Kinderbijslag in nederland echt laag

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik moet ook bruto bijna 600 euro per maand betalen voor 2 dagen opvang, dus die 400 voor 2 halve dagen zou best kunnen denk ik.

Verder ben ik het volledig eens met Yukl. Het zou te gek voor woorden zijn als de overheid zou moeten meebetalen aan de opvang van kinderen waarvan één van de ouders thuis is. Er is dan geen noodzaak tot opvang, dus een vergoeding is in zo'n geval echt totaal onnodig.
    Je hebt peuterspeelzalen, moederclubjes in het buurthuis etc. Of zelf met vriendinnen afspreken die ook kinderen hebben. Mogelijkheden zat.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou zeggen stuur ze naar Engeland, dat schijnt nu helemaal een rage te zijn. Wat ik zie bij Sudanese gezinnen. Die emigreren daarheen omdat ze daar meer geld te krijgen voor hun kinderen.
    Belachelijk gewoon!

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Gelukkig woon ik niet meer in Rotterdam maar zou ze het liefst aan willen geven, serieus kan daar zo slecht tegen als mensen dit doen ..

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ben je niet de enige, van dat soort praktijken hou ik ook totaal niet!;)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ben ik het niet helemaal mee eens.
    Ik ben thuis en bezig met een opleiding. Binnenkort gaat mijn dochter naar het kdv omdat ik een baan ga zoeken en ik niet kan wachten haar in te schrijven tot ik een baan heb. Dan heb je namelijk de 8 weken ertussen zitten dat de belastingdienst betaling binnen is en ik het niet voor kan schieten.

Dus hier wel degelijk noodzakelijk dat de belastingdienst bijdraagt.

(maar dan is het wel zo dat het moet omdat ik GA werken, dus niet zomaar een speeldag ofzo)

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja dat is dus ook mijn punt! maargoed volgens velen mogen kindjes van een hardwerkende vader en een moeder die thuis is niet naar een kdv, mits ze het zelf betalen.......

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja maar hoe zit het dan met de voordelen die iemand, die er zelf voor kiest om thuis te zitten, heeft? Daar wordt nl niets over geroepen.

Zo heeft ze de mogelijkheid om haar kinderen lekker bij zich te houden, heerlijk tijd met hen door te bregen, haar huishouden bijhouden enz enz.
    Zo geeft ze haar man de mogelijkheid om het bedrijf goed door te laten draaien.
    's avonds heerlijk tijd met manlief door kunnen brengen omdat er overdag van alles gedaan is (lijkt mij).

Ik bv als werkende ouder zie mn dochter niet zo vaak als dat ik zou willen. Werk 4 dagen per week dus moet haar 4 dagen missen. Huishouden? Een puinzooi aan het einde van de week, want ben 's avonds helemaal gesloopt om ook nog eens thuis aan het werk te gaan, en al helemaal nadat ik klaar ben met dochterlief, want ook dat gaat na mn werk gewoon door. Ze moet toch eten, en in bad en aandacht hebben en hup naar bed, voorlezen, knuffels, kusjes.
    Dus dan blijft het weekend over, daar mag ik de helft ervan met het huishouden vullen en de andere helft om boodschappen en dat soort dingen te doen. Een hoop haast en gestress dus.
    En dan heb ik nog niet eens een partner aan wie ik aandacht moet besteden, dus in dat opzicht heb ik het nog misschien makkelijker dan degene waarvan ze beide werken, want voordat je samen uitgeteld op de bank zit heb je ook het een en andere moeten doen.

Dus waarom zou iemand die zelf thuis wil en (financieel gezien) kán blijven, én de voordelen van het thuis blijven moeten hebben én ook nog eens een vergoeding zodat aan het eind van de maand manlief die 400,-(of wat de kosten zijn van het kdv) 'in eigen zak kan steken' terwijl de werkende ouders er echt niets extra's (zoals bovengenoemde voordelen) ervoor terug krijgen?

Wil verder ook helemaal niet beweren dat haar man (sorry ben even je naam kwijt:)) zich niet uit de naad werkt om het bedrijf draaiende te houden hoor, of dat zij het als thuisblijfmama niet zwaar heeft, voordat daar misverstanden over ontstaan, maar ben dus gewoon van mening dat je niet en-en hoort te krijgen dan

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Voor studie of het beginnen met een baan vind ik het een heel ander verhaal...zoals je zelf ook al in je laatste zin zegt.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ben blij met de €800 die we krijgen per jaar, maar van mij mag het een inkomensafhankelijk iets zijn. Degene die het nodig hebben krijgen meer, degene die het niet nodig hebben niets. Lijkt me het meest eerlijk.

Maar wat nog beter zou zijn om al die 80000 verschillende subsidies te bundelen tot 1 of 2. Je wordt er toch niet goed van hoeveel je gesubsidieerd wordt in dit land. Het komt ook nog uit 80000 verschillende potjes, waarvoor allemaal ambtenaren zijn. Over bezuinigen gesproken,....

