Kinderbijbel

Discussion in 'De babyuitzet' started by Hopmarjanneke, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn ouders willen ons een Kinderbijbel kado doen voor onze dochter (en evt toekomstige kindjes). Ik ben eens gaan kijken, maar er is zoveel te koop op dat gebied :p dat ik door de bijbels het verhaal niet maar zie ;)

Zijn er hier mensen die een kinderbijbel hebben en welke zij goed vinden? Ik weet dat het natuurlijk erg persoonlijk is wat je mooi of goed vindt, maar ik ontvang graag wat suggesties.

Zelf neig ik op dit moment erg naar "Woord voor Woord" (jubileumeditie). Hierin staan ook mooie prenten afgebeeld. Aan de hand van prenten kun je vaak ook al heel mooi het verhaal vertellen, vind ik zelf.

2. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb vroeger zelf de "Woord voor woord" gekregen van mijn oma en opa. Ik heb m nog steeds! Ik weet niet of de plaatjes nog dezelfde zijn als toen, maar ik kan ze zo nog voor me zien. Ik denk dat plaatjes voor die kleintjes toch wel heel belangrijk zijn om alles een beetje concreter te maken. Volgens mij is de Woord voor woord echt een prima Kinderbijbel.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Voor dreumesen en peuters is de Bijbel voor kleine kanjers erg leuk.

Door Sarah Toulmin, Ark Boeken 14,95

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Voor grotere kinderen vind ik de bijbel voor kinderen van Ron Schroder en Marianne Busser (Unieboek) erg geschikt. Hier zitten zowel het oude als het nieuwe testament in. 23,95

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    De kijkbijbel van het Nederlands Bijbelgenootschap is ook de moeite waard.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dames, dank voor de tips en ideeen.
    We hebben gekozen voor "Woord voor Woord"

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik vind de peuterbijbel van Jitschak David erg leuk. Deze hebben wij aan m'n schoonzusje en zwager gegeven en staat nu ook op ons verlanglijstje. Korte tekst en vrolijke plaatjes.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Wij lezen nu voor uit de Peuterbijbel van Ark Boeken. Ons zoontje is nu 8 maanden. Paar zinnetjes tekst per bladzijde. De meeste kinderbijbels zijn toch voor als ze wat ouder zijn. Maar er zijn idd. ontzettend veel leuke kinderbijbels. Soms wel beetje letten op wat er in staat. Bijv. een appel i.p.v. vrucht in Genesis. Maar ach, dat kun je je kind later ook wel vertellen hoe het in de echte Bijbel geschreven staat.

9. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Ik heb zelf 8 kleuterbijbels en mijn 2 aanraders zijn :

Een ark vol verhalen-- tekeningen zijn erg mooi!!!
    Ontdekkingsbijbel van stichting Antwoord

Veel succes met de keuze!

10. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Wij hebben hier een hele bijbelgetrouwe kinderbijbels (ook heel wat bijbels uitgeprobeerd...) en zijn heel enthousiast over 'De bijbel voor jou'. Is officieel geschreven voor kleuters en kinderen met een verstandelijke beperking waardoor het heel begrijpelijk is, met vrij veel herhaling. Maar dat is weer niet storend. Echt een aanrader!

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    "Mijn boek met Bijbelverhalen", met mooie tekeningen en in duidelijke kindertaal dat klopt met de bijbel.

12. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb een peuterbijbel
    met 1 boekje met verhaaltjes en plaatjes en de andere die erbij zit zijn allemaal gebedjes

Share This Page