kinderbijslag oktober 2013

Discussie in 'De lounge' gestart door dees1985, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Nee precies. Bovendien snap ik al die labeltjes niet hoor. Geld is toch geld en op is op.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Een buffer achter de hand is ook niet verkeerd hoor. Maar als jij flinke buffer heb zou ik niet moeilijk doe een dagje eerder te gaan shoppen

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, ik "label" mijn geld ook. Ik budgeteer, dus een bepaald bedrag voor boodschappen, voor "eigen geld", voor persoonlijke verzorging etc. Omdat zowel mijn man als ik nogal een gat in ons hand hebben is dit een perfecte manier om onze uitgaven in de hand te houden. En daar hoort ook bij dat ik de KBS gebruik voor kinderkleding. Als ik dat niet doe, geef ik echt teveel uit, ondanks dat ik weet dat ik het eigenlijk niet moet doen...;)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Sow hee en jij durft te zeggen dat ik bot ben...je moet je eigen reacties eens nalezen. Genoeg mensen die echt afhankelijk zijn van deze toeslagen en jij zit die hier even belachelijk te maken....

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Op de site van SVB staat dat het rond 5 oktober word gestort. Nog even wachten dus.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Volgens mij heeft ze het helemaal niet over de mensen die afhankelijk zijn van de toeslagen, maar over mensen die (zeggen) genoeg geld hebben en dan toch persé die ene dag willen wachten.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik heb het meestal gelijk de 1e al

nooit een dag eerder

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

kwam er misschien een beetje bot uit en mensen belachelijk maken was niet mijn bedoeling.

ik zou alleen niet zo moeilijk doen als ik zoveel zin in iets heb en zat geld heb zo moeilijk doen over 1 dag

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ja, op die manier snap ik het wel ja. Ik doe het zelf ook wel, maar als er een keer wat tussenkomt, dan pak ik ook rustig wat van een ander potje.
    Betekent dat dat je ook nooit iets van kinderkleding tussendoor koopt ofzo?

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

hahahaha nee die gaat van mijn man zn rekening, het zijn zijn overhemden! :D:D

11. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Nee maar wat ik met dat geld doe moet ik toch lekker zelf weten of niet :(dus als ik niet van plan ben om daar aan te komen dan doe ik dat niet en dat heeft niks te maken met teveel geld uitgeven of iets dergelijks.
    Dus nogmaals dan wacht ik wel......

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Waarom altijd dat eeuwige gezeur over wat we er mee doen. Al ga ik er mee naar de bananenbar dat moet ik toch lekker zelf weten?

Edit wij hebben er een achterwaartse stoel van gekocht ;)

13. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Whahaha! :D Ja ik zie t probleem ook niet echt. Het is geld wat je krijgt en ja het heet kinderbijslag, maar het is maar een naampje. Iedereen moet doen wat ze ermee willen doen.

Hier gaat t overigens op de spaarrekening van zoonlief!;)

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Met 5 kinderen hebben wij de kbs echt wel nodig om kleding van te kopen en de sportcontributies te kunnen betalen. En het lijkt mij niet aan een ander om te oordelen hoe iemand zijn geld besteedt.
    Al zouden de mensen die hier beweren altijd bakken met geld te hebben ook wel zonder de kbs kunnen zodat mensen die het nog harder nodig hebben wat meer kunnen krijgen (en nee, dan bedoel ik niet ons gezin maar bijstandsgezinnen bijvoorbeeld)

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Krijg je eigenlijk gewoon 1 bedrag, of per kind?
    Ik meende altijd dat het per kind was, maar in mijn papieren staat dat ik de geboorte van een volgend kind niet door hoef te geven?

Hoe zit dat?

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Je krijgt 1 bedrag op je rekening, maar het is per kind berekend. Voor 2 kinderen krijg je straks dus het dubbele bedrag.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    *proest*

Wilde vanavond online gaan shoppen voor ce kinderen. Die zijn toe aan nieuwe winterkleding. Was de kbs alweer vergeten.

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, nagenoeg nooit. Of er moet iets echt aan vervanging toe zijn. Maar bijv. de KBS van juli heb ik niet gebruikt voor zomerkleding, ik had genoeg. Dus daar heb ik vast een winterjas voor de jongste en al wat winterkleding van gekocht. Het voordeel vind ik dat ik dus echt heel bewust kleding voor de kinderen koop, omdat ik echt maar een vast budget heb.

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zie het probleem niet. Waarom niet gewoon geld van je spaarrekening, of uit een ander potje zoals je het zelf noemt, halen en dat gebruiken voor de kleding die je nu direct wilt kopen? En zodra de kbs erbij is kan je dat geld weer terugboeken, of in het juiste potje stoppen. Zo lang duurt het niet tot de kbs er is. Heb overigens net gekeken op mijn rekening, het is er bij mij nog niet (rabo). Had ik ook nog niet verwacht.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik was van plan het op te nemen bij de bank, om er vervolgens mijn reet mee af te vegen.
    Lekker belangrijk wat iemand er mee doet?!

Plenty geld op de spaar, maar ik wacht graag ook even tot het er is om het dan direct ( nou ja, woensdagmiddag wordt dat voor ons ) op te maken in de stad MET beide mannen mee. Vind ik leuk, een dagje uit. Deed mijn moeder ook altijd met ons.
    En ja, tussendoor krijgen ze ook heus wel als het nodig is, of als ik iets leuks zie.
    Toevallig hebben ze beide nieuwe schoenen nodig. Daarna even wat eten, nog wat truien scoren en dan is het alweer op.

Deel Deze Pagina