Kinderbescherming haalt baby weg bij ouders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal26, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik denk dat zo'n instelling er misschien voor gaat zorgen dat steeds meer stellen met een handicap kinderen gaan krijgen die eigelijk geen kinderen zouden moeten krijgen.

Mijn nichtje en haar vriend hebben ook een handicap. Haar ouders hebben er voor gezorgd in samenspraak met verschillende instanties en onderzoeken om mijn nichtje te steriliseren, zodat ze geen kinderen meer kan krijgen. En ik vind het heel goed dat ze dat gedaan hebben. Haar buien zijn ook niet te pijlen. Het ene moment kan ze heel boos worden. Ze kan ook heel afwezig zijn, je staat dan recht voor der neus en ze ziet je niet. Veel te gevaarlijk met een kind. Je hoeft maar 1x niet te kijken en kind kwijt en ze zou hem waarschijnlijk niet eens missen op dat moment.

Dus dan zou ze eigelijk in zo'n instantie moeten zitten en iemand bij haar moeten hebben die constant oplet of het wel goed gaat? Want mijn nichtje heeft een keer een kindje in te heet badwater gedompeld, moeten ze daar ook weer bij blijven staan en met eten? slapen? verschonen?

2. Duna

Duna Niet meer actief

Mijn idee....
    En wat als we straks kunnen lezen dat het kindje overleden is door geweld of ondervoeding? Dan vinden we weer met zijn allen dat het belachelijk is dat er niet eerder is ingegrepen.... Ik vind het verhaal eenzijdig, ze zullen heus niet zomaar een kindje weghalen bij de ouders daar geloof ik niets van.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij verhalen waarbij een kind om het leven komt, direct of indirect door de verstandelijke handicap van een ouder, roept iedereen meteen dat dat kind daar nooit had moeten blijven...

Het initiatief waar conny het over had, is misschien wel een goed idee, maar ik ben het ook wel eens met jewe. Dit moet natuurlijk niet gaan zorgen voor een stroom zwangerschappen onder verstandelijk gehandicapten.

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik geloof ook zeker wel dat ze het kindje niet voorniks hebben weggehaald.
    Maar de manier waarop vindt ik toch wel erg moet ik zeggen.
    Het is ook goed dat ze het extra onderzoeken.
    En als de vader driftbuien heeft?

5. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

Er zijn zo veel mensen die echt niet goed voor een kind kunnen zorgen en daar doen we niets aan en dit doen we dan zo verschrikkelijk achterbaks. geef die mensen een kans, kom op zeg!

Deel Deze Pagina