we zijn gisteren met iris bij de huisarts geweest nu bleek dan heel haar neusje vol zat haar keel geiriteerd en ze tegen de oorontsteking aan zit . ze had 39,3 koorts dat is gelukkig al afgezakt naar de 38.1 . we hebben zetpillen gehad van 240 mg en moeten neusspray gebruiken maar voor haar oortjes verder niets . nu ligt ze hele dagen te slapen en wil niets dan alleen op schoot zitten . je mag niets bij haar doen zoals haar neusje afdeppen of ze huilt al . wie heeft er tips voor mij om haar oortjes beter te krijgen zodat ze zich wat beter voelt .
Helaas is er niet veel aan te doen dan neusspray en lekker knuffelen. Je zou het bedje iets omhoog kunnen zetten aan het hoofdeinde (voor de druk op de oortjes) en een doorgesneden ui ernaast (voor de verkoudheid). Beterschap voor Iris!
Hoihoi! Wat herkenbaar...onze dochter is ook 10 maanden en heeft continu oorontstekingen. Ze heeft al 2 antibioticakuren in 3 weken gehad. Zij krijgt komende 28 januari buisjes en haar neusamandelen worden geknipt. Wij hebben een speciale neusspray gekregen: Xylometa neusspray. Is wel voorgeschreven en kost ongeveer 17 euro. Dat mag je steeds 5 dagen wel/5 dagen niet gebruiken enz. Maar dat is echt heel goed spul. Ze was sinds ze 4 maanden was niet 1 dag NIET verkouden geweest. En haar neus zat dus altijd dicht. Gewone neusspray/druppels hielpen niet. Met dit is binnen 10 minuten haar hele neus open en dat is weer goed voor de oortjes. Als die neus maar open is! Verder hebben we ook haar bedje iets omhoog gezet aan het hoofdeinde, dan wordt de druk wat minder. Sterkte ermee! Het is zo zielig als ze last hebben van de oortjes. Ik heb zelf een heeeeele lange geschiedenis met mijn oren dus ik weet hoeveel pijn dat kan doen Groetjes Shaula
Voor die verkoudheid: je kan haar neusje uitzuigen met zo'n neuspeertje (bij de drogist te koop) en smeren met Babyluuf (ook bij de drogist te koop).
Onze dochter is ook erg gevoelig voor oorontstekingen. Ze heeft er nu weer 1 (dat is al de 3e in minder dan een half jaar tijd) maar ik heb tot nu toe iedere keer antibiotica gekregen voor haar. Ik zou dus niet weten hoe je het moet oplossen met een "huismiddeltje". Succes ermee!
Ik gebruik ook vaak een doorgesneden uit die ik naast het bedje neer zet. Stinkt wel, maar helpt ook. Verder had mijn oudste ook geregeld oorontstekingen in het eerste jaar. Uiteindelijk zijn we er mee naar een osteopaat geweest. Bij hem was alles daar boven een beetje nauw en daardoor snel verstopt. Met een paar behandelingen was het gepiept en nooit meer een oorontsteking gehad.
hoi littlemama hier spreekt iemand uit ervaring.. helaas! valentijn was 9 mnd en had toen zn eerste ooronsteking, we zijn nu al een jaar verder en heeft zn 8e oorontsteking er al op zitten we hebben hier al buisjes en neusamandelen die er uit zijn..eiegnlijk werkt alleen de antibiotica ( al 4x gehad, en ben er helemaal niet blij mee..) de artsen zeggen , zorgen dat je kindje niet verkouden word, dat was haar beste tip... dat is haast onmogelijk! ik wens je veel beterschap en ik hoop dat je kindje er gauw boven op is want het is niet leuk als ze dat hebben sterkte!
http://www.omaweetraad.com/tips.php?rubriek=gezondheid je kan ook hier eens kijken.. misschien staat hier de gouden tip op!
tip van mijn huisarts. Altijd proberen te zorgen dat het neusje niet verstopt is, want dan kunnen de oortjes niet drogen en dan krijgen ze oorontsteking. Inderdaad halve doorgesneden ui of eucalyptische stoomdruppels van Dr Vogel in bakje warm water op de kamer zetten. Dan heb je een lekker frise geur en je kindje een open neusje. Bij ons werkt het prima.
De reden dat er waarschijnlijk geen antibiotica is voorgeschreven is dat 80% van de oorontstekingen vanzelf binnen 3 dagen over is. Een antibioticakuur versnelt dit niet. Eerder antibiotica nemen dan na 3 dagen oorpijn met koorts heeft dus geen zin.
ik gebruik nu oltrivin spray maar nu zag ik ook dat vsm een neusspray had wat ook hielp bij oorpijn wie heeft hier ervaring mee
Hoi, Onze dochter van 16 maanden heeft ook al een aantal keren oorontsteking gehad en is ook erg veel verkouden. De laatste keer duurde het langer dan een week en kregen we oordruppeld met antibiotica erin. Dit hielp enorm snel. Maar inderdaad: het mooiste is als het vanzelf overgaat. Als het oor eenmaal open is (loopoor), is de ergste druk voorbij. Dan mag het dus niet langer dan een week duren! Succes.
Onze oudste heeft ook al meerdere keren een ooronsteking gehad de laatste keer kreeg ik geen kuur meer omdat ze zeggen dat een kuur meer kapot maakt dan goed doet en een oorontseking idd eerder zelf over gaat. Wel kreeg ik de de neusdruppels mee en druppels voor in het oor om de pijn te verzachten ik zal zo eens kijken of ik ze nog heb voor de naam. En idd bedje iets schuin neerzetten.