Kinderbijslag in nederland echt laag

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik was eens aan het rondkijken op internet.
    Dat kinderbijslag in Belgie veel hoger was dan hier wist ik al.
    Maar ook in Duitsland en luxemburg krijgt met veel meer kinderbijslag dan hier.

Ik snap dat echt niet hoor....

En helemaal niet als ze NOG meer gaan bezuinigen op de burgers.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik vind kinderbijslag sowieso elk kwartaal al een cadeautje... mooi meegenomen dus, wat het bedrag dan ook is.

3. Dana

Dana Niet meer actief

eens met marloes, je krijgt het maar wel elk kwartaal

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

En dat in combinatie met een veel te kort bevallings verlof. (vergeleken bij andere landen)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar hoe zit het in andere landen met andere toeslagen? Kindertoeslag? en kinderopvang toeslag? Is dat ook net als hier? Niet aanvallend bedoelt hoor, maar dat vraag ik me af... Als ze dat daar bv niet hebben, dan komen we er nog niet zo slecht vanaf als je naar het totaal kijkt wat je krijgt om de kosten met kinderen 'beter te kunnen dragen'.

Wat ik in nederland vooral erg jammer vind is het verlof voor vaders... ze zijn er mee bezig geweest, begin dit jaar waren de berichten zelfs hoopvol (op europees niveau was er één en ander gaande), op langer verlof. Maar inmiddels is er nooit meer wat over in het nieuws geweest...

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Denk dat we echt niet mogen klagen. Als ik familie in Italië vertel wat we hier allemaal aan uitkeringen en toeslagen hebben dan rollen er hun ogen zowat uit.

Ben je daar werkloos dan mag je je gezin onderhouden met een paar honderd euro per maand. Hoe je aan de rest komt moet je zelf weten maar meer krijg je niet.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    In Australie krijgen ze per maand wat wij om de 3 maanden krijgen.
    Toen mijn nicht in Melbourne vorig jaar beviel kreeg ze een bonus van 5000 dollar!Dat krijgt iedereen die daar een kind krijgt.
    En nog veel meer voordeeltjes,dat is daar echt beter geregeld dan hier.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het is ook niet zo dat ik niet blij ben met wat we hier krijgen hoor. Maar ik vind het verschil zo groot.. Daar krijg je hetzelfde bedrag per maand ipv per kwartaal.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    kinderbijslag is een extraatje. ik vind niet dat we niet mogen zeuren over de hoogte ervan. een gegeven paard mag je niet in de bek zien. ze kunnen het voor hetzelfde geld zo volgende week afschaffen.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Het geld moet ergens vandaan komen hè, uiteindelijk betaalt de burger het gewoon zelf. Er zullen in die landen wel weer dingen zijn waarvan zij zeggen: "dat is in Nederland goed geregeld."

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou nou nou wat een geklaag. Het is allemaal geld dat je krijgt hoor. Als we nou eens met een ander moraal gingen denken ipv alleen maar aan onze eigen portomonaie...

Ik vind persoonlijk dat kinderbijslag wel afgeschaft mag worden. Vind het heel normaal om gewoon te werken voor mn geld.

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook prima zo hoor. Als je kijkt wat je verder nog krijgt aan toeslagen, hypotheekrenteaftrek (nu dan nog tenminste ;) ), ziektegeld, WW, etc, dan krijgen we best veel. Dat zal in die andere landen ook wel weer anders geregeld zijn.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sorry hoor... maar waar slaat die reactie van het werken voor je geld op?

Vind ik echt even zwaar belachelijk... Dus als je blij bent met kinderbijslag dan werk je niet genoeg voor je geld??

;);)

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar even over de vraag... Ik zeg niet dat we hier TE weinig krijgen hoor. Ik vraag me af waarom ze in andere landen veel meer krijgen.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mee eens!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het erg fijn dat we het krijgen...nu ik overwacht zonder inkomen zit helemaal! Maar ik vind het niet vanzelf sprekend!
    We hebben er ook bijna elke keer dingen van gekocht die we anders misschien niet zouden kopen. Wat meer luxe dingen.
    Nu gaat het dus wel gebruikt worden voor rompers, kleertjes en, schoenen.

Ik denk vooral ook dat je in de landen waar jemeer krijgt ook veeeeeel meer belasting afdraagt/betaald!

Dus dat het relatief best dichterbij elkaar ligt!

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Prima dat jij dat vind, maar ik als alleenstaande (werkende!) moeder kan dat extraatje prima gebruiken. Je zal me er ook niet over horen zeuren:D

Maar als je het toch niet hoeft, en liever voor je eigen geld werkt dan wil ik je graag mn rekeningnummer doorgeven hoor8)

18. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ooit is het ingevoerd om mensen de stimuleren om kinderen te "nemen", dit omdat er uiteindelijk genoeg mensen moeten zijn om de economie draaiende te houden en ook ivm met vergrijzing die toen al verwacht werd.
    Natuurlijk hoeven we niet betaald te worden voor het krijgen van kinderen. Maar lekker is het wel.....

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik vind het ook een kado'tje hoor als ik dat weer ieder kwartaal krijg, tuurlijk zou het lekker zijn als we meer kregen maar beter iets dan niets zeg ik maar ..

wat ik wel vind dat ze moeten stoppen met deze kinderbijslag is bijslag geven aan mensen die bv in Marokko ( even als voorbeeld ) wonen maar wel de kinderbijslag krijgen omdat ze een nederlands paspoort hebben ( is me eens verteld )..

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Helemaal mee eens!! Heb daarbij niks tegen Marokanen of Turken of whatever maar dat vind ik toch zoo'n onzin!! Daar kunnen ze pas mee bezuinigen..

Deel Deze Pagina