gevoelig tandvlees, of toch een gaatje..

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Aaaa,

Ik loop nu al een dikke week, met een gevoelige kies of toch gevoelig tandvlees.
    Ik weet niet precies wat het nou precies is.. als ik over het tandvlees heen wrijf is het gevoelig, maar als ik op mijn kiezen druk is het niet gevoelig.
    Soms als ik er met hele koud melk ofzo langs ga dan is het ook even gevoelig.
    Ik weet dus nu niet als het gevoelig tandvlees is of toch een gaatje..

Aanstaande maandag moet ik naar de tandarts voor controle maar ik ben zo bang dat ik een gaatje heb.. al die verhalen dat het boren zo pijn moet doen!!!
    Hoe voelt een gaatje??

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gaatjes heb ik nog nooit gevoelt.

Wat jij beschrijft heb ik ook en dat is echt geirriteerd tandvlees.
    Bloed je tandvlees ook als je poetst?

Wat hier goed helpt is regelmatig vlossen, in het begin pijnlijk maar daarna heb je er echt baad bij.

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik vind het toch meer als een gaatje klinken.
    vaak is gevoelig tandvlees namelijk niet beperkt tot bij 1 tand, dan is er (meestal) een groter stuk tandvlees geirriteerd.
    ik ben als de dood voor de tandarts, maar als ik een gaatje heb ga ik er met frisse tegenzin heen en ben ik blij dat ik geweest ben. en denk ik uiteindelijk altijd, was dan nou alles??? ben ik daar nou zo bang voor???

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ook een gaatje kan verdoofd worden...geen paniek dus

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Kan hoor dat het tandvlees wat geirriteerd is. Misschien iets scherps erlangs gegaan? Chipje of toast ofzo? Tandarts zal het zo kunnen zien denk ik wat er evt aan de hand is. :)
    Of is het tandvlees wat terug getrokken misschien? Dan kan je een gevoelig plekje hebben omdat de tand dan wat bloot is komen te liggen. Ook geen super probleem hoor, maar dat reageert meestal op koud.
    Gaatjes heb ik nooit gevoeld. De tandarts weet waar die naar moet kijken, want zelfs in de spiegel kon ik ze nooit zien zelf. ;) Boren etc is altijd met verdoving bij mij gebeurt. Voelt er niks van en gaat heel snel. Met verdoving moet je alleen uitkijken dat je jezelf erna niet in je wang bijt etc, maar ze zeggen er altijd bij hoelang het ongeveer werkt, dus wanneer je ongeveer weer veilig kunt eten etc.
    Succes!

Deel Deze Pagina