Rijden zonder rijbewijs

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocochippie, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De vriend van een vriendin van mij is al een hele tijd zijn rijbewijs kwijt omdat hij is gepakt voor het rijden onder invloed.
    Nu weten wij en eigenlijk iedereen om hem heen dat hij ondanks dat gewoon nog in de auto stapt en gaat rijden.
    Ik vind dat persoonlijk levensgevaarlijk en voornamelijk het feit wat de consequenties zijn als die een ongeluk veroorzaakt.

Ze doen echt alsof het niks uitmaakt en vinden het zelf dus totaal geen punt.
    Want ja hij moet gewoon werken en heeft daar de auto voor nodig.
    Vorige keer zei ze dat als die gepakt word 2 weken de cel in moet en terecht als je het mij vraagt.
    Ze wonen echt in een gat en daar rijd zelden politie, de kans dat die vanzelf gepakt word is zeer klein.
    Nu had ik het er vanavond over met mijn vriend en wij vinden dat er een melding van gemaakt moet worden maar hoe doe ik dat?
    moet ik dan gewoon naar het politiebureau om er melding van te maken?

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar hoezo vind je het gevaarlijk dan? Hij kan wel autorijden toch. Het enige verschil wat ik zie is dat als hij een ongeluk maakt, niet verzekerd is en dus mega kosten die ze hun leven lang blijven achtervolgen.

Of zit hij nog steeds met een slok op achter het stuur? Daar zou ik wel melding van maken.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Levensgevaarlijker dan rijden met rijbewijs zal het niet direct zijn. Tenzij hij natuurlijk gewoon weer met een slok op achter het stuur stapt. Tenslotte kan de 'beste man' wel rijden, alleen is hij zo dom geweest om zijn medeweggebruikers in het gevaar te brengen door dronken te gaan rijden.

De gevolgen voor een ongeluk zijn dan ook (hoe krom je het ook mag vinden) voor zijn rekening.

Je mag er natuurlijk het mijne van denken, maar ik denk niet dat iemand met een rijontzegging die zich houdt aan de verkeersregels een groter gevaar is dan iemand met een geldig rijbewijs die er een potje van maakt. Om het zo uit te leggen.

Aso ja, dom ja. Maar ik zou.. tenzij ik zou weten dat hij net zo goed zou drinken en rijden.. niet direct een melding maken.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dat zal allemaal wel maar meneer is niet verzekerd als hoj geen rijbewijs heeft.

Mijn broertje is een aantal jaar geleden eens door zo'n droevig figuur aangereden. De politie heeft aan de hand van de bandensporen geconstateerd dat de auto 120km per uur reed op het moment day hij hem schepte. Het had dus heel slecht af kunnen lopen.

Deze man was overigens net vrij uit de bak en is opgepakt. Hij heeft een nachtje mogen brommen en is toen weer vrijgelaten.

Ik vraag me af of melding maken wel zo veel zin heeft. Maar ik zou het toch zeker wel doen. Als er dan wat gebeurt dan is er in elk geval een melding van gemaakt.

5. Chocochippie

Hij drinkt nog steeds en rijd ook met een slok op.
    Biertje hier biertje daar.

Daarnaast het feit dat die onverzekerd is en dus als hij een ongeluk veroorzaakt zelf moet betalen voor de schade een tegenpartij kan dan jaren wachten op hun geld.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Als hij een ongeluk krijgt en niet verzekerd is kan de benadeelde misschien ook wel naar zijn/haar geld fluiten. Leuk, als je blijvend invalide raakt en het geld hard nodig hebt...
    Daarbij is het niet voor niks ingetrokken. Ja, de man is naar mijn idee wel een gevaar op de weg. Hij heeft geen goed inschattingsvermogen, anders was hij in eerste instantie al niet gaan rijden met drank en ten tweede niet zonder rijbewijs.
    Melden inderdaad! Misschien via M (misdaad anoniem)?

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

De consequenties van iemand die onverzekerd rondrijd zijn onbetaalbaar voor een gewoon mens. Dit betekend dat al die man iemand invaliede rijdt zal diegene dus geen schadevergoeding krijgen.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De consequenties voor zijn gezin zijn enorm als hij een ongeluk zou veroorzaken, terwijl hij onverzekerd rondrijdt... En daarnaast klinkt het niet alsof hij z'n lesje geleerd heeft. Zou mij dus niks verbazen om te horen dat hij ook nog met een glaasje op in de auto stapt.

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Maar ze gaan het wel op hem proberen te verhalen. En tsja.. zolang het geen kale kip is, dan kan er geplukt worden. Althans: zo zie ik het dan weer. Of het in de praktijk zo gaat weet ik natuurlijk niet.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    In dit geval zou ik dus wel een melding maken.

Op deze manier is deze man inderdaad willens en wetens een gevaar op de weg.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Misschien eens navragen bij je wijkagent?

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan rijdt hij niet zonder rijbewijs maar met een ingevorderd rijbewijs. Op het moment dat de rechter beslist dat hij zijn rijbewijs niet terugkrijgt rijdt hij met n ongeldig verklaard rijbewijs.

Als hij gepakt wordt kan de auto in beslag worden genomen als de OVJ daartoe besluit.

Als hij een ontzegging heeft van de rijbevoegdheid en hij gaat toch rijden gedurende deze periode van ontzegging riskeert hij maximaal 3 maanden bij veelvuldig recidive.

Iemand met drank op die gewoon rijdt, zelfs nadat zo iemand al een dusdanige straf heeft lopen is totaal onacceptabel. Helaas , al wordt zo iemand 300 keer gepakt, als iemand het blijft doen, doe je daar vrij weinig tegen.

Je kan altijd 0900-8844 bellen en overleggen wat te doen.

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik zeg 4 banden lek prikken :D.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    #14 MadeInUSA, 30 dec 2015
    Laatst bewerkt: 30 dec 2015
    Als hij nog steeds met alcohol rijdt, zou ik dat inderdaad melden! Of wordt hij vandaag of morgen de derde dronken kl**tzak in een jaar die een baby dood of zwaargewond rijdt???

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou idd. Melden!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het melden. Er wordt altijd geklaagd over dit soort asociale rijders. Jij hebt nu de kans om er wat tegen te doen. Neem die kans, zou ik zeggen!

17. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben zo'n vreselijk mens die hem meld bij de politie zodra hij in de auto stapt.

Dit soort mensen moet je hard aanpakken

19. Chocochippie

Dankjewel voor je uitleg :)
    Ik ga even bellen en overleggen.

En inderdaad zoals iemand hier ook zei straks rijd ie een baby dood of wie dan ook. Dat zit me totaal niet lekker.

20. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Hou je ons op de hoogte, ik wil wel weten of en wat ze gaan doen.

Deel Deze Pagina