Hoe zit dat met studeren en kinderopvang toeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Sarah84, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Er zijn hier vast mama's (en papa's) die dat weten.

Ik ga (als ik alle toelatingsexamens haal) aankomend schooljaar starten met een HBO opleiding. Deze ga ik voldtijd volgen.

Ik krijg studiefinaciering. Tenminste...ik heb navraag gedaan en ze hebben gezegd dat ik er gewoon recht op heb...omdat ik om de 30 ben en nog geen stufi heb gekregen voor een HBO.

Nu is het dus zo dat Finn wel ergens naar toe moet als ik naar school ga. Het is de bedoeling dat hij twee dagen naar het KDV gaat.

Nu ben ik dus aan het kijken voor de kinderopvangtoeslag maar ik kom er niet helemaal uit.

Het zou dus zo zijn dat ik ook een vergoeding krijg van de gemeente ofzo?? Moet ik dat zelf aanvragen? Hoe gaat dat in zn werk allemaal?

Want als ik nu het dus invul zou het voordeliger zijn als ik zou werken...al is het maar 1 uur...
    Als ik voltijd studeer krijg ik minder dan wanneer ik 2 dagen zou werken.
    Komt dat dan omdat dat verschil door de gemeente betaald zou moeten worden?

Of zie ik het helemaal verkeerd?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je moet even naar de gemeente bellen.

Ik krijg van de gemeente nu 1/6e deel, en van de belastingdienst de kinderopvangtoeslag. Allebei moet je zelf aanvragen
    hier hebben ze daar 1 balie voor die daarna alles regelt. De gemeente betaald dus het KDV, trekt daar die 1/6e en de toeslag vanaf, en voor de rest krijgen wij de rekening.

het telefoonnummer voor dordrecht is:
    consulent Kinderopvang via telefoonnummer (078) 639 8706. U kunt dit nummer op werkdagen bellen van 09.00 tot 11.00 uur.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Super dank je!

Zodra ik weet hoe en wat zal ik dit gelijk gaan regelen!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je moet inderdaad de gemeente even bellen. Zij betalen 1/6 deel en storten dat veelal zelf op de rekening van het KDV. Bij de belastingdienst moet je dus aangeven dat je geld van de gemeente krijgt zodat zij weten dat je weliswaar geen inkomen hebt, maar wel recht hebt op kinderopvangtoeslag.

Deel Deze Pagina