Gut, wel een aantal dooddoeners in dit topic hoor. Dat er mensen zijn die wel hun kinderen mogen opvoeden terwijl ze hun kinderen mishandelen, geeft nog geen vrijbrief dat andere ouders dit dan maar ook mogen! Belachelijk argument. Wij leven niet in een raar land, dit gebeurt overal. Doe nou niet alsof we in een derdewereldland of een corrupt land wonen zeg. En sinds wanneer kunnen wij oordelen dat deze mensen WEL kunnen opvoeden?! Verder ben ik het eens met het feit dat dit stiekem wordt gedaan niet correct is. Maar wie zegt dat dit daadwerkelijk zo is gebeurd. Wellicht is het ze wel verteld maar begrepen ze er niets van.
ik vind dit geen derdewereldland maar wel corrupt, zeker als het om de kinder"bescherming" gaat hier, ook al is het kindje terecht weggehaald bij de ouders dan nog snap ik niet dat er preventief wordt ingegrepen nu terwijl bij het overlijden van mishandelde kindjes vaak blijkt dat er regelmatig melding van is gemaakt en dat het gezin onder toezicht stond bij de kinderbescherming en dan nog gaat het zo vaak fout en wordt er achteraf een beerput opengetrokken, hier was (nog) niks aan de hand, waarom dan niet eerst strakke begeleiding?
Sorry hoor, maar hoe kun je nou zeggen dat Nederland corrupt is. ECHTE corrupte landen zijn wel van een heel ander kaliber hoor!
En dan NOG, jullie kennen de situatie niet! Misschien dat de ouders een verleden hebben met onverantwoordelijkheden. Misschien zijn er dingen tijdens de zwangerschap voorgevallen. Wellicht is het de bedoeling de kinderen weer terug te plaatsen, maar was er op moment van geboorte niets geregeld en zijn ze daarom tijdelijk elders ondergebracht. Etcetera etcetera.
jeetje heb ik een gevoelige snaar geraakt of zo? pff mag mijn mening toch wel hebben? en ik blijf er ook bij.
ja hallo, we reageren op het stukje zelf, niet op "wat als" en "misschien". het stukje komt raar op mij over en DAAR reageer ik op.
Als de zorginstelling geen vertrouwen had gehad in de ouders en de begeleiding dan hadden ze echt wel aan de bel getrokken.. Ik vind het een schande van de kinderbescherming.. Bescherming??? Pfff...
Nee, je weet gewoon duidelijk niet wat corrupt betekent. Ik snap echt niet hoe je dit kunt vinden. Heb je wel eens opgelet tijdens je geschiedenislessen? Of je je verdiept in de politiek van andere landen? Je hebt geen gevoelige snaar geraakt, maar een gevoel van ongeloof gewekt.
Wie zegt dat ze dat niet hebben gedaan? Ik lees niet in dit stuk dat de instelling het onterecht vindt.
Er valt nog weinig te doen zo lang een kindje niet geboren is en misschien heeft de zorginstelling ook wel bijtijds aan de bel getrokken, dat weten we niet... Ik ben absoluut geen liefhebber van de raad, maar aangezien ik verder de situatie niet ken, kan ik niet oordelen of 't wel of niet terecht is dat 't kindje bij zijn of haar ouders weggehaald is. Het feit dat het stiekem gebeurt vind ik absoluut achterbaks, ook met mensen met een verstandelijke beperking kun je zoiets fatsoenlijk bespreken!
het woord corrupt wordt hier waarschijnlijk ook niet al te letterlijk bedoeld! als je nou ook nog op elke woorden hier zout gaat strooien wordt het weer een gezellig topic wat helemaal niet meer gaat over het onderwerp!
hahahahaha!! wat?? laten we maar ophouden, we mogen het toch oneens zijn? en inderdaad, het woord corrupt niet te letterlijk nemen. ik heb inderdaad nooit opgelet tijdens geschiedenis trouwens. heel goed opgemerkt van je! knap hoor
Sluit me hier ook helemaal bij aan! Fijn dat er nog meer mensen zijn die niet alles maar klakkeloos aan nemen. Zou een hoop irritatie en frustratie schelen als we allemaal wat meer proberen voor onszelf na te denken.
dat hebben ze ook gedaan, het zijn de begeleiders van amarant die de ouders niet capabel achten, tenminste, dat dat is wat de media bericht.. de vergelijking met mishandelende ouders etc is een beetje overdreven. ik vind het heel zielig voor die mensen dat het meteen na de geboorte en zo plotseling (voor hen iig) is gebeurd, maar feit blijft dat veel kinderen van ouders met een verst.beperking nadelen ondervinden van die beperking in zodanige mate dat er ingegrepen moet worden. als je zoekt op de website minvws.nl vind je daar ook info over.
Ik had het verkeerd gelezen i.d. Maar ik dacht aan hoe dit bij mij op het werk zou worden opgepikt. In de tekst stond namenlijk dat de stichting de ouders blijven begeleiden. Dan neem ik aan ( moet ik misschien niet doen) dat ze dan achter de keuze van hun clienten staan .
Amarant heeft een verplichting om bij licht verstandelijke gehandicapten en een zwangerschap e.d. melding te maken dat zegt niets over wat hun er zelf van vinden ze zijn verplicht om dit te melden omdat het natuurlijk wel een aparte situatie is maar dat zegt niet dat het gevaarlijk is. Dat kindje moet maar emotioneel beschadigd worden door zo'n instelling en die ouders missen een van de mooiste periodes van hun leven (en JUIST die binding die zo hard nodig is voor beide partijen)
god nou krijg je weer hetzelfde verhaal als baby hendrik (zo hete hij toch) vind het erg sneu voor de ouders ze krijgen gewoon geen kans ook al zijn ze verstandelijk beperkt en zul je zien dat deze ouders ook na bijna een jaar hun kind terug krijgen en de eerste babytijd missen
Sorry, maar ik sluit me bij Merijn aan. Wij weten niets van de situatie. Het is heel makkelijk om te zeggen hoe zielig het is voor de ouders, maar we weten niet om wat voor beperking het gaat. Het kan dan nog wel een lichte geestelijke handicap zijn, maar als dit het manifesteert in fysiek geweld, is het niet verantwoord een kindje daar te laten. Ik kan me ook een bericht herinneren over een geestelijk beperkt stel dat een kindje had gekregen. Initieel zorgden ze er goed voor, net als een meisje bij een pop kan doen. Maar na een paar weken was ze het beu en kreeg ze interesse in iets anders. Het kindje werd verwaarloosd! Het kreeg niet op tijd te eten en lag verder de hele dag in haar bedje met een poepluier. Toen hebben ze dat kindje ook weggehaald. We hebben te weinig informatie hierover om te kunnen oordelen. Maar ik ben het er wel mee eens dat het op deze manier is gegaan.