Kinderbescherming haalt baby weg bij ouders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal26, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    BREDA - Twee licht verstandelijk gehandicapte ouders in Breda hebben een kort geding aangespannen om hun baby terug te krijgen. Baby Selena werd maandag, een dag na de geboorte, bij de ouders in het Amphiaziekenhuis weggehaald en uit huis geplaatst.

De Raad van de Kinderbescherming zegt dat de veiligheid van het kindje niet is gegarandeerd. Volgens de ouders is hen van te voren niets verteld en is de baby met een smoes weggehaald. Het kort geding dient aanstaande dinsdag voor de rechter in Breda.

De twee licht verstandelijk gehandicapten wonen begeleid bij Amarant. Die zorginstelling zegt dat het afschuwelijk is voor de ouders, maar wil niet inhoudelijk op deze gevoelige zaak reageren.

Amarant
    Volgens districtsmanager Jos de Koster van Amarant komt er bij zo'n besluit altijd een rechter aan te pas en is het ook gebruikelijk dat ouders een kort geding aanspannen. Amarant wil de ouders blijven begeleiden.

Zorginstellingen hebben een meldingsplicht als het gaat om risicovolle situaties waarin kinderen geboren worden.

De ouders, Jeffrey van Luijtgaarden en zijn vriendin uit Breda, zijn kapot van de zaak en hebben een advocaat in de arm genomen. Tijdens het kort geding komt aan bod of het terecht is geweest dat de Raad voor de Kinderbescherming het kind bij de ouders heeft weggehaald.

Volgens de Raad was er sprake van een risicovolle situatie en vertonen de licht verstandelijk gehandicapte ouders onvoorspelbaar gedrag.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind dit altijd zo sneu, vorige keer met die ouders op het nieuws vond ik het ook vreselijk!! laat ze het in de gaten houden maar geef de mensen een kans. zeker zoals vorige keer met die mensen die hadden ook een topkamertje klaar en de liefde straalde er van af, dus zorg voor begeleiding ipv een kind bij zijn mama vandaan halen...

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    De ouders denken dat ze het kindje gaan wegen en dan nemen ze het gewoon mee zonder dat de ouders het weten :$
    Niet te geloven dat het hier kan in nederland.

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Geef de ouders op zijn minst een eerlijke kans. Met extra begeleiding zijn ze echt wel in staat om een kindje op te voeden.
    Zielig hoor....

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Vreselijk dit, je kunt toch niet zomaar een kind bij de ouders weghalen. Wat zullen ze verdrietig zijn. Ze kunnen toch gewoon extra begeleiding inschakelen?

En bij kinderen die mishandeld worden kijken ze het vaak 'nog even aan'.

Een kromme, kromme wereld....

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, hetzelfde gebeurde bij baby Hendrikus. En nu is dat kindje weer gewoon thuis en worden de ouders intensief begeleidt. Dat kan bij dit kindje toch ook, denk ik dan? Waarom beginnen ze niet vast met extra begeleiding tijdens de zwangerschap en dan als het kindje geboren is breiden ze de begeleiding verder uit. Dan is iedereen toch gelukkig?

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

#7 Chocoladekoekje, 5 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2009
    Ik vind dat als er extra begeleiding thuis komt vergoed door de staat dat het allemaal mogelijk moet zijn. Beter als ze weg te halen van ouders. Ik vind dit echt triest dat dit mogelijk is in Nederland al helemaal omdat ze kinderen wel laten zitten in situatie's waar papa en mama drugs en geweld gebruiken... like what the hell!?:$

Ik heb zelf ook bij de kinderbescherming gezeten ( niet werk, maar toen ik jonger was ) en ik heb dit nou niet echt als positief ervaren moet ik zeggen. En geloof me... mijn ouders doe inprincipe niks verkeerd.

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    ik ben het helemaal met je eens!!! Echt zielig.

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ik vind dit te grof voor woorden wat de 'kinderbescherming' doet.
    Iemand zn kind ontnemen is het ergste wat er is. En ze staan niet stil bij de schade die dit toebrengt. (persoonlijk zou ik zo woedend worden dat dat pas een gevaar oplevert!)

Een veilige hechting tussen ouders en kind komt zo al helemaal in gevaar zonder dat ze ook maar 1 verkeerde vinger naar de baby hebben uitgestoken.

Er zijn zo veel ouders die niet 'verstandelijk beperkt' zijn maar wel hun kind iets aandoen.