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Helemaal mee eens. Mijn vriend werkt zich ook uit de naad (50-60 uur per week), dus ik kan nu ook wel gaan thuisblijven onder het mom van 'dan kan hij harder werken'. Maar ik werk zelf ook gewoon 3 dagen per week.
    Dus dat vind ik geen argument om als thuisblijfmoeder recht te hebben op de kinderopvangtoeslag.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja tuurlijk heb ik vele voordelen, en ben ook heel erg blij dat ik thuis mag zijn bij mijn kinderen en dat ze niet iedere dag weg hoeven naar een opvang!! maar dat neemt niet weg dat ook kindjes die thuis zijn bij hun mama er geen behoefte aan hebben om met andere kinderen samen te zijn voor een paar uurtjes in de week... pas als ze 2 zijn geweest mogen ze naar een psz... daarvoor is er niets voor hen...

en mijn huishouden heb ik idd goed op orde, en savonds kan ik tijd doorbrengen met mijn man mits hij er op tijd weer is... vaak moet hij na het eten en als de kids op bed liggen nog ffe aan het werk dus dan is ie er rond 22.00 uur pas weer... dus of dat een voordeel is? maarja gelukkig is het niet elke dag zo...

maarja ik betaal dan liever 400 euro als ik dat zo lees allemaal... vind het erg knap hoe sommigen dat allemaal combineren met werken, kids en je man en je huishouden!!

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jessy ik ben het met je eens.

Als je ervoor kiest om thuis te blijven...waardoor je kunt genieten van je kinderen elke dag vind ik niet dat een kdv vergoedt moet worden. Iedere andere thuisblijf moeder doet het zelf en moet voor vrije tijd wachten op de middagdutjes/peuterspeelzaal. dus waarom zou je het dan beter moeten hebben dan een ander?
    En als het draait om contacten met andere kinderen...Geen vriendinnen met kinderen?
    Ik deed 1 of 2x per week een afspraak maken met vriendinnen, samen 3 en nu 5 kindjes. Konden ze heerlijk spelen! Koste me niks, ja de ene keer koffie en de andere keer iets bij de koffie ;)

Klinkt misschien heel hard, maar zo ervaar ik het gewoon.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja dat vind ik ook gaat rechtstreeks naar de kids toe (spaarrekening vaak of bv een gaaf iets voor in de tuin)

Ik ben zelf thuisblijfmoeder en ja ik vind je kids naar een KDV sturen als je zelf gewoon thuis zit natuurlijk grote onzin, op PSZ na (dat is voorbereiding op school en nodig!) kijk als je toch parttime thuiswerkt (administratie man e.d.) dan is het een optie voor 1 middag ofzo? (of hoelang je bezig bent) ik denk dat veel mensen denken dat thuisblijfmama zijn minder werk dan werken, ik heb aan beide kanten van dit gezeten en vind werken toch echt een stuk rustiger en relaxter hoor , ik heb ook gewerkt met de kleine op kantoor erbij (dus allebei tegelijk doen, fles geven aan de telefoon en troosten terwijl ik typ) met dat vergeleken was het helemaal vakantie LOL!

Mijn man werkt 70/90 uur per week om te kunnen bekostigen dat ik thuis kan blijven omdat wij dat belangrijk vinden en ook nodig is voor onze zoon (en dochter maar die functioneert beter als hem) wij betalen enorm veel belasting omdat hij zoveel werkt en wij hebben nooit ergens recht op maar toch zie ik dat zo graag, wij onderhouden graag ons zelf ipv allerlei toeslagen e.d. Ik vind dat echt voor mensen die niet zonder zouden kunnen / minder geld hebben.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee hoor het klinkt voor mij niet hard... heb wel vriendinnen met kinderen maarja die zitten al op school en zijn al ouder... en die zijn ook druk...
    het gaat mij er ook niet om dat het niet vergoed word maar dat het zo enorm veel geld kost...

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat is ook wat...
    Het is idd ontzettend duur! Ben ik helemaal met je eens...
    Maar wat doe je eraan :(

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet zo duur eigenlijk, ik betaal 6.20 per uur, dat is toch redelijk? Een schoonmaakster is duurder! Ze krijgt daar eten en drinken, luiers, en een heleboel plezier.
    Ik vind het echt niet duur! Tuurlijk is het een smak geld, maar ik vind het heeeel redelijk.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn vriend werkt (heeeel hard). Ik ben 2 jaar geleden werkloos geworden en heb in wat ik altijd al deed helaas geen werk kunnen vinden. In het jaar dat ik ww heb mogen ontvangen is mij de mogelijkheid geboden om mij om te scholen. Ik ben dan ook afgelopen april begonnen met de studie(en ik studeer heeeel hard), 2 dagen in de week. Onze dochter gaat 1 dag naar opa en oma en mijn vriend is 1 dag in de week thuis, daar neemt ie tijd-voor-tijd-uren voor op.

Dus "gelukkig" werken wij allebei heel hard voor de toekomst.
    Ik ben erg gelukkig met dat we kinderbijslag mogen ontvangen. En dat dit niet afhangt van of iemand wel of niet werkt.

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

#138 glimworm, 23 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2010
    hier hetzelfde, ik zal niet een bepaald bevolkingsgroep noemen, want in elke bevolking zitten oplichters (ook tussen de nederlanders) maar dit soort fraude
    zou het bedrag waar wij recht op hebben in Nederland wel eens behoorlijk beinvloed kunnen hebben.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind het niet echt laag eerlijk gezegd, je krijgt het gewoon 'cadeau'. Ook het bevallingsverlof vind ik méér dan ruim (wat hier werd beschreven dat dat te kort is op pag.1). Moet er niet aan denken zolang thuis te zitten (hebben zelf een eigen bedrijf, heb 3 weken zw. verlof gehad maar dat wilde ik zelf zo, na die 3 weken weer 2 dagen/week aan het werk, kon wel mijn baby meenemen).

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chantal74: ik denk dat dat ook het verschil maakt. Jij hebt je kleine dan nog lekker bij je. De meeste moeders die gaan werken moeten het kindje echt naar een kdv of oppas brengen.

Deel Deze Pagina