MIjn zoontje krijgt per maand 83,40 kinderbijslag.. dus dat is per kwartaal ongever 250 euro.. Bij de 2e kind wordt het nog verhoogd.. Maar je hebt wel andere kosten die je dan moet betalen.. Bijv.. De prijzen Voeding, luiers etc.. zijn dubbel.. Kinderopvang krijg je van de belasting per jaar terug.. En per jaar betalen wij aan het ziekenfonds, maar iedere keer als je naar de dokter gaat is duurder.. zoals naar het ziekenhuis elke keer voorschot 25 euro en dan nog de kosten die worden gemaakt.. Wij wonen in Belgie en hebben de Nederlandse paspoort, mijn zoontje ook, maar wij krijgen alleen kinderbijslag in Belgie, NIET van Nederland.. Ik denk niet dat iedereen met een Nederlandse paspoort in buitenland kinderbijslag krijgt van Nederland.. Maar wat ik dan niet begrijp, waarom moeten jullie turken en marokkanen als voorbeeld geven?? Er zijn ook andere buitenlanders in Nederland..
Dat zeg ik niet. KBS is toch geld wat je krijgt, niet waar je voor gewerkt hebt? Ik ben er ook wel blij mee hoor, maar ik vind het niet nodig.
als de vader hie in nederland werkt en belasting afdraagt krijgt hij voor al zijn kinderen kb. ongeacht waar ze wonen. meen dat dit onlangs is veranderd of willen veranderen en terecht. in sommige landen is die 177 per kind per kwartaal een maandinkomen terwijl het hier een extratje is. ik heb het extratje wel nodig voor de kids en ben er elke keer weer erg blij mee. dat het minder is dan de gemiddelde europese landen oke maar dat neem ik maar voor lief. ze zouden het ook kunnen afschaffen. het is niet verplicht ons iets te geven dus alles is meegenomen. ben wel jaloers op een vriendin van me die net over de grens woont . wat die per maand krijgt met 4 kids (belgie) is echt veel. ook kreeg ze bij de geboorte een extratje van meen 2000euro
Omdat dat (vaak wel) de grootste groep is die terug emigreert misschien. Waar je het vaker van hoort iig. Je hoort zoiets denk ik niet gauw over bv een engelsman of een japanner, ik noem maar wat nationaliteiten. Denk iig dat het helemaal niet 'discriminerend'/veroordelend bedoeld was?
Nederlanders die in België wonen en in België werken, krijgen geen Nederlandse kinderbijslag hoor. Het land van de woonplaats gaat voor! En als er slechts één van de twee in België werkt en de andere in NL gaat nog steeds het land van de woonplaats voor. Als ze in NL wonen en in België werken (of één van de twee die in België werkt) kan er eventueel een verschilbetaling gebeuren. Dwz dat er gekeken wordt wat NL al betaald heeft en wat België zou kunnen betalen. Als er dan nog iets overschiet, betaalt B het verschil bij. Maar er zijn meerdere gezinnen die geen verschilbetaling krijgen en dus is het zo slecht nog niet in NL denk ik...
Ik denk dat er in andere landen, weer andere nadelen zijn. Ik heb 2 kids en ontvang elke 3 maanden rond de 400 ( weet het exacte bedrag niet) vind het prima!
Ik ken de NL wetgeving niet maar weet dat het in België zo werkt: als de buitenlandse man in België werkt en dus ook bijdragen betaalt net als iedereen, wordt er kinderbijslag betaalt aan zijn vrouw en kinderen in het buitenland (geldt niet voor alle landen, er moeten verdragen mee zijn). Is ook logisch aangezien de vader zijn bijdragen betaalt, net als iedereen.
Ja als het meer word vind ik het best ik vind het wel genoeg maar meer is altijd mooi meegenomen toch? Heb idd ook gehoord dat het in andere eu landen hoger is ik vind dat er gewoon 1 lijn getrokken moet worden
Hoevaak zeggen ze niet we zijn 1 EU. .....Nou daar kom je achter als je gaat emigreren. Laat me niet lachen dat we 1 EU zijn.
Dat plus het feit dat Marokkaanse en Turkse gezinnen gemiddeld toch wel 5/6 kinderen hebben dus dan loopt het bedrag aardig op!
Ik denk dat je het kraamgeld bedoelt? Dis is 1129 voor een eerste kind en 850 voor een tweede. Je krijgt ook nog wel iets via het ziekenfonds als geboortepremie maar dat staat los van de kinderbijslag. Iedereen die wil weten hoeveel kinderbijslag ze in België zouden krijgen => je kan het hier berekenen: Rijksdienst voor Kinderbijslag voor Werknemers. Maar zoals al gezegd: je moet er ook rekening mee houden dat bepaalde dingen hier weer nadeliger/duurder zijn. Is heel moeilijk om een volledige en correcte vergelijking te maken tussen verschillende landen volgens mij....
Nee dat vind ik dan weer niet. Denk dat het helemaal niets met het aantal kinderen in een gezin te maken heeft. Gewoon puur het feit dat turkse en marokkanse mensen de grootste groepen zijn die terugkeren naar hun vaderland.
mmm sorry hoor ik denk dat je blij moet zijn met wat je krijgt je krijgt het toch maar weer het is maar een extratje niks meer anders moet je in een van de andere landen gaan wonen als je daar meer krijgt voor je kleine
Idd jessy77. Constant zeuren over het hoeft niet dit en dat. Geef hem dan weg aan mensen die het wel hard nodig hebben. Werk ook voor mijn geld maar als ik idd hoor wat andere landen krijgen schrik ik ook en vraag me ook af waarom. Dus goeie vraag van TS. Aan mensen die het willen afschaffen ik en jessy delen graag onze rekeningnummer met jullie!