Laat ze heel snel dit kindje lekker terug geven aan de ouders (en dan een fijne en positieve insteek in de begeleiding steken zodat alles goed komt!`)

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Onbegrijpelijk om een kind weg te halen "om te wegen". Wie werkt daar aan mee? Geen afscheid mogen nemen en idd, straks is dit meisje weer terug en hebben ze die eerste belangrijke weken/maanden gemist. Verschrikkelijk. Wat leven we soms in een k*t land! Minister Rouvoet moet zich eens even achter z'n oortjes krabben of dit nou is wat ie wil.

11. 4days

4days Niet meer actief

Vooral het stiekeme vind ik zo erg. Kijk, als ze echt niet in staat zijn om een kind op te voeden, dan is dat zo. En dan moet het kindje weg, hoe erg het ook is. Maar om ze met een smoes de baby mee te nemen en vervolgens niet meer terug te geven?!?!? Dat is echt afschuwelijk!

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik weet ook niet hoe ik kindje moet zorgen. leer ik toch ook..
    geef ze nou een kans zeg!! en dan wel met begeleiding.. maar weghalen???? ik moet er niet aan denken.. zonder dat ik iets fouts doe, dat ze mijn kindje weghalen omdat ze DENKEN dat ik het niet aankan :(:(
    onbegrijpelijk.

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

Zeker omdat de eerste paar dagen en weken, het ''bandingsproces'' begint aan de moeder. Is deze er niet, dan kan dit vaak nogal veel problemen veroorzaken voor later.

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja en dan zullen ze het aan de ouders de schuld geven later als de kindje hechtingsproblemen heeft.. en dan zullen ze roepen.. zie je wel.. ze konden het dus toch niet...!!!

:x vind fijn zo'n organisatie maar jeetje waar zijn ze soms mee bezig..
    oh verstandelijk gehandicapt...hup kindje weg

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja precies;)

16. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    wat leven we toch in een raar land. Er mag zoveel en alleen het opvoeden van een kind mag niet als je een verstandelijke handicap hebt.Je mag beide een verslaving hebben of je kinderen mishandelen zonder dat er snel wordt ingegrepen maar dit kan niet
    Ze kunnen dit gezin toch begeleiden en als het dan echt niet lukt dan kunnen ze altijd het kindje nog weg halen.
    ik kan hier altijd een beetje boos om worden

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    belachelijk. ik weet zeker dat de ouders met eventueel extra begeleiding prima ouders zouden kunnen zijn. weet niet in wat voor staat de ouders zijn wat betreft zelfstandigheid maar blijkbaar genoeg dat ze snappen wat sex is en een relatie aan te kunnen. als een kind van 12 moeder wordt dan hoeven ze alleen een papiertje te hebben dat ze een voogd hebben en er wordt verder niet naar omgekeken en hier pakken ze het zomaar af omdat ze in een instelling wonen.

dat ze maar is kindjes gaan afpakken bij de geen die eerdere kids heeft mishandeld/gedood. maar nee die verdienen een 2e kans tot het weer te laat is. dit gezin verdient niet eens een 1e kans om te laten zien of ze het kunnen maar er wordt voor hun al besloten voor ze hebben kunnen bewijzen dat het gaat lukken. mocht het echt niet lukken dan is het kindje afpakken toch een super inpact op de ouders. als ze zo beperkt zijn dan moeten ze hun duidelijk maken wat ze doen en hoe. eventueele bezoekrecht enzo bespreken. maar nee die hebben een handicap, zijn vast dom, en snappen toch nergens niks van. tja zo denk ik ook over de kinderbescherming.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat ze niks hebben geleerd van baby Hendrikus...
    Wat vreselijk voor die moeder is ze net bevallen en dan wordt je kindje met een rotsmoes gewoon bij je weggehaald..!!
    Ik moet er niet aandenken dat mijn kleine zomaar bij me weggehaald was,9 maanden (in mijn geval 8 ) heb je je kindje bij je gedragen en er tegen gepraat en het verzorgd en dan is het er en dan mag je niks meer doen omdat je een beperking hebt.
    Wagelijk vind ik het en idd ik sluit me aan bij de meiden die het over het mishandelen en vermoorden van kindjes hebben gehad. Daar doet die lousy kinderbescherming niks mee....:x

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

en dan te bedenken dat de grootste gekken hun kinderen "mogen" mishandelen tot ze eraan onderdoor gaan, dan begrijp ik deze actie echt niet.

20. Dit dacht ik dus ook.. Er zijn zoveel "normale" mensen, die echt niet in staat zijn om goed voor hun kinderen te zorgen, en daar moet je soms hemel en aarde voor bewegen voordat er echt wat gebeurt. En deze mensen krijgen nieteens de gelegenheid om te bewijzen dat ze het wel zouden kunnen.

Ik vind het ronduit schofterig..

Deel Deze Pagina