Deze keer hebben we er onze vakantie van betaald (meivakantie). En aangezien we nu 2x achter elkaar dubbele bso kosten hebben (ze gaan naar een andere bso waar we vooraf betalen en de oude bso betalen we achteraf) komt het erg goed van pas. Het gaat gewoon op de grote hoop en als het nodig is betaal ik er nieuwe zomer of winterkleding van. Maar daarvoor wacht ik eigenlijk nooit op de kinderbijslag.
Hier gaat het op de grote hoop. Toevallig hadden de kids alledrie nieuwe kasten nodig, dus dit keer ging het daarheen.
Ik zet het apart op een spaarrekening. Ik betaal vanuit daar kleding / schoenen / jassen etc voor de kinderen. En ik bestel altijd een mega voorraad luiers en billendoekjes wanneer de kinderbijslag binnen is.
Ik zet het in een apart spaarpotje en van daaruit koop ik dat kwartaal de kleding en schoenen. Wat overblijft gaat in een ander spaarpotje voor studie etc in de toekomst. De ene keer gaat bijna alles op, de andere keer blijft er best wat over.
Hier gaat het op de grote hoop. Ik ben toevallig dit jaar laat met lente/ zomerkleding kopen en ze moesten bijna alles nieuw dus ik heb deze week voor alledrie kleding gekocht, maar het is niet zo dat ik wacht op de kinderbijslag tot ik kleding koop ofzo.
Wanneer koop je dar normaal dan zls je het nu laat vindt? Ik vind dat echt zo'n meivakantieklusje Scheelt wel dat de temperatuur er ook nog echt niet naar is nu om het aan te trekken
Ik stort het op de spaarrekening van de kinderen. Die rekening is bedoeld voor als ze later groot zijn. Zal het bedrag even aanpassen, zie dat ze nu te weinig krijgen
Oudste krijgt het sinds oktober op haar rekening gestort, samen met haar zakgeld betaalt ze daar alles zelf van: kleding, boeken, hobby's, uitstapjes, treintickets etc. Vanaf oktober krijgt ze studiefinanciering, dus in oktober heeft ze geluk, dan krijgt ze nog 1 laatste keer kinderbijslag. Het bedrag van de jongste gebruik ik voor kleding en schoenen etc, toevallig had ie alles nieuw nodig na een groeispurt, moet nog even rekenen maar denk dat het wel op is deze keer. Wat overblijft in het kwartaal waarin hij niets nodig heeft zet ik apart voor als ik een keer wat anders voor hem nodig heb (boeken, uitdagingen voor thuis, skelter van marktplaats etc). Kom met zijn kinderbijslag een heel behoorlijk eind om alles behalve eten en drinken zeg maar te bekostigen, hij is niet zo duur in het onderhoud.
Wij zetten het op een spaarrekening voor later voor onze dochter. Doen we al vanaf het begin, ze is nu 12 jaar, en er staat nu 12.200 euro op.