Nou idd, bij ons dus net zo. Wij hebben geen recht op zorgtoeslag en kindgebondenbudget en dan gaat óók de KBS nog omlaag. Lekker dan.
Ben eens even gaan googlen, maar het enige dat ik kan vinden is dit; 'Kinderbijslag omlaag' - DePers.nl Houdt dus in dat de kinderbijslag alleen naar beneden gaat voor Nederlandse kinderen die in het buitenland wonen.....
ze gaan het dus wel verlagen met euro 35 per kind zie ondergaand stukje: Nieuws.nl - Kinderbijslag 35 euro omlaag lekker dan
Maar zoals ik het nu begrijp van de site van het NOS, gaat het geld dat van de KBS wordt gehaald naar het KGB.. Maar dan levert het toch niks op? je haalt het bij mij weg en brengt het naar de buurvrouw..
Dat is dus inderdaad behoorlijk balen! Wij hebben als 2 verdieners ook een boven modaal inkomen, maar tegelijkertijd hoge lasten.. Kunnen, als we heel goed op de centjes letten, best gunstig uitkomen. Maar ik wil niet overal bij na te hoeven denken.... en dus gewoon lekker leven... Met dit soort geintjes wordt het steeds moeilijker natuurlijk!! Dat ze eens een keer alleen de echte hoge inkomens gaan pakken ofzo... Maar goed, 35 per kwartaal is net geen 12 euro per maand. Dat valt op zich nog mee....
Tja... en jarenlang is er gefraudeerd met de kinderbijslag.... (heel veel kinderen in het buitenland) nu hoorde ik gisteren op de radio dat ze alleen nog mensen een uitkering willen geven die in het GBA staan... Snap ik niet dat het al die jaren anders is geweest... :x
Wat ik dus zo krom vind is dat de gezinnen modaal en beneden modaal meer kindgebonden budget krijgen ,maar daarbij wordt niet gekeken hoeveel iemand werkt. Zo wordt het dus aantrekkelijk om minder te gaan werken, omdat je dan meer toeslag krijgt en dat is niet alleen met deze toeslag. Ga ook maar eens een afspraak maken met de boekhouder
Huh? Dat is toch al jaren zo? Veel daklozen zijn bijvoorbeeld op het adres van het Leger Des Heils ingeschreven om een uitkering te kunnen krijgen.
12 euro hier, kinderopvangtoeslag omlaag, zorgkosten omhoog! en we praten alles bij elkaar toch om best bedrag. tja mijn vader zei altijd, je kunt beste niks hebben of heel veel. als je er tussenin zit... ben je altijd de .....
ja DAT DACHT is dus ook..... Er zijn trouwens heel veel mensen niet vindbaar in het gba hoor....!!! (Weet dit omdat ik eerst op notariskantoor werkte en dan de gba gegeven moest opvragen.... maar veel zijn niet "traceerbaar"... ) maarja ik ga off topic!! aanvulling: Spookburgers krijgen geen uitkering meer - Binnenland - VK
Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk, ik vraag me ook af wie later onze pensioenen gaan betalen, kinderopvangtoeslag wordt minder, kbs wordt minder, ze kunnen het beter juist voor de economie stimuleren dat gezinnen meer kinderen krijgen. En nee, het zal van die 35 euro niet af hangen of ik nog een kind krijg, maar van alle zaken bij elkaar gaat een derde er hier zeker weten niet komen. Als men zoals in dld meer rust zou krijgen qua bevallingsverlof en kinderbijslag denk ik dat er vanzelf meer kinderen komen. Maar goed, dat denk ik dan allemaal
ja klopt. modaal is 33000 per jaar (voor 2012) en als de vrouw partime werkt zit je al snel op 40000 per jaar. op zich nog niet eens vetpot omdat je vaste lasten vaak ook hoger zijn (vaak verplicht duur huren etc) en omdat je dan net buiten de boot vist om iets te vangen en net goed zit om in te leveren
Fout in miljoenennota over kindgebonden budget Laatste update: 15 september 2011 21:03 info AMSTERDAM - Een tweede kind levert ouders met een laag inkomen 144 euro minder op dan de Miljoenennota belooft. Foto: Thinkstock Het kindgebonden budget voor het tweede kind is niet 150 euro, zoals in de Miljoenennota staat, maar slechts 6 euro. Dat blijkt uit een vergelijking tussen de nota en de begroting van het ministerie van Sociale Zaken. Een woordvoerder van het ministerie bevestigt de fout. Voor het eerste kind gaat het kindgebonden budget, dat alleen gezinnen met lagere inkomens krijgen, omhoog met vijftig euro. Voor het tweede kind komt daar nog eens zes euro bij. De fout zou volgens de zegsman veroorzaakt zijn doordat een maatregel van het