Klopt.. Je krijgt het achteraf.. Dus ze had recht vanaf 4e kwartaal en dat wordt achteraf betaald.. In dit geval q1 van 2015
Volgens mij wel. Ben ook van oktober en kreeg dus ook nog 1 X Kbs. Hier was t ook binnen en gelijk op zijn zoons rekening erbij gezet. Gebruik t zelden. Haal alles gewoon van ons inkomen. Hooguit bij dure uitgaven wil ik wel eend iets eraf halen bijvoorbeeld toen we een nieuwe buggy en autostoel tegelijk kochten. Groot deel van ons geld en een beetje van hem erbij.
Het was een aangename verrassing was het helemaal vergeten heb het op de spaarrekening gezet. Heeft zoon lief weer wat extra's
Nee, volgens mij niet voor de laatste keer Destijds kreeg je volgens mij een volledig kwartaal later: mijn oudste is in november 18 geworden, de eerste keer dat ik destijds kinderbijslag kreeg was in april. Die liep in zijn geval van 17 nov tot en met 31 dec, dus geen volledig bedrag. Pas in juli kreeg ik voor hem de 1e volledige kinderbijslag van 1 jan tm 31 mrt. Als dat bij jouw zusje ook was (en dat neem ik wel aan) krijgt ze in april nog een paar dagen van 1 okt tot haar verjaardag te goed. Hij krijgt als het goed is de laatste kinderbijslag nu van 1 okt tm 17 november uitbetaald. Ik had vandaag voor hem nog het volledige bedrag.
Misschien een domme vraag. Ik ben 24 november bevallen van onze mooie meid en heb nu kinderbijslag aangevraagd. Wanneer kan ik dit verwachten?
ja 1 april, mijn dochter is van eind oktober, valt dus in hetzelfde kwartaal als jouw kindje (okt-dec) en er moet een volledig kwartaal overheen gaan voor je kbs krijgt. jan-maart) en per 1 april krijg je het dan.
Nee je krijgt altijd een heel kwartaal... is je kind op 1-10 nog niet geboren, dan heb je voor t vierde kwartaal helemaal geen recht op KB. Op 1-1 was t wel geboren en heb je voor dat kwartaal recht op KB en krijg je uitbetaald per begin april.
Per 1-1-15 heb je recht op KB over het eerste kwartaal, uitbetaling is altijd achteraf, dus per begin april ontvang je voor t eerst een betaling
Weet je dat wel heel zeker? Want daar staat mij nl wel iets van bij...Ik kan me wel vergissen, want het is natuurlijk ook al 18 jaar terug. Volgens mij kreeg ik toen voor hem in april niet het volledige kbs, de 1e volledige was in juli.
Ik heb in 1999 voor de SVB afdeling Kinderbijslag gewerkt En toen was t echt altijd een heel kwartaal...Ik ga er dan ook vanuit dat je toentertijd ook in april je eerste volledige betaling moet hebben gehad. Je krijgt nl over het kwartaal waarin je oudste 18 wordt nl nog een uitbetaling. Hij is nl op 1-10-14 nog 17, dus recht op KB en op 1-1-15 18 en dus geen recht op KB....je krijgt als het goed is dus nu nog een uitbetaling...of heb je al ontvangen. Maar straks in april dus niet meer
En dat was in 1996 niet anders? Nou ja, maakt ook niet uit, dan hebben we voor hem nu de laatste kbs gehad. Al staat mij echt iets anders bij..... Maar zoals gezegd: ik kan me ook vergissen, aangezien het ook al lang geleden is natuurlijk.
Dank je wel voor jouw antwoord! Ik heb idd nu voor het eerst kinderbijslag ontvangen voor beide kinderen. Zo als ik het goed begrijp, omdat mijn kindje na begin juli geboren is heb ik alleen recht op kinderbijslag over de laatste kwartaal ( okt -dec) en die kreeg ik achteraf in januari dus. Was ze maar een paar dagen eerder geboren, nu ben ik een heel kwartaal kwijt, is niet super veel maar toch kon ik het goed gebruiken ...
Onze jongste is geboren op 23/8/2014 en voor hem heb ik het nu ook pas voor het eerst ontvangen. Bij mijn oudste was het zo dat hij op 13/10/13 geboren was en bij hem kreeg ik het voor het eerst op 1 april 2014. het hangt inderdaad net aan het kwartaal af en welke datum hij/zij geboren is.
nee hoor.. je bent geen kwartaal kwijt.. want je krijgt het ook langer doorbetaald.. je hebt gewoon recht op 18 jaar en dan 4 kwartalen lang.. komt dus goed
Nee hoor je bent t kwartaal niet kwijt. Er wordt altijd gekeken naar de situatie op de eerste van het kwartaal... je kindje was er op 1-juli nog niet, dus geen recht op KB, nu per 1-10 was je kindje geboren, wel recht op KB. Over 18 jaar kijken ze op 1 juli... dan is je kindje nog 17 ... dus gewoon recht op KB over kwartaal 3, met uibetaling begin oktober. Per 1-10 van dat jaar is je kind al wel 18... dus geen KB meer.
Maar dat klopt ook niet, de veranderingen zijn niet doorgevoerd als ik op de site kijk. Bedragen zijn onveranderd en dat zou in 2014 al veranderd zijn als ik het zo lees.. plannen: Wijzigingen kinderbijslag en kindgebonden budget 2014-2016 | Nieuws uitgelicht…: Financieel werkelijkheid: SVB - Kinderbijslag - Bedragen kinderbijslag