Kinderbijslag in nederland echt laag

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja daar heb je wel helemaal gelijk in! Ik wist niet eens dat dat gebeurde..

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind eigenlijk dat ze er meer aan moeten doen om Nederland niet zo te laten vergrijzen.
    In andere landen krijg je bijvoorbeeld veel langer (betaald) verlof. Als ik een jaar vrij zou krijgen zou ik eerder een 2e nemen. En niet omdat ik geen zin heb om te werken, maar ik vond het eerste jaar met Sterre zwaar, de bv liep terug toen ik moest gaan werken, ik heb het met moeite 6 maanden vol kunnen houden. Toen had ik een week vrij en toen kreeg ik weer stuwing, gelijk borstontsteking, wat een gedoe. En ik vond het ook lastig om Sterre zo jong naar het kdv te brengen. (ligt echt niet aan het kdv, ik heb het daar echt mee getroffen als ik het hier soms is lees) Maar ik vind dat een kind gewoon langer full-time bij zn moeder moet zijn, en als je een jaar hebt is het allemaal wat relaxter. Geen stress als je baby niet bij een ander uit de fles wil drinken enzo.

Ik zou de kinderbijslag inleveren (voor de volle 18 jaar of hoelang je dat krijgt) voor een jaar zwangerschapsverlof!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Helemaal mee eens! Dat heb ik toch altijd zo belachelijk gevonden!
    Maar dat vind ik van alle uitkeringen in zn algemeen.
    Besluit je te emigreren, prima, maar laat dan alles achter.

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hoe wil jij Nederland minder laten vergrijzen?? Mensen worden eenmaal ouder als vroeger een ook hun pensioen moet worden betaald. Door de werkende jeugd dus. En hoe meer werkende mensen hoe beter we de vergrijzing kunnen betalen.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Belachelijk is nog zacht uitgedrukt, als ik echt moet zeggen wat ik er van vind dan krijg ik denk ik gelijk een waarschuwing ;)

Nou idd, zodra je het land verlaat en besluit te emigreren vind ik ook dat je dan alles moet achter laten .. Mocht je uiteindelijk besluiten om weer terug te komen wonen in Ned dan vind ik dat je er gewoon wel weer recht op hebt maar zo lang je ergens anders woont moet je niet centjes te horen ontvangen vanuit ned .. Zoek dan naar eventuele uitkeringen in het debetreffende land waar je in woont ...

6. chantal1984

Ik heb ook niets tegen turken of marokanen maar je hoort nu eenmaal veel dat juist in deze landen dit heel vaak gebeurd, ik vind dat gewoon niet netjes en ronduit belachelijk ...

zeker omdat ze dan op bepaalde dingen willen gaan bezuinigen waarvan ik dan denk bezuinig eerst eens op dit soort dingen ...

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je daarwerkelijk emigreerd uit Nederland heb je geen recht meer op kinderbijslag. Tenzij je dus een dubbelpaspoort oid hebt. Wij zijn vorige jaar geemigreerd en krijgen vanuit NL geen kinderbijslag meer.

Hier in FR is het wel super geregeld voor moeders en vaders. Vaders hebben recht op 11 dagen zwangerschapsverlof.
    Kinderbijslag is veel meer dan in NL en als je kinderen onder de drie zijn krijg je zelfs nog 177 euro per maand meer. Waarom: om te stimuleren dat moeders de eerste drie jaar bij hun kinderen thuis blijven. Als je langer hebt gewerkt als 26 weken vooraf gaan de aan het jaar dat je wilt stoppen met werken krijg je zelfs nog een bedrag als je stopt met werken. En dan kan leuk oplopen.

Je krijgt ook een vergoeding voor de kinderopvang en bso etc. Dit is wel inkomen afhankelijk.

8. chantal1984

Dat klopt, alleen heb je veel mensen die dus dat tweede paspoort houden zodat ze toch nog recht hebben op de kinderbijslag .. En daar zouden eens flink op moeten gaan bezuinigen

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

We moeten dus eigenlijk nog meer geld krijgen en bonussen om juist kinderen te "krijgen""maken" ( hoe je het ook moet zeggen)

Ik zou echt wel meer geld willen per maand voor het opvoeden van een kind.

10. mama van Marit

Dat is het ja. De overheid heeft de kinderen nodig voor in de toekomst. Daarom is er kinderbijslag om dat te stimuleren. Mensen zullen met kinderbijslag eerder besluiten om kinderen te krijgen......zie het als een stok achter de deur. De overheid heeft er veel baad bij dat wij kinderen krijgen. Maar ik snap niet dat ze dan weer ivf uit het pakket willen halen....

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En dat is precies wat Fr dus wel doet!!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar in Frankrijk krijg je geen kinderbijslag als je maar 1 kind hebt toch?
    Daarna wel en dan kan het hoog oplopen.
    Het schijnt daar erg gunstig te zijn om veel kinderen te krijgen, toch?

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Mama van Marit Als je het op een onmenselijke afstandelijke manier bekijkt is het wel zo dat de investering bij IVF een stuk hoger ligt, het is dus goedkoper om mensen die minder moeite hebben met kinderen krijgen dit te laten doen en mensen die hulp nodig hebben in de kou te laten staan. Dus puur vanuit een financieel standpunt is het begrijpelijk. Maar ik wil wel even benadrukken dat dat niet mijn standpunt is!

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik hoor hier regelmatig zeggen dat KB een cadeautje is en dat zal voor jullie dan wellicht zo zijn, voor veel mensen is dat niet zo.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Sweetlove: dat is afhankelijk van de provicie waar je in woont. De ene geeft wel kinderbijslag bij 1 kind en de andere niet. Er zijn dan ook maar heel weinig mensen die 1 kind hebben hier.;)

Ik krijg voor drie kinderen 460 euro per maand. Ja, dat is veel idd. En hoe meer kids hoe meer kbs en hoe meer subsidie's en regelingen er zijn. En dat telt bijv ook weer mee voor een hypotheek. De kbs mag je mee tellen voor je inkomen en je krijgt makkelijkere een hypotheek als je meer kinderen hebt. De Fransen zorgen goed voor hun kinderen helaas iets minder voor de ouderen.

16. mama van Marit

Die overweging snap ik hoor. Maar toch is er een grote groep mensen die baat hebben bij ivf om kinderen te krijgen. Die mis je dan. Of zou er wat tegenover staan om de mensen waarbij het makkelijk gaat te stimuleren?

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je kids wil vind ik dat je er ook zelf voor moet kunnen zorgen... als je echt zo afhankelijk bent van die paar honderd euro per 3 mnd vraag ik me echt af of die kids zo´n goed idee waren. Ik vind het wel degelijk echt een extraatje... het is mooi meegenomen maar eigenlijk behoorlijk krom dat iedereen meebetaald aan de kinderbijslag. Ook al die mensen die nooit kids hebben gekregen. Om te zeuren over de hoogte vind ik dan ook not done.

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dit klopt niet helemaal. Wij zijn grensgangers, maar wel echt ge-emigreerd uit Nederland.;) Geen dubbel paspoort.
    Dus wij kunnen kiezen...of gebruik maken van de kinderbijslag uit Ned. of kiezen voor het duits systeem.

Kwebbel

19. supermummy

supermummy Niet meer actief

Er zijn echt wel strenge voorwaarden om kinderbijslag te ontvangen als je in het buitenland woont hoor. Er zijn alleen maar een aantal gevallen waarbij je mogelijk kinderbijslag uit NL ontvangt als je niet in NL woont. Ik bedoel daar dus mee dat er maar heel weinig Turken en Marokkanen zijn die niet in Nederland wonen die kinderbijslag uit Nederland ontvangen, of vergis ik me :(

20. supermummy

supermummy Niet meer actief

OOh ik heb al gegoogled

Deel Deze Pagina