kinderbijslag niet gestort, nog meer mensen?

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 2 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat word niet betaald in termijnen maar per maand toch?
    TS heeft het duidelijk over de betalings datums van de KBS.

Maar misschien heb ik het mis. Lijkt mij alleen sterk dat ze je inkomens verklaring nodig hebben voor de KBS want dat staat er totaal los van namelijk.

@one of kind je hebt het toch over de Kinderbijslag?

2. Logan

Logan Niet meer actief

Kbs is toch een vast bedrag ongeacht wat je inkomen is?

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier heeft het svb nog nooit om een inkomensverklaring gevraagd; we krijgen gewoon het bedrag dat je krijgt voor 2 kinderen...

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ex partner woont in België. Geen gezag maar wel telkens gezeur hierdoor

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb 2 kinderen.
    En heb eenhoofdig gezag.
    Maar doordat ze ex niet verwijderen en mijn uitzendbureau niet op tijd was ( vorige week) hebben ze gewoon niet betaald

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar nogmaals, je inkomensverklaring is bij de Kinderbijslag niet nodig dus je uitzendbureau heeft daar niets mee te maken.

Je hebt toch al eerder de kinderbijslag gehad? Of woonde je vorig kwartaal zelf nog in Belgie?

Chocolat, Logan en one of kind vinden dit leuk.
  7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat heeft er wel mee te maken want ze gaan dan kijken of mijn ex zijn kinderbijslag fonds voor gaat.
    Omdat ik tijdelijke contracten heb bij het uitzendbureau.

Dit is me door 3 medewerkers gemeld.
    Ieder kwartaal moeten zij dit doorgeven.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik snapte het ook niet.
    En ondanks dat hij geen gezag meer heeft willen ze hem toch niet verwijderen.
    Maar heb al vaker gekke dingen meegemaakt door deze instanties

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat klopt echt helemaal niet, er word totaal niet gekeken naar je inkomsten als het gaat om de KBS.

Ik zelf ben bijvoorbeeld een bewuste thuisblijfmoeder, ik heb dus 0,0 inkomsten en toch krijg ik ieder kwartaal zonder problemen mijn KBS. Ik heb nog nooit de salaris strook van mij of van mijn man moeten inleveren.

Zeker als de vader van jouw kindje niet eens gezag heeft dan heeft hij er helemaal niets mee te maken.

Ik vraag mij toch af of jij het niet door elkaar haalt met het kind gebonden budget wat @bosi333 ook al zei, dat is namelijk wel inkomsten afhankelijk en de KBS 100% zeker weten van niet.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit vind ik dan grappig, dat je de bedragen zwart hebt gemaakt. Of heb je stiekem 10 kinderen en wil je niet dat wij dat weten? ;)

On topic: Kinderbijslag is idd niet inkomens afhankelijk, maar misschien is er doordat de vader in Belgie woont onduidelijkheid over of vader al Belgische kinderbijslag ontvangt? Lijkt me niet de bedoeling dat je kinderbijslag uit 2 landen krijgt. Wel vervelend dat je dat niet zo geregeld krijgt dat het duidelijk is dat ze bij jou wonen en vader geen kinderbijslag ontvangt in Belgie.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Alles qua financien wat ergens online gepost wordt maak ik zwart. Macht der gewoonte.
    Dus voor mij is dit de normaalste zaak vd wereld ;)

Logan en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit klopt wel indien 1 ouder in het buitenland woont.
    Indien dit niet bij jou het geval is zul je dit ook niet meemaken.
    Kbs is ook afhankelijk van adres van woonst en waar men de inkomsten heeft

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik blijf er bij. KBS is niet inkomsten afhankelijk. Het maakt niet uit wat je verdiend om het te kunnen krijgen. En jij en jouw kindje wonen toch officieel hier? En ik neem aan dat je hier in Nederland ook werkt? Dan heb je er gewoon ongeacht wat je verdiend recht op. Je geeft ook aan dat papa geen gezag heeft dus dan heeft hij ook geen rechten en plichten zover ik weet.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Precies zo is het omschreven. Als ik geen inkomen heb die tijd heeft België voorrang

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee is ook zo. Vreemd dan allemaal.

Is TS inmiddels alweer terug in het topic geweest?

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

ha ha...mijn forum loopt achter...sorry

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wel handig TS om alle v=informatie tot later in het topic te bewaren. Als je in je begin post gelijk over een buitenlandse vader had gehad hafdden heel veel mensen niet hoeven reageren.

Wat ik ook niet snap is dat je dus verbaasd bent dat je het niet hebt. Kon je niet gelijk bedenken dat het wellicht met je situatie te maken had?

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Even voor alle duidelijkheid mensen:

Kbs gaat wel op inkomsten echter is deze regel pas van toepassing wanneer 1 van de ouders in Belgie werkt. Dan moeten ze kijken welk land voorrang heeft en dan kijken ze weer naar inkomsten, wanneer er gewerkt is, welke contracten er zijn etc...
    Geloof mij meer dan 2 jaar ellende gehad en altijd pas kbs na meer dan 6 maanden. Uit ellende ben ik maar extra gaan werken (naast mijn eigen bedrijf in nl woon in belgie) met een vast contract in belgie zodat er vastigheid is en niet continu terug betalen omdat 1 van de instanties weer fouten heeft gemaakt etc..

@ts: Heb je geen vaste medewerker bij de kinderbijslag? Heb je ook alle bewijzen opgestuurd dat hij geen erkenning heeft?

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Beetje rare reactie?!

Ik werk in nl en krijg al 2 jaar kinderbijslag van de svb.
    Ik denk dat je zelf dus niet goed gelezen hebt.
    Wat ik erg vind is dst ik me hier moet verdedigen terwijl svb zelf al zei wat schandalig door een fout van ons is het niet gekomen. Want ze hadden niet gecheckt of de inkomensverklaring er was. Dus vind deze reactie ook absurd

Dit had dus niks met mijn ex te maken maar dat svb niet had gechec6en dus zoiets hadden dan moet België misschien voor gaan.
    Dat ik informatie over mijn ex schrijf is omdat men niet begreep waarom mijn werkgever een werkgevers verklaring af moet te leggen.

Maar ik heb dus wel degelijk onterecht mijn KBS niet ontvangen.

schorpioentje82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina