...
Dit wilde ik ook zeggen. Afvallen kan helpen, overgewicht lijdt vaker tot snurken en ook slaap apneu.
Hoe slaap je (buik, rug, zij)? Wat voor kussen heb je (hard of zacht)? Ik snurk soms ook hele oerwouden om. Meestal als ik op mijn zij lig wordt mij vertelt. Dan valt mijn mond open en begint heb. Tijdens zwangerschappen heeft hij dus iedere nacht feest. Ik heb trouwens geen overgewicht, ook niet tijdens een zwangerschap. Verder geen tips, aangezien wij met hetzelfde probleem zitten...
Kaboutermeis: jouw verhaal is ook het verhaal van vrienden.. zij raakte helemaal doodvermoeid omdat hij slaapapneu had. Hij is uiteindelijk geopereerd wat al veel verbetering heeft gegeven en volgens mij gebruikt hij daarnaast ook een masker. Mijn partner snurkte ook altijd VRE-SE-LIJK... tot dat hij bijna 3 jaar geleden een hartinfarct heeft gehad en een stent geplaatst heeft gekeregen..... sinds die tijd snurkt hij bijna niet meer. Je kunt je voorstellen dat ik de eerste weken snachts regelmatig controleerde "of hij het nog wel deed". Hij was in die twee weken ziekenhuis al bijna 8 kilo afgevallen, later nog 7 kwijt. Niet om je nu een hartaanval aan te bevelen, maar bij mijn partner lag het dus ook grotendeels aan overgewicht.
Ik ben niet slank, maar zit ook niet aan het overgewicht. Ik had het ook toen ik nog slanker was. Vind het vooral zo vervelend voor m'n man, zelf heb ik er geen last van. (Wordt heel af en toe wakker van m'n eigen gesnurk)
Was laatst een test gedaan door Kassa! geloof ik, van al die dingen die je kunt kopen. Is wel interessant om daar eens naar te kijken. De meesten kwamen slecht uit de bus.
Helaas ben ik 1 van de vele met een snurkende partner. Van alles al geprobeerd; Zijn neus dicht geknepen, in zijn zij gepord, hem wakker proberen te maken... Werkt allemaal niet.. Wat wel helpt... beetje een gekke tip (hoeft overigens niet bij iedereen te werken) door op zijn kont te kietelen. Hier word ML wakker van en dan stopt hij..
Mijn vriend wil wel eens snurken en ook hard.. alles geprobeerd van die neusvleugels tot een keelspray tegen snurken.. Niets helpt! Het beste wat voor mij heeft geholpen zijn oordopjes.. dus geef je man die maar en probeer zelf zo min mogelijk op je rug te slapen